Słodka dopytka do emigrantów :-)

From: "Lama" <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Słodka dopytka do emigrantów :-)
Date: 2 Jan 2004 05:31:56 +0100

Kochani, poratujcie!

W wątku emigracyjnym pojawiło się słówko fudge, które próbuję ostatnio rozgryźć
w związku z tłumaczeniem (acz konsystencja zdaje się nie sprzyja rozgryzaniu :-
)). Czy to rzeczywiscie jest toffi? Czy można to tak nawać po polsku? Dla mnie
to cudo występuje jak na toffi w podejrzenie wielu odmianach i kombinacjach,
od "home-made" do wersji sprzedawanej na stacjach benzynowch (w dodatku jedno
drugiego nie wyklucza, jak w tym fragmencie, z którym się borykam):

"He ran a gas station and she worked inside selling cold drinks and her own
fudge. People came from miles to buy her pecan-studded fudge ... They could
easily expand the fudge business with an extra pair of hands".

Czy ktoś ma wyobrażenie, jak te frykasy sprzedawane na stacji benzynowej mogły
wyglądać? (rzecz się dzieje w latach siedemdziesiątych, ale dziś pewnie
wyglądałoby to podobnie). Ja roboczo strzeliłam "krówkami", ale coś czuję, że
to kulą w płot. Czy należy to sobie wyobrażać jako cukierki? Jako ciasto? Czy
jako coś w rodzaju "bloku" czy innej chałwy, które kiedyś były u nas popularne?
Czy ktoś z was jadł kiedyś "home-made fudge" na stacji benzynowej? Jak to
smakowało? Jak wyglądało? Jak było zapakowane?

Z góry wdzięczna za wszelkie sugestie, mogące pobudzić mój mózg do działania.
Z noworocznym pozdrowieniem
Lama