Zdrowe obiady

141. Data: 2011-01-07 20:50:24

Temat: Re: Zdrowe obiady
Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 21:43, medea pisze:

> Nawet nie próbuję, mimo usilnych prób zbicia mnie z pantałyku przez
> niektórych złośliwych adwersarzy. ;) Ciekawa jestem tylko, co w tym
> widzicie dobrego.

Nie kumam. Nie bylam zlosliwa. I nie wiem, w czym mam widziec cos
dobrego. Podpowiedz. :)
I.

142. Data: 2011-01-07 20:51:34

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 21:48, medea pisze:
> Niemniej jednak grupowanie posiłków nie podoba mi się.

Jak sie nie je miesa, to wlasciwie nie ma co grupowac. :)
I.

143. Data: 2011-01-07 20:58:09

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 21:50, Marchewka pisze:

> Nie kumam. Nie bylam zlosliwa. I nie wiem, w czym mam widziec cos
> dobrego. Podpowiedz. :)

Nie wiem, co widzicie dobrego w tej diecie. A pierwsze zdanie dotyczyło
tłumaczenia się. Zbytni skrót myślowy. Tak to jest, jak się za dużo chce
naraz napisać. ;)

Ewa

144. Data: 2011-01-07 20:59:37

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 21:51, Marchewka pisze:

> Jak sie nie je miesa, to wlasciwie nie ma co grupowac. :)
> I.

No jak to? Przecież w jakiejś postaci to białko i tak spożywasz np. ryb.
Białko ryb można łączyć z węglowodanami?

Ewa

145. Data: 2011-01-07 21:03:00

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 21:58, medea pisze:

> Nie wiem, co widzicie dobrego w tej diecie. A pierwsze zdanie dotyczyło
> tłumaczenia się. Zbytni skrót myślowy. Tak to jest, jak się za dużo chce
> naraz napisać. ;)

Ja w swojej diecie widze samo dobro. :)
I.

146. Data: 2011-01-07 21:06:45

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 21:59, medea pisze:

> No jak to? Przecież w jakiejś postaci to białko i tak spożywasz np. ryb.
> Białko ryb można łączyć z węglowodanami?

Chyba nie za bardzo. Ale nie glowkuje na ten temat za duzo. Takze
dlatego, ze mieso ryb jest znacznie delikatniejsze, takze jesli chodzi o
proces trawienia, niz wol czy swinia. No i nie wystepuje na moim stole
codziennie.
I.

147. Data: 2011-01-07 21:18:26

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 22:06, Marchewka pisze:

> [...]
> dlatego, ze mieso ryb jest znacznie delikatniejsze, takze jesli chodzi o
> proces trawienia, niz wol czy swinia. No i nie wystepuje na moim stole

A co jadacie na co dzień? Np. na obiady? (tak w temacie wątku)
Serio jestem ciekawa.

Ewa

148. Data: 2011-01-07 21:21:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 17:46, Theli pisze:

> Moje dziecko lubi ryby w dowolnej postaci: wędzone, smażone, w oleju, z
> puszki, w panierce, bez panierki, w całości, zmielone itp. Dostaje je w
> różnej postaci kilka razy w tygodniu. Lubi je chyba nawet bardziej niż
> mięso. Tran to ,,syrop rybkowy'' i nie ma problemu z podaniem.
> A za krewetki (nie pisać, że to nie ryby) dałby się pewnie pokroić.

Tylko pozazdrościć.

Ewa

149. Data: 2011-01-07 21:58:09

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 22:18, medea pisze:
> A co jadacie na co dzień? Np. na obiady? (tak w temacie wątku)
> Serio jestem ciekawa.

Zupy (drugie danie juz nam jest zbedne), warzywa (baza to cukinia i
ziemniaki + wszystkie inne, ktore akurat mam i sie nadaja do piekarnika
- baklazan, marchewka :), brokuly, kalafior) z piekarnika z tsatsikami,
ryba w panierce lub nie (np. losos smazony z zalewy), kotlety z kaszy
gryczanej, kasza z sosem pieczarkowym z buraczkami, spagetti (tudziez
inna pasta) z sosem serowym/z sosem pomidorowym, nalesniki, makaron ze
szpinakiem, placuszki z cukinii, czasami gotowe z soi/soczewicy. Dzisiaj
byla fosola w sosie pom. z kus-kus. Tak na szybko, bo nie chce mi sie
wszystkiego wymieniac.
Choc moj syn majbardziej lubi zupe pomidorowa z makaronem. Kiedys rano
zapytal mnie, czy mu ugotuje (na sniadanie!) zupe pom. z makaronem.
Odpowiedzialam, ze nie. A on na to: a sam makaron? :)
I.

150. Data: 2011-01-07 22:11:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Jan 2011 21:48:28 +0100, medea napisał(a):

> Redukcja mięsa to i mnie by się podobała, ale nie wiem, co mąż na to.

Mój na pewno duuużo na to :-)
No, ale mięso dwa razy w tygodniu chyba byłoby jakimś kompromisem akurat.
Na obiad, oczywiscie. Pozostają przecież jaja i potrawy półmięsne ;-PPP

> Mleka też właściwie nie spożywamy w postaci prostej. Jedynie do kawy.
> Maja śladowe ilości, bo za nim nie przepada, ale 'moczy' w nich sobie
> płatki śniadaniowe (wiem, kolejna zgroza! ;) ). Nigdy nie była karmiona
> krowim mlekiem, została wyżywiona piersiowym.

Ha, zazdroszczę Ci jako matce.

> Oliwa u nas jest na porządku dziennym. Już właściwie sporadycznie używam
> oleju. Nawet smażę na oliwie.
>
> Niemniej jednak grupowanie posiłków nie podoba mi się.

Ciężkie to w realizacji, ale mozliwe. Kwestia tylko taka, żeby się
odzwyczaić np od jedzenia jajka na miękko BEZ pieczywka.... Kurczę,
wszystko, tylko nie to - uwielbiam jajka na miękko, ale bez pieczywa nie
przełknę :-)

Herbata angielska
Kaczka z jabłkami.
Dzieci jedzą śmieci.