Rukola...

11. Data: 2013-06-02 23:52:23

Temat: Re: Rukola...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 02 Jun 2013 23:25:14 +0200, Anai napisał(a):

> Nie denerwuj się Iksi, złość piękności szkodzi ;)
> Ja mam taką teorię, że męski naród tak jak inaczej rozróżnia kolory tak
> samo również inaczej postrzega smaki i zapachy :D
> Dla mnie smak i zapach rukoli są O.K a TŻ też twierdzi, że mu śmierdzi O_o
> Nie wspominał wprawdzie o skarpetach, ale... ;)

No doooooobra, mojemu też śmierdzi :-DDD
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

12. Data: 2013-06-03 00:13:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 2 Jun 2013 23:52:23 +0200, Ikselka napisał(a):

> No doooooobra, mojemu też śmierdzi :-DDD

...ale moim dziewczynom wcale nie, obżeramy się pesto we trzy. MŚK też je,
ale zawsze trochę nosem kręci. No ale jakoś nie odmawia jedzenia, kiedy
widzi jak my z lubością wciągamy. Szczególnie właśnie to "drugie danie" z
makaronem i boczkiem oraz szynką... O dziwo jest to jedyne danie z
makaronem, jakie lubi, więc (pomimo mężowskiego kręcenia nosem) jednak
stwierdzam, że to zasługa rukoli :-)

13. Data: 2013-06-03 07:30:24

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2013 00:13, Ikselka pisze:

> [...]
> makaronem i boczkiem oraz szynką... O dziwo jest to jedyne danie z
> makaronem, jakie lubi, więc (pomimo mężowskiego kręcenia nosem) jednak

O to mi właśnie chodzi - moje dziewczyny też wciągają razem ze mną -
musi to być jakaś charakterystyczna męska cecha :D

--
Pozdrówki
Anai

14. Data: 2013-06-03 10:07:20

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-02 19:49, Anai pisze:

> Tylko te orzechy piniowe nie wiem skąd wezmę O_o

Masz gdzieś Aldiego w pobliżu? W niemieckim lubią mieć pinie i to w
dobrej cenie.
Ja niestety nie mam, ale jak tylko mam okazję być w Niemczech (albo mąż,
który jest tam zwykle raz w miesiącu), kupuję w Aldim. Tam za 50g płaci
się równowartość ok. 6zł. Cena w polskich sklepach potrafi być
koszmarna, widziałam nawet 18zł za 30g.

Ewa

15. Data: 2013-06-03 14:52:49

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.06.2013 10:07, Feniks z popiołów pisze:

> Masz gdzieś Aldiego w pobliżu?

Mam :D

16. Data: 2013-06-04 13:18:16

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2013 07:30:24 UTC+2 użytkownik Anai napisał:

> O to mi właśnie chodzi - moje dziewczyny też wciągają razem ze mną -
>
> musi to być jakaś charakterystyczna męska cecha :D

> [...]

co jest ta "meska cecha" -kulinarna jak rozumiem? czy jedzenie do upojenia
ziemniakow, na tzw. drugie danie? jako chlop ponad circa 185 wgore, czyli nie ulomek,
unikam pyrkow jak tylko moge. po pierwsze niekorzystny indeks glikemiczny powyzszych;
po drugie strasznie rozpychaja jelita (w efekcie bec ponadnormatywny), w
niekorzystnych uwarunkowaniach trawi sie je kilka dni; po trzecie czesto
nieumiejetnie przyrzadzane zawieraja solanine - a tu zartow nie ma.
rukola jest najlepsza nieco podgrzana, bo uwalnia wowczas cala game zapachowa.
ja przyrzadzam tak: po umyciu usuwam dosc twarde "ogonki" i odwirowuje by osuszyc; do
ugotowanego penne lub taglitelle odsaczonego ale goracego dodaje dobrej oliwy (ilosc
w/g uznania) nestepnie wrzucam garsc-dwie rukoli mieszam by sie smaki zmieszaly i
uwolnily pod wplywem temp. wykladam na talerze i obrzucam cieniutko pokrojonym salami
-boczkiem... lub czyms podobnym. niczym wiecej nie paprze bo szkoda zagluszac
aromaty. jak ktos soli potrawy, to mozna posolic i popieprzyc na talerzu -tez unikam.
serow do tego nie podaje, bo sa zbyt intensywne.

17. Data: 2013-06-04 13:58:50

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 04.06.2013 13:18, k...@g...pl pisze:

> [...]
zagluszac aromaty. jak ktos soli potrawy, to mozna posolic i popieprzyc na talerzu
-tez unikam. serow do tego nie podaje, bo sa zbyt intensywne.

Dziękuję za pomysł...
...ale czytaj proszę ze zrozumieniem :)
Napisałam, że inny odbiór smaków, zapachów musi być najwyraźniej jakąś
taką charakterystyczną męską cechą jak np. inne postrzeganie kolorów.
O co Ci chodzi z ziemniakami nie mam pojęcia - nic o ziemniakach nie
pisałam O_o.

18. Data: 2013-06-04 14:33:07

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 4 czerwca 2013 13:58:50 UTC+2 użytkownik Anai napisał:

> [...]
>
> http://kuchniaanai.blogspot.com/
>
> "...dla mnie dobroczy�cy zwierz�t s� jak jacy� chrze�cijanie. Wszyscy

aha nie o pyrkach mowa, a roznice w percepcji i odmienna wrazliwosc chodzi? jak
wiadomo kobiety stad, a chlopy "som" z zupelnie innej planety. no to przepraszam!

zapomnialem o winie. moze byc rozowe, delikatne.

PS.lubie zwierzeta i staram sie nie robic im krzywdy. raczej chescjanie nie bardzo
kochaja zwierzatka, bo jak wiadomo "czyncie sobie ziemie poddana, a zwierzeta niech
wam sluza". wole buddyzm, ktory cechuje szacunek do wszelkiej formy bytu.

19. Data: 2013-06-04 17:19:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Jun 2013 04:18:16 -0700 (PDT), k...@g...pl napisał(a):

> do ugotowanego penne lub taglitelle odsaczonego ale goracego dodaje dobrej oliwy
(ilosc w/g uznania) nestepnie wrzucam garsc-dwie rukoli mieszam by sie smaki
zmieszaly i uwolnily pod wplywem temp.

Ten sam efekt osiągam dodając pesto z rukoli do GORĄCEGO dania.

20. Data: 2013-06-06 01:30:56

Od: Dawid <x...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-04 14:33, k...@g...pl pisze:

> [...]
wam sluza". wole buddyzm, ktory cechuje szacunek do wszelkiej formy bytu.

Co do rukoli mają zwierzęta, ziemniaki i religia?
To żeby jeść zielsko trzeba zmienić religię?
Ciekawe.

Oliwa "truflowy"
Drewno wierzbowe w wędzarni
Jak Wy to tolerujecie ?!