Smolensk, wykleci, szczepionki ...

następny post »
From: Silvio Balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Smolensk, wykleci, szczepionki ...
Date: Fri, 22 Feb 2019 21:52:06 +0100

>(...)
- W książce, którą właśnie piszę, mam postać Rosjanina, pułkownika GRU
Arsena Fiedotowa, który prowadzi zespół pod kryptonimem Bagration. Jest
wielkim miłośnikiem marszałka Rokossowskiego i jego operacji ,,wyzwalania
Polski" pod nazwą Bagration właśnie. Pułkownik chce Polskę wyzwolić z
okowów Zachodu. I choć wygląda to na ideowe zaślepienie, to głupcem nie
jest. Jego zespół składa się z 15 specjalistów ds. Polski, to nie są
typowi oficerowie wywiadu. Ich zadaniem jest wyszukiwanie tematów i
problematycznych sytuacji, w które można uderzać w sensie
wywiadowczym,przez agenturę albo farmy trolli.

Jakie to tematy?

- Fiedotow w książce wspomina np., jak dostał od Władimira
Władimirowicza medal za dobre przygotowanie koncepcyjne wykorzystania
katastrofy polskiego samolotu.

To strzał z grubej rury. Tuż przed finałem WOŚP po sieci zaczęła krążyć
fałszywka z serwisu wyborcza24.pl, że ministrant pobił wolontariusza
Orkiestry. Też chyba niezły sposób na mieszanie w naszym kotle?

- Bardzo dobry. Choć moim zdaniem jedną z najpiękniejszych zagrywek
Rosjan w Polsce jest nakręcenie kultu żołnierzy wyklętych.

Nakręcenie przez Rosjan?

- Trudno znaleźć sprawę, która lepiej służy ich interesom. Przede
wszystkim kreuje podział historyczny w społeczeństwie na wiele lat.
Przecież to jest kult wojny domowej, kult wroga wewnętrznego, Polak
przeciwko Polakowi. Na dodatek osłabia się w ten sposób kult Armii
Krajowej, nurt porozumienia narodowego. (...)<

(newsweek 8/2019)
--
saluto
Silvio Balconetti