Typy maki

1. Data: 2002-03-26 18:25:19

Temat: Typy maki
Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka to jest maka wysokoglutenowa? W przepisie na chlebek jest pszenna,
zytnia i jeszcze wysokoglutenowa. Jakiej dodac poradzcie.

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2002-03-26 19:35:32

Temat: Re: Typy maki
Od: "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Typ mąki i zawartość glutenu to są dwie różne rzeczy.
Typ mąki np. typ 500 chodzi o zawartość popiołu w mące, im wyższy typ tym
ciemniejsza.
Z wysoko glutenowej maki możesz mieć makaron, słyszałaś o pszenicy durum? ma
bardzo wysoka zawartoć glutenu i karotenu.
Jeżeli zrobisz chleb z wysoko glutenowej mąki (bez dodatku innej) to nie
wyrośnie.
Pzdr. Ivona

1. Data: 2002-03-26 19:44:09

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Ivona Bagnowska" <i...@a...pl> zapodała:
[...]

To ma byc jedynie jakas czesc maki w stosunku do calej ilosci maki w
przepisie. Nie wiem tylko jaka maka podpasowac pod wysokoglutenowa, bo mam
dac make pszenna, zytnia i wysokoglutenowa.
Sylwia

1. Data: 2002-03-26 19:50:25

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "syso" <s...@p...pl> zapodała:

: To ma byc jedynie jakas czesc maki w stosunku do calej ilosci maki w
: przepisie. Nie wiem tylko jaka maka podpasowac pod wysokoglutenowa, bo mam
: dac make pszenna, zytnia i wysokoglutenowa.

Czy moze to byc maka jeczmienna?
Sylwia

1. Data: 2002-03-27 10:34:38

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mam
> : dac make pszenna, zytnia i wysokoglutenowa.

Gluten występuje w mące pszennej w największych ilościach. Spróbuj odwiedzić
jakąś piekarnię, może będą mieli sam gluten. Gdzie mieszkasz jeśli to bardzo
ważne to napisz na priv. postaram się trochę glutenu Tobie przesłać, jeśli
nigdzie nie znajdziesz.

pozdr
Ania
--
chcesz napisac na priv usuń no.spam z adresu

1. Data: 2002-03-27 10:55:30

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> zapodała:

[...]

Dziekuje bardzo za odpowiedz. Glutenm mozna u nas dostac w sklepie ze zdrowa
zywnoscia.

Sylwia

1. Data: 2002-03-27 17:52:30

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

syso wrote:
> Dziekuje bardzo za odpowiedz. Glutenm mozna u nas dostac w sklepie ze zdrowa
> [...]

Sylwio, jesli robisz ten chleb z mojego przepisu, to mozesz zastapic
make wysokoglutenowa 1 do 1 maka pszenna plus 1 lyzka sproszkowanego
glutenu (ja teraz tak robie, bo nie mam zawsze pod reka
wysokoglutenowej, a gluten trzymam w zamrazalniku.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-27 18:00:54

Od: "syso" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Magdalena Bassett" <m...@w...net> zapodała:

[...]

Dzieki Magdo, tak wlasnie zrobie. Od wczoraj robi sie zakwas, jutro kupie
gluten. :-)
Sylwia

1. Data: 2002-03-27 18:51:09

Od: "Ania Onet" <a...@n...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości

(...)
>, a gluten trzymam w zamrazalniku.

dlaczego w zamrażalniku?

pozdr
Ania

1. Data: 2002-03-27 19:51:29

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ania Onet wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
>
> (...)
>
> dlaczego w zamrażalniku?

Hmmm, sama nie wiem, mysle, ze dlatego, ze trzymam ja ponad rok i boje
sie, ze mi sie zestarzeje. Moze nie, ale stara maka ma zapach, ktorego
ja nie cierpie. Mysle, ze gluten tez moze nabyc takiego zapachu z czasem.
MB

marchewka z groszkiem i smieciami
Ciasto -PIZZA
buritos chce zrobic ale nie wiem jak :) hahaha
nie ma cos zalec przed siwetami wiec
Radosnego alleluja!