czy ktos juz zaczal "pierniczyc"??? :)

1. Data: 2003-11-16 16:54:12

Temat: Re: czy ktos juz zaczal "pierniczyc"??? :)
Od: FeLicja <i...@h...computer> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 16 Nov 2003 11:11:34 +0100, "Martka" <b...@w...pl>
wrote:

>Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
>czy
>
>no kochani! zaczelam :)) wczoraj zagniotlam ciasto na pierniczki z przepisu
>Evvy,

A mozesz podac przepis lub link do przepisu? Wlasnie googlam, ale bez
szczegolnych rezultatow :-(
dzieki
Kasia

"You still have your hourglass figure, my dear, but most of the sand has gone to the
bottom."
Bob Hope from "The Lemon Drop Kid" (1950)

1. Data: 2003-11-16 19:27:41

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "FeLicja" <i...@h...computer> napisal w wiadomosci
> A mozesz podac przepis lub link do przepisu? Wlasnie googlam, ale bez
> szczegolnych rezultatow :-(

a prosze bardzo :))) przy okazji nauczylam sie korzystac z krotkich linkow
:))))
oto on: http://tinylink.com/?uoV4EyFQB7

i jeszcze na wszelki wypadek
*****
Pierniczki
To takie, co sie robi miesiac przed swietami albo wczesniej.

Skladniki:

0,5 kg cukru
1 sloik miodu naturalnego (400-500 g)
2 kg maki
2 kostki masla
2 jajka
2-3 lyzeczki sody
1/4 szklanki przyprawy do piernika (cynamon, gozdziki, wanilia, imbir, galka
muszkatolowa, pieprz - babcia te niesproszkowane skladniki ubijala w
mozdzierzu kiedys, potem w mlynku recznie mielila, ale mysle, ze nie bedzie
wielkim bluznierstwem zmielenie w mlynku elektrycznym ;) )

Przygotowanie:

Zrobic karmel: cukier wsypac do plaskiego rondla i grzac na malym ogniu,
mieszajac drewniana lycha zeby sie nie spalil (zawsze sie troche przypala,
ale zakladam, ze nie szkodzi). Jak zbrazowieje, wlac szklanke goracej wody,
potem miód i rozpuszczone maslo.
Make i sode wsypac do miski, dodac cukier z miodem i maslem oraz jajka i
przyprawy. Wymieszac, wyrobic nie za dlugo i odstawic w chlodne miejsce na
dwa-trzy dni.
Potem cienko walkowac, wykrawac pierniczki i piec na brazowozloty kolor.
Z podanej porcji wychodzi mnóstwo. Pól dnia walkowania i pieczenia, w calym
domu pachnie swietami :))
Odlozyc na dwa-trzy tygodnie do spizarni albo w inne chlodne miejsce, potem
wydobyc, polukrowac i ozdabiac. I znowu do spizarni.

W swieta znowu wydobyc, zjesc. Im starsze tym lepsze, a te co zostana
do polowy stycznia sa juz absolutnie mniam.

Pozdrawiam,
Evva
*

pzdr
marta

1. Data: 2003-11-16 22:25:36

Od: "FeLicja \(Kasia\)" <i...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Martka wrote:
> a prosze bardzo :))) przy okazji nauczylam sie korzystac z krotkich
> linkow :))))
> oto on: http://tinylink.com/?uoV4EyFQB7

Serdecznie dziekuje :-)
Kasia

(none)
Mikrofalówka
Bez jaj
Bigos - dawno nie było relacji na zywo ;-)
smakołyki z orzechów