Rukola...

21. Data: 2013-06-06 06:45:59

Temat: Re: Rukola...
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 6 czerwca 2013 01:30:56 UTC+2 użytkownik Dawid napisał:
> [...]
bardzo kochaja zwierzatka, bo jak wiadomo "czyncie sobie ziemie poddana, a zwierzeta
niech wam sluza". wole buddyzm, ktory cechuje szacunek do wszelkiej formy bytu.

> Co do rukoli mają zwierzęta, ziemniaki i religia?
>
> To żeby jeść zielsko trzeba zmienić religię?
>
> Ciekawe.

przeczytaj posty Anai, ktora(y) ma taka sygnaturke

"...dla mnie dobroczyńcy zwierząt są jak jacyś chrześcijanie. Wszyscy
tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo
kopnąć kota..." J.M. Coetzee Hańba

- stad moj komentarz

22. Data: 2013-06-06 08:36:21

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.06.2013 06:45, k...@g...pl pisze:

> [...]
> tak radośni i pełni dobrych intencji, aż po pewnym czasie człowieka
> korci, żeby pójść w świat i odrobinę sobie pogwałcić i poplądrować. Albo

Khanula to jest tylko cytat z książki (notabene świetnej - bardzo
polecam), który wyjątkowo mi się spodobał ;)
Sygnatura jest stała i raczej nie zmieniam jej w zależności od tego na
co i komu odpowiadam :)

--
Pozdrówki
Anai

23. Data: 2013-06-06 12:13:35

Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 6 czerwca 2013 08:36:21 UTC+2 użytkownik Anai napisał:

> Khanula to jest tylko cytat z ksi��ki (notabene �wietnej - bardzo
>
> polecam), kt�ry wyj�tkowo mi si� spodoba� ;)
>
> Sygnatura jest sta�a i raczej nie zmieniam jej w zale�no�ci od tego na
>
> co i komu odpowiadam :)

limeryk

wie to starzec i przedszkolak,
jak grozny jest z natury polak
dla niepolaka. wobec polek
polak jest zas jak cienki bolek

michal rusinek

24. Data: 2013-06-13 22:22:14

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czemu dopiero teraz mówicie!

nadaje się do doniczkowego chowu na balkon ??
jak najlepiej założyć hodowlę?
XL - skąd wziąć taką odmianę? ->

25. Data: 2013-06-14 11:19:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Jun 2013 22:22:14 +0200, yapann napisał(a):

> czemu dopiero teraz mówicie!
>
> nadaje się do doniczkowego chowu na balkon ??
> jak najlepiej założyć hodowlę?
> XL - skąd wziąć taką odmianę? ->

Ja dostałam od sąsiadki, która ją przywiozła z Włoch od kogoś z ogrodu.
Ponieważ w tym roku mi roślinka nieco podmarzła i uratowałam tylko kilka
karp, chętnie się z Tobą podzielę, ale dopiero wiosną, ze 2 karpki mogę Ci
podesłać - chyba że masz kogoś we Włoszech, powinni znać. Nazywa się to
inaczej nieco niż ta zwykła roczna rukola, tu znalazłam (nie moja aukcja,
ale dobrze widać):
http://allegro.pl/rukola-rokietta-dwurzad-rokiettowa
ty-bylina-i3206615846.html
Dalej szukaj pod hasłem "DWURZĄD ROKIETTOWATY".
:-)
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

26. Data: 2013-06-14 14:22:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Jun 2013 22:22:14 +0200, yapann napisał(a):

> nadaje się do doniczkowego chowu na balkon ??
> jak najlepiej założyć hodowlę?

Myślę że jak najbardziej zdatna do hodowli w doniczkach, lecz dosyć dużych,
bo korzeń jest jakby palowy i dosyć długi, choć z rozgałęzieniami. Z
jednego kozrenia wyrasta duża roślina, bardzo rozłożysta i bogato
ulistniona, zwłaszcza jeśli się nie dopuści do kwitnienia ścinając
sukcesywnie czubki pędów wraz z liśćmi. Te czubki pędów są bardzo delikatne
i mięsiste, używam ich razem z liśćmi. Liście oskubuję też z niższych
partii.
Hodowlę najlepiej założyć z karp, potem już sama się rozsiewa elegancko.

27. Data: 2013-06-14 14:34:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jun 2013 11:19:50 +0200, Ikselka napisał(a):

> Dalej szukaj pod hasłem "DWURZĄD ROKIETTOWATY".

http://allegro.pl/rukola-rokietta-dwurzad-rokiettowa
ty-bylina-hp-i3290879687.html
:-)

28. Data: 2013-06-19 23:44:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jun 2013 14:34:13 +0200, Ikselka napisał(a):

> http://allegro.pl/rukola-rokietta-dwurzad-rokiettowa
ty-bylina-hp-i3290879687.html
> :-)

Być może wprowadziłam Was w błąd - tu jest "moja" rukola:
http://it.wikipedia.org/wiki/File:Rucola_selvatica_%
28Diplotaxis_tenuifolia%29.jpg

29. Data: 2013-06-19 23:48:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.lobelia.pl/rucola-selvatica
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a
spłynie na twoje barki." A. de Mello.

Oliwa "truflowy"
Drewno wierzbowe w wędzarni
Jak Wy to tolerujecie ?!