fizyka w praktyce czyli czajnik elektryczny

91. Data: 2010-10-18 22:00:10

Temat: Re: fizyka w praktyce czyli czajnik elektryczny
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2010 23:24:03 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Z głodu wszystko zdechnie, wypłukane zostanie

Zapewniam Cię, ze żyją tam cale kolonie bakterii, nie dające się ruszyć z
miejsca strumieniem wody :-)

> - skoro tam ciągle pojawia
> się przepływ sterylnej wody to jak coś ma się uląc i z czego niby?
> Dzieworództwo? Z powietrza?

Dokladnie - z powietrza. Zapytaj szeregową pracownicę San-Epid, to Ci
wyjaśni, dlaczego przed badaniem wody w kranie opala jego wylot.

92. Data: 2010-10-18 22:02:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 18 Oct 2010 23:31:41 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

> Ale eliminując składniki z którymi sobie nerki nie radzą zmniejszamy
> tempo krystalizacji kamieni - jest szansa że zamiast urosnąć w postaci
> dużego krystalitu urośnie mały w postaci piasku i prawie niezauważalnie
> opuści organizm - lepiej od czasu do czasu mieć z nerek wyrzucone trochę
> błotka jak jeden kanciasty kamień.

Fakt.

> A w ogóle podstawą w tym przypadku (niezależnie od rodzaju kamicy) jest
> utrzymanie niskich stężeń wszystkiego w nerkach - czyli na tę ilość
> odpadu pometabolicznego jaką organizm musi wyrzucić możliwie dużo wody -
> wówczas nie przekraczamy stężeń od których zaczyna się krystalizacja.
> Jak wody za mało - kryształy zaczynają rosnąć. Ale to elementarz każdego
> kto kamyki miewa.

No fakt - Wody Jana to on wypijał hektolitry...

93. Data: 2010-10-19 00:16:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Darek

Dokładnie! Dlatego gdy zacząłem pić i jeść na wodzie z filtra RO przestałem
rodzić kamienie. Od czasu do czasu wypijam parę piw na wymycie piasku,
zażywam magnez, potas i wapno - pijałem dużo kawy i jadę na cmentarz...

94. Data: 2010-10-19 18:29:10

Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dariusz K. Ładziak" formulated on czwartek :

\
> Przepuszczenie zdemineralizowanej wody przez dolomit raczej marnie ją
> mineralizuje - węglany wapnia i magnezu nie należą do substancji dobrze
> rozpuszczalnych. Żeby wodę zmineralizować trzeba doprowadzić do powstania
> wodorowęglanów wapnia i magnezu - a w tym celu należy najpierw do wody dodać
> pewnej ilości dwutlenku węgla. Mineralizator bez karbonizatora to w dużej
> części atrapa...

Zgadzam się z przedmówcą - jedyna uwaga to - ditlenku węgla (dwutlenek
to nazwa "zdelegalizowana" wraz z ujednoliceniem nazewnictwa chemii
organicznej i nieorganicznej) ;-)
Pozdrawiam
Witek

95. Data: 2010-10-19 18:32:12

Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka explained on 2010-10-16 :
ć.

> A jak już jeste? teki genialny to powiedz mi jak to jest z soczkami
> typu multiwitamina. Jeden taki kiedy? wypiłam i mi pszybyło siły.
> Kupiłam inny, też multiwitamina, ale ten sam producent, i nic.
> Zestawiłam skład, a tam ilo?ci witamin identyczne.
> Więc sk?d ta rużnica?
Pewnie chodziło o "różnicę" i "przybyło" ;-)
A odpowiedź to w 99% tego typu produktów - autosugestia/ efekt placebo,
czy jak niektórzy wolą psychoza ;-)

Pozdrowienia
Witek

96. Data: 2010-10-19 18:42:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 20:29:10 +0200, witek J napisał(a):

> [...]
>
> Zgadzam się z przedmówcą - jedyna uwaga to - ditlenku węgla (dwutlenek
> to nazwa "zdelegalizowana" wraz z ujednoliceniem nazewnictwa chemii

"Umiędzynarodowiona" po prostu. Zasrtanawiam się tylko, dlaczego tylko
częsciowo, bo powinno sie używac łaciny także do "tlenku", nie tylko do
"dwu".

97. Data: 2010-10-19 18:49:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 19 Oct 2010 20:42:31 +0200, Ikselka napisał(a):

> "Umiędzynarodowiona" po prostu. Zasrtanawiam się tylko, dlaczego tylko
> częsciowo, bo powinno sie używac łaciny także do "tlenku", nie tylko do
> "dwu".

Troche mi się natylkowało :-D

98. Data: 2010-10-20 12:57:45

Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka submitted this idea :

> "Umiędzynarodowiona" po prostu. Zasrtanawiam się tylko, dlaczego tylko
> częsciowo, bo powinno sie używac łaciny także do "tlenku", nie tylko do
> "dwu".

To raczaj nie chodzi o łacine, ale angielski ;-) A przedrostki di-,
tri- itp w chemi organicznej i biochemi używane są od lat 60-siątych.
Witek

99. Data: 2010-10-20 13:18:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Oct 2010 14:57:45 +0200, witek J napisał(a):

> Ikselka submitted this idea :

> To raczaj nie chodzi o łacine, ale angielski ;-) A przedrostki di-,
> tri- itp w chemi organicznej i biochemi używane są od lat 60-siątych.
> Witek

OK, wiem, ale nie rozumiesz, o co mi chodzi: mówienie "ditlenek" jest bez
sensu - już albo "dwutlenek" - oba człony nazwy polskie na użytek lokalny,
polski, albo użycie obcych "di" oraz początkowych sylab nazw pierwiastków
"oxygenium" oraz "carbonium" w jakiejś sensownej kombinacji słowotwórczej,
byle konsekwentnie.

100. Data: 2010-10-21 14:02:30

Od: witek J <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

on 2010-10-20, Ikselka supposed :

> [...]
> "oxygenium" oraz "carbonium" w jakiejś sensownej kombinacji słowotwórczej,

W naukach biologiczno-fizyczno-chemicznych jezykiem "naczelnym" jest
angielski. Jedynie medycy bez większego sensu tzrymaja się nazewnictwa
tworzonego pseudo łaciną.
Witek

wywar z miesa wolowego
gąski i przyprawy
BIALA...
JEST PAELLA...
Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?