wywar z miesa wolowego

1. Data: 2010-10-13 05:31:27

Temat: wywar z miesa wolowego
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wywarek z miesa wolowego (prega, mostek) - mieso w ilosci okolo 2,5 kg
gotowane 2 godziny, pozniej pol godziny z warzywami - seler, pietruszka,
marchewka, 1 cebula, por
Ilosc? Okolo 2 litry tego wywaru - esencjonalny tak ze w lodowce na dolnej
polce robi sie z niego galareta.
Co z niego zrobic? jaka zupe polecacie?
Ziemniaczana przecierana (gotowane ziemniaki, z nich piurre zrobione,
zmieszane z wywarem, doprawione) juz robilem, teraz nie mam pomysla.
Grochowki ani fasolowej tez nie chce juz :-) (tez robilem - czas na cos
innego, ale nie mam pomysla zadnego).
Myslalem o grzybowej poki jeszcze grzyby w dobrej cenie, ale...
Podajcie jakies przepisy :-)
I pomysly :-)

2. Data: 2010-10-13 05:56:29

Temat: Re: wywar z miesa wolowego
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
> innego, ale nie mam pomysla zadnego).
> Myslalem o grzybowej poki jeszcze grzyby w dobrej cenie, ale...

Kminkowa z grzankami ;-))))))))))))
Pomidorowa
Ogórkowa
Kapuśniak ze słodkiej białej kapusty
Dyniowa
Szczawiowa
Barszcz czerwony (ze dwa grzybki) czysty.

Starczy?

3. Data: 2010-10-13 06:57:55

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> innego, ale nie mam pomysla zadnego).
> Myslalem o grzybowej poki jeszcze grzyby w dobrej cenie, ale...

Papryka jest teraz tania, więc może zupę gulaszową, nazywaną bogracz, z
węgierskiego bogracsgulyas. Czy jakoś tak.
Przepisów bez liku, sam sobie wybierzesz taki najbardziej pasujący.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

4. Data: 2010-10-13 07:58:17

Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> Papryka jest teraz tania, więc może zupę gulaszową, nazywaną bogracz, z
> węgierskiego bogracsgulyas. Czy jakoś tak.
> Przepisów bez liku, sam sobie wybierzesz taki najbardziej pasujący.

Też glosuję za gulaszową :)

--
misiczka

5. Data: 2010-10-13 08:16:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"misiczka" <i...@g...com> wrote in message

> Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> Też glosuję za gulaszową :)
>
> --
> misiczka

Gulasz to zupa mięsna, a nie rosół... I nie ma nic wspólnego z polskim
gulaszem tak jak leczo z polskim leczem.

6. Data: 2010-10-13 09:08:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Oct 2010 07:31:27 +0200, Misiek napisał(a):

> [...]
> marchewka, 1 cebula, por
> Ilosc? Okolo 2 litry tego wywaru - esencjonalny tak ze w lodowce na dolnej

A po co psuć tak cudowny bulion? Dodać sporo suszonego lubczyku i pieprzu,
podgrzać mocno (nie gotować) - gotowe. Akurat na jesienne chłody.

7. Data: 2010-10-13 09:10:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 13 Oct 2010 10:16:17 +0200, Panslavista napisał(a):

> "misiczka" <i...@g...com> wrote in message

> Gulasz to zupa mięsna, a nie rosół... I nie ma nic wspólnego z polskim
> gulaszem tak jak leczo z polskim leczem.

Dokładnie.
Bogracsgulyas rzecz pyszna, ale robi sie go na podsmazonym i duszonym
mięsie, nie na rosole.

8. Data: 2010-10-13 10:18:17

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dyniowa
> Szczawiowa
> Barszcz czerwony (ze dwa grzybki) czysty.

1. Starczy to jest wygląd w trumnie, albo uwiąd
2. Polowa z nich nie nadaje sie do tak esencjonalnego wywaru z prostej
przyczyny - smak wolowy zabije reszte smakow - przerabialem to w przybadku
wlasnie grochgowki. Niby dorzucilem miesa wedzomnego (zeberek - pycha),
czosnku, majeranku ale i8 tak przebilaj za mocno smak wolowiny
I tak nie nadaja sie:
Pomidorowa (ta raczej na wywarze jarzynowym, ewentualnie bulionie drobiowym.
Dobra tez jest na wywarze mieszanym, ale mniej esencjonalnym)
Ogorkowa (jak powyzej)
Kapusniak (toz samo) - moze z kiszonej by byl dobry...
Dyniowa (absolutnie nie)
szczawiowa - za delikatna smakowo(poza tym nie wolno mojej zonie )
Barszcz czerwony (nie taki wywar)

Coz, wydaje mi sie ze zjem "w postaci czystej" z makaronikiem :-)

9. Data: 2010-10-13 10:19:28

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> węgierskiego bogracsgulyas. Czy jakoś tak.
> Przepisów bez liku, sam sobie wybierzesz taki najbardziej pasujący.

Bogracz to jedno, zupa gulaszowa to nie bograc... ale poddales mi dobry
pomysl :-) Zupa ogonowa :-) Pamieta ktos cos takiego jeszcze?
Albo dodatek flakow... do tego rosolu tez brzmi ciekawie :-)

10. Data: 2010-10-13 10:20:49

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "misiczka" <i...@g...com> wrote in message

> Gulasz to zupa mięsna, a nie rosół... I nie ma nic wspólnego z polskim
> gulaszem tak jak leczo z polskim leczem.

Leczo nie jest polskie - od tego zacznijmy
Rosol jest jaknajbardziej zupa MIESNA (chyba ze bulion warzywny, ale jak
sama nazwa wskazuje wtedy to bulon a nie rosul... choc czesto mylony)

gąski i przyprawy
BIALA...
JEST PAELLA...
Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?
see Tollywood * sexy heroines dress changing hidden cam videos scandals