bogracz

1. Data: 2002-09-12 05:21:18

Temat: bogracz
Od: "Pawel Skonieczny" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

będąc u rodziny na śląsku jadłam potrawę o nazwie "Bogracz" przyznam że
rewelacyjną czy ktoś zna może na to przepis ?

1. Data: 2002-09-12 06:11:36

Temat: Re: bogracz
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Skonieczny" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> będąc u rodziny na śląsku jadłam potrawę o nazwie "Bogracz" przyznam że
> rewelacyjną czy ktoś zna może na to przepis ?

uwaga: purysci krzycza , ze nie uzywa sie slowa bogracz tylko zupa
gulaszowa, bo bogracz to kociolek w ktorym sie to robi. A w Gdansku w
Czardaszu jednak funkcjonuje ta potrawa jako bogracz i widze , ze na Slasku
tez. To niech bedzie "bogracz" ;-P

Zupa gulaszowa - Bogracz

1 kg wołowiny z koscia (łopatka, rostbef)
wloszczyzna
2 cebule,
2 papryki( zielone),
1łyzka słodkiej, mielonej papryki,1/2 łyzeczki do kawy kminku,
2 łyzki smalcu,
3 pomidory,
60 dkg ziemniaków,
sol
oprocz tego kluski - csipetke : 20 dkg maki, jajo,sol

Mieso oddzielic od kosci. Na kosciach ugotowac wywar z jarzynami i kminkiem.
Mieso pokroic w kostke , zrumienic na smalcu z drobno pokrajana cebula. Do
zrumienionego miesa dolać 2 szklanki wody, dodac slodka, zmielona papryke,
pomidory pokrajane w cwiartki i paprykę w kostkę.
Dusic toto az będzie miękkie (na małym ogniu - dolewac wody w razie
potrzeby) .Gdy mieso bedzie miekkie włozyc ziemniaki pokrajane w
kostke. Ugotowac do miękkosci. Na koniec wlac wywar i wrzucic kluski-
csipetke.
Csipetke sa to kluski pokrajane w mała kostke lub robione podobnie do naszej
zacierki - w formie spłaszczonych ziaren fasoli. Z 20 dkg maki, jednego jaja
i szczypty soli zagniata się dosc sprezyste ciasto. Mozna je rozwalkowac lub
drobc -skubac palcami (lepiej drobic). Gotowac w osolonej wodzie lub
bulionie z kostki, odcedzic i wrzucic do gotowej zupy.
Idealnym dodatkiem do tego jest chrupiaca buleczka i schlodzone
piwo...

Jola L-L

1. Data: 2002-09-12 07:05:57

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Krakow tez je Bogracz i w cale ze nie garnki ;-).

A co do przepsiu to ja jeszcze czasem, dla urozmaicenia dodaje kilka
kiszonych ogorkow pokrojonych w kostke. Niesamowicie zmienia to to smak i
nawet na plus :)))).
--
__________________________
Justyna glodna bez pomyslu na sniadanie

1. Data: 2002-09-12 07:10:22

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Biesiek" <B...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ten przepis jest boski ))) Korzystałam z niego kilka razy. Polecam
szczerze
> !
> Mniaaam
> basia

w Gdansku chlodno dzisiaj choc slonecznie - ale po tym poscie cieplutko mi
sie zrobilo :))))
dzieki Basiu

1. Data: 2002-09-12 07:12:31

Od: "Biesiek" <B...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-09-12 07:45:24

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest potrawa wegierskich pasterzy - gesta zupa w kociolku -
bogracsgulyas (po wegiersku gulyas - pasterz, a bogracs - kociolek).

Jakis czas temu ten temat zostal opracowany i zamieszczony na stronie
grupowej: http://kuchenna.host.sk w dziale "Przepisy grupowe".
Znajdziesz historie gulaszowa Wladyslawa L z dokladnym opisem, ktory to
gulasz jest ktory, a takze kilka przepisow, linkow i adresow knajpek,
gdzie robia dobra gulaszowa lub jak kto woli borgacz :-)

Bozenka z Wilna ;o)
Warszawa - Wilno
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

1. Data: 2002-09-12 08:50:52

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Uprzejmie prosze o ciecie cytatow :-)

Lukasz Madeksza
Department of Computer Sciences
Technische Universitaet Berlin

1. Data: 2002-09-12 09:29:04

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Sep 2002 09:45:24 +0200, "Bożena"
<b...@s...pw.edu.pl> wrote:

> [...]
>gulasz jest ktory, a takze kilka przepisow, linkow i adresow knajpek,
>gdzie robia dobra gulaszowa lub jak kto woli borgacz :-)

znaczy co to znaczy (cytat)...ze gulasz to zupa na pasterzu???

Trys, co sie poczul z lekka kanibalistyczne
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-12 10:59:54

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> znaczy co to znaczy (cytat)...ze gulasz to zupa na pasterzu???
>
> Trys, co sie poczul z lekka kanibalistyczne
> K.T. - starannie opakowana

Chyba raczej "kociolek pasterza"... tak mi bardziej pasuje...
zupa na pasterzu... dobre :-))

1. Data: 2002-09-12 13:30:41

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> znaczy co to znaczy (cytat)...ze gulasz to zupa na pasterzu???

No i dziwic sie, ze Wladyslaw wysiadl...

Pedro.

--
#!/usr/bin/perl -- Maciej "Pedro" Jastrzebski p...@g...umcs.lublin.pl

ciasto z mikrofali???
w temacie smalcu
kulinarne foux pas !
Re: Jaka szarlotka (przepis potrzebny) HELP
Zupa rybna (P)