fizyka w praktyce czyli czajnik elektryczny

11. Data: 2010-10-14 10:02:54

Temat: Re: fizyka w praktyce czyli czajnik elektryczny
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4cb6c6c0$0$27028$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
> soli wytrzepanej z wyschniętych kurtek mundurów polowych. Czyli nie tylko
> temperatura ale i wysiłek powoduje utratę soli. Stąd radziłem rozdawanie
> Gastrolitu pracującym w czasie powodzi - utrata wody powoduje zrzuty soli
> i zwiększone pragnienie, stąd "parcie" na słoną wodę.
> Na co dzień wystarcza jedzenie - nawet bez soli. Dodatkowym dowodem
> jest zapotrzebowanie na selen - w wodzie (o ile go zawiera) jest tyle, że
> do zaspokojenia potrzeb DZIENNYCH organizmu trzeba byłoby wypić 500
> litrów wody w ciągu 24 godzin. A wystarczy parę orzechów lub prawdziwa

Bledne rozumowanie. W trakcie pocenia sie tracimy sole mineralne wydalane
wraz z potem - fakt.
W czasie pracy fizycznej rowniez - to fakt.
To tylko dowod na to ze pic powino sie wlasnie wode ZMINERALIZOWANA, a nie
wyjalowiona przez odwrocona osmoze.
NIe wszystkie sole mineralne wystepuja we wodzie w wystarczajacych
ilosciach - to tez fakt. Sprobuj jednak pic jedynie ZDEMINERALIZOWANA wode
(poprzez twoje filtry). Sa setki innych sposobow odwapniania wody (a to
wlasnie wapn z wody powodowal u ciebie powstawanie kamieni). Nikt nie mowi
ze SOL (czytaj NaCl) jest w pozywieniu niezbednym skladnikiem (wlasnie
wystarcza ilosc zawarta w MINERALNEJ wodzie). Zwaz jednak ze "sol" to
pojecie zbyt ogolnikowe zeby je tylko do NaCl porownywac.
Kazdy zwiazek powstajacy z kwasu i zasady jest wlasnie solą.
Sole mineralne to nie tylko NaCl, ale szereg innych zwiazkow chemicznych...
ja polecam Staropolanke 2000 (naturalnia woda mineralna - jedne zrodla
podaja ze wysokozmineralizoana, inne ze sredniozmineralizowana z naturalna
zawartoscia CO2, nie tak jak wiele innych nasycana sztucznie CO2) Oczywiscie
jest rowniez (nie wiem po co) staropolanka 2000 gazoana (czyli sztucznie
dosycana CO2).

Poczytaj :
Staropolanka 2000 charakteryzująca się bardzo wysoką zawartością wapnia,
optymalną ilością magnezu i dużą ilością wodorowęglanów może dobrze służyć
osobom chcącym wzmocnić swój układ kostny, wzmocnić układ krążenia,
niwelować stres, poprawić funkcjonowanie układu trawiennego zwłaszcza przy
nadkwasocie.

Staropolanka 2000 - pochodzi z odwiertu głębokości 269 metrów o nazwie
Staropolanka 2000 uruchomionego w 1993. Mineralizacja jest wysoka i wynosi
2360,56 mg/dm. sześć.

Naturalna woda mineralna STAROPOLANKA 2000 pochodzi z Uzdrowiska w Polanicy
Zdroju. Ogólna mineralizacja wynosi 2 289 mg/l. Woda zawiera 59 mg/l magnezu
i 335 mg/l wapnia, co pozwala uzupełnić niedobory tych cennych pierwiastków
w codziennej diecie. Pierwiastki te mają bardzo duże znaczenie dla zdrowia.
Magnez bierze udział w ponad połowie procesów biochemicznych przebiegających
w organizmie, dlatego decyduje o prawidłowej czynności układu
immunologicznego i nerwowo-mięśniowego. Zapobiega chorobom nowotworowym,
miażdżycy naczyń krwionośnych, zawałom i kamicy nerkowej. Zapobiega
zaburzeniom ciąży i opóźnieniom rozwoju płodu. Wapń jest podstawowym
budulcem układu kostnego, zapobiega chorobom nowotworowym i osteoporozie.
Zawarte w wodzie wodorowęglany mają działanie alkalizujące kwasy żołądkowe i
są korzystne dla osób cierpiących na nadkwasotę.

http://klubstaropolanki.pl/baza-wiedzy/dlaczego-powi
nnismy-pic-staropolanke

Dlaczego powinniśmy pić Staropolankę 2000
Staropolanka 2000 należy do jednych z najlepszych polskich wód
mineralnych. Jej podstawowym walorem jest to, że posiada w swoim składzie
mineralnym takie składniki, które są najbardziej przydatne dla naszego
organizmu, a których niedobór występuje najczęściej w naszej diecie. Dzięki
temu pijąc systematycznie Staropolankę 2000, możemy zapewniać sobie stały
dopływ do naszego organizmu nie tylko wody, ale także potrzebne do
prawidłowego funkcjonowania składniki mineralne.

Do najważniejszych składników mineralnych, które mają wpływ na
prawidłowy przebieg procesów metabolicznych w naszym organizmie, należą
magnez i wapń. Na ogromną rolę magnezu dla zdrowia człowieka zwrócił uwagę
prof. Julian Aleksandrowicz, który już w połowie ubiegłego wieku w oparciu o
bogate w ten pierwiastek wody mineralne leczył kuracjuszy w Polanicy Zdroju,
gdzie wydobywana jest Staropolanka 2000. Upamiętnia to tablica pamiątkową na
budynku pijalni, a pamięć o nim jest żywa wśród jego współpracowników
uzdrowiska do dzisiaj. Prof. J. Aleksandrowicz dojeżdżał tu często z
Krakowa, gdzie prowadził w Akademii Medycznej badania nad wpływem
biopierwiastków na zdrowie człowieka. Spośród wielu pierwiastków, jakie
występują w wodach mineralnych, szczególnie docenił magnez, nazywając go
"królem życia". Magnez niedoceniany wcześniej w medycynie okazał się
wyjątkowym pierwiastkiem, który ma wpływ na połowę procesów biochemicznych,
których około 600 przebiega w każdej sekundzie w naszym organizmie. Brak
odpowiedniej ilości magnezu powoduje więc to, że zaczyna on po prostu źle
funkcjonować. Jednym ze sposób uzupełniania go w naszej diecie jest picie
wód mineralnych zawierających znaczącą ilość tego biopierwiastka.
Staropolanka 2000 posiada w jednym litrze około 70 mg magnezu, co
pokrywa około 20 proc. dziennego zapotrzebowania organizmu na ten składnik
mineralny wynoszącego przeciętnie 300 mg. Ponieważ magnez w wodzie występuje
w formie zjonizowanej, jest lepiej przyswajalny aniżeli z innych preparatów.
Systematycznie picie Staropolanki 2000 to doskonały sposób na profilaktykę
wielu chorób, bowiem niedobór magnezu powoduje wiele zaburzeń
ogólnoustrojowych, głównie czynnościowych o różnym stopniu nasilenia i
zagrożenia, które manifestują się w zakresie stanu psychicznego, układu
nerwowo- mięśniowego, układu sercowo- naczyniowego, układu pokarmowego,
hormonalnego, kostno-stawowego oraz reakcji stresowych.

Drugim ważnym biopierwiastkiem znajdującym się w Staropolance 2000
jest wapń. Ten pierwiastek jest powszechnie znany jak podstawowy budulec
naszych kości i uzębienia, ale jest on także ważny dla prawidłowego
funkcjonowania naszego organizmu, ponieważ bierze udział w przewodzeniu
bodźców nerwowych, uczestniczy w procesach skurczu i rozkurczu mięśni, oraz
w procesie krzepnięcia krwi. Dzienne zapotrzebowanie organizmu na wapń
wynosi średnio od 800 do 1200 mg, ale przy niektórych stanach chorobowych
ilość ta potrzebna jest w znacznie większej ilości. Szczególnie dużo wapnia,
nawet do 100 proc więcej, potrzebują dziewczęta w okresie wzrostu i kobiety
w okresie menopauzy, a szczególnie kobiety w okresie ciąży i karmienia
dziecka piersią.

Staropolanka 2000 posiada w jednym litrze około 270 mg wapnia, co
pokrywa średnio 20 proc. dziennego zapotrzebowania organizmu na ten
pierwiastek. Jest to szczególne ważne w przypadku osób, które nie mogą lub
nie lubią pić mleka bowiem przyswajalność wapnia z wody mineralnej jet
równie dobra, jak z mleka.

Ważnym dla prawidłowego funkcjonowania organizmu jest sód, który
reguluje równowagę wodno elektrolitową organizmu. Sód jest niezbędny do
tego, aby prawidłowo działała pompa sodowo-potasowa, która odpowiedzialna
jest za odżywianie każdej komórki w naszym ciele. To prawda, że spożywamy go
nieraz za dużo w przesolonych potrawach takich jak wędliny, produkty
konserwowane, chipsy, a nawet w chlebie, ale równocześnie pozbywamy się go w
dużej ilości wraz z potem i moczem zwłaszcza w okresie letnich upałów.
Dlatego nie można dopuścić do nadmiernego ubytku tego pierwiastka z
organizmu w czasie wytężonej pracy fizycznej, uprawiania sportu, a nawet
odpoczywając na plaży, gdyż może to spowodować ogólne osłabienie, kurcze
mięśni łydek, obniżenie ciśnienia krwi, a poważniejszych przypadkach do
odwodnienia organizmu.

Staropolanka 2000 ma w jednym litrze około 140 mg sodu, a więc w
takiej ilości, która pozwala, by uzupełniać jego zapas, kiedy pijemy wodę
gasząc pragnienie i nie jest to również za dużo, by nadmiernie podwyższać
jego zasoby w organizmie. Osoby, które stosują dietę niskosodową w obawie
przed chorobą nadciśnieniową, powinny raczej zrezygnować z dosalania zupy,
frytek, orzeszków i unikać słonych potraw, bo te są nośnikiem nadmiernej
ilości sodu wprowadzanego do organizmu, a wody mineralne wzmacniają
elektrolity w mięśniach, i to jest źródłem ich siły i wydolności.
Odpowiednie nawodnienie wodami mineralnymi jest bardzo ważne dla osób
starszych, które niestety zbyt mało piją i w krytycznych sytuacjach przy
bardzo niskim poziomie sodu we krwi niejednokrotnie dopiero podanie w formie
kroplówki w szpitalu roztworu soli fizjologicznych ratuje ich życie.

Niedocenianym składnikiem w wodach mineralnych są wodorowęglany
(HCO3), które mają właściwości alkalizujące kwasy żołądkowe. Szczególnie
korzystny wpływ mają one dla osób cierpiących na nadkwasotę. Przynoszą ulgę
prawie bezpośrednio po wypiciu już niewielkiej ilości wody zawierającej
wodorowęglany. Korzystnie oddziaływają też doraźnie przy nadmiernym spożyciu
zbyt kwaśnych potraw, napojów alkoholowych i słodyczy. Działanie
alkalizujące wód zawierających wodorowęglany rozpoczyna się, gdy ich
zawartość przekracza 1000 mg na litr. Wody o wysokim poziomie wodorowęglanów
wpływają też korzystnie na ustrój w początkowych stadiach cukrzycy.
Przyczyniają się do obniżenia zawartości cukru we krwi i moczu, obniżają
wydzielania acetonu i korzystnie wpływają na działanie insuliny oraz
regulują pH krwi. Natomiast wód zawierających duże ilości wodorowęglanów nie
powinni pić w dużych ilościach ludzie mający niedokwasotę.

Staropolanka 2000 zawiera w jednym litrze około 1500 mg
wodorowęglanów, a więc ma znaczącą ich ilość mogącą służyć naszemu zdrowiu.
Nie zawsze wybierając wodę do picia, bierzemy to pod uwagę, ponieważ ten
cenny składnik wody zazwyczaj nie występuje w spotach reklamowych wód
butelkowanych. Widać z tego, że przy wyborze wody do picia nie należy
kierować się reklamą, a rzetelnymi informacjami opracowywanymi w oparciu o
przesłanki naukowe.

Wiele takich informacji można znaleźć na stronach producenta
Staropolanki 2000 Zespołu Uzdrowisk Kłodzkich, który dba o to by jakość
produkowanej przez niego wody, jak i podawanej o niej informacji była na jak
najwyższym poziomie. Warto więc niezależnie od tego, czy panuje upalne lato,
czy siedzimy w zimie przy kaloryferze sięgnąć po butelkę Staropolanki 2000,
która nie tylko zaspakaja nasze pragnienie, ale i wzmacnia nasz organizm
cennymi składnikami mineralnymi.

Tadeusz Wojtaszek
Polskie Towarzystwo Magnezologiczne
im. Prof. Juliana Aleksandrowicza

a jesli zaczniesz marudzic o zbytniej zawartosci radu itp w tych wodach
przeczytaj:
http://www.superfakty.pl/index.php?option=com_conten
t&task=view&id=3176&Itemid=58

12. Data: 2010-10-14 10:06:11

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach)

> [...]
> do zaspokojenia potrzeb DZIENNYCH organizmu trzeba byłoby wypić 500
> litrów wody w ciągu 24 godzin. A wystarczy parę orzechów lub prawdziwa

Aktywność fizyczna,uprawianie sportu:

Rodzaj wody: wysokomineralizowana
Nasz typ: Polanica Zdrój
W razerwie: Muszyna Mineral, Staropolanka 2000, Muszynianka Plus,
Piwniczanka
Działanie: w dużych ilościach przed, w trakcie i po dużym wysiłku.Postawisz
tamę odwodnieniu i uzupełnisz wypocone sole mineralne. Po intensywnych
ćwiczeniach sięgnij po wodę gazowaną.

Kłopoty z trawieniem:
Rodzaj wody: bogata w wodorowęglany (ponad 500mg/l)
Nasz typ: Wielka Pieniawa
W rezerwie: Muszyna Minerale, Piwniczanka, Muszynianka Plus, Muszynianka,
Staropolanka 2000
Działanie: woda zawierająca duże ilości wodorowęglanu szybko i skutecznie
łagodzi bóle brzucha po posiłkach, ułatwia trawienie i pomaga przezwyciężyć
ociężałość. Wodorowęglany neutralizują kwasy żołądkowe, dlatego są polecane
osobom cierpiącym na nadkwasotę, refluks i zgagę. Picie wody zawierającej
1000-2000 mg wodorowęglanów na litr przynosi niemal natychmiastową ulgę w
tych dolegliwościach.

Skurcze mięśni, regeneracja po treningu:
Rodzaj wody: bogata w potas, magnez i wodorowęglany
Nasz typ: Staropolanka 2000
W rezerwie: Polanica Zdrój, Wielka Pieniewa, Piwniczanka
Działanie: wodorowęglany dają zbawiennne skutki po obżarstwie, pozwalają też
zachować równowagę kwasowo-zasadową krwi i unikać bolesnych skurczów mięśni
po wysiłku fizycznym.Dodatek potasu i magnezu pozwala mięśniom szybciej
wracać do formy.

Słabe kości, częste złamania:
Rodzaj wody: bogata w wapń (ponad 150mg/l)
Nasz typ: Muszyna Minerale
W rezerwie: Staropolanka 2000, Polanica Zdrój, Wielka Pieniawa, Muszynianka
Plus
Działanie: wapń jest minerałem bazowym naszych kości, kluczowym dla
wytrzymałości i trwałości całego szkieletu.Picie wody bogatej w wapń
wzmacnia nasze wewnętrzne rusztownie i jest szczególnie zalecane osobom,
które w diecie pomijają produkty mleczne: jogurty, kefiry, mleko, sery itp.
1 litr takiej wody dostarcza tyle wapnia ile 2 szklanki wody.

Nadciśnienie:
Rodzaj wody: uboga w sód (poniżej 50mg/l)
Nasz typ: Dobrawa
W rezerwie: Krynica Zdrój, Primavera, Vitalinea, Nata, Evian, Vittel, Vita,
Mama i ja
Działanie: nadmiar sodu, wynikający m.in. z sypania soli do każdej potrawy,
obżeranie się chipsami, paluszkami i solonymi orzeszkami, jest
odpowiedzialne za nadciśnienie tętnicze, groźne dla Twojego życia.Wybierz
wodę z małą ilością sodu, ale wzbogaconą wapniem i potasem, który reguluje
właściwy poziom ciśnienia.

Stres, przemęcznie, spadek formy:
Rodzaj wody: bogata w magnez (ponad 50mg/l)
Nasz typ: Magnesia
W rezerwie: Muszynianka, Muszynianka Plus, Piwniczanka, Muszyna Minerale
Działanie: stałe napięcie psychiczne, stres i niepokój prowadzą do
wyczerpania zapasów magnezu w Twoim organizmie.Dzieje się tak ponieważ ten
właśnie minerał uczestniczy w przekazywaniu impulsów nerwowych w ciele i
reguluje napięcie mięśni.Woda bogata w magnez pozwoli Ci szybko doładować
akumulatory.

Próchnica, słabe zęby:
Rodzaj wody: bogata we fluor (poniżej 1 mg/l)
Nasz typ: Aquarel
W rezerwie: Mazowszanka, Staropolanka 2000, Aqua Minerale, Muszyna Minerale
Działanie: fluor, minerał niezbędny przy tworzeniu się szkliwa nazębnego,
pomaga nam także walczyć z próchnicą.Jeżeli regularne o dokładne
szczotkowanie zębów nie jest Twoim ulubionym zajęciem, a owoce morza, które
są bogate we flour nie są Twoim ulubionym daniem, zapobiegaj pojawieniu się
luk w uzębieniu przynajmniej w ten sposób.

Nadpotliwość:
Rodzaj wody: bogata w sód(ponad 200 mg/l)
Nasz typ: Mazowszanka
W rezerwie: Staropolanka 2000, Źródlanka, Polanica Zdrój, Muszynianka Plus
Działanie: sód wpływa bezpośrednoi na gospodarkę wodną organizum,
zapobiegając odwodnieniu, co jest szczególnie istotne w przypadku
nadmiernego wydzielania potu, podczas upałów lub wykonywania ciężkiej
fizycznej pracy.Picie wody sodowej pozwala w takich sytuacjach uzupełnić
ubytek solii poprawić wydolność organizmu.Należy jednak unikać nadmiaru przy
problemach z serecm i nadciśnieniem.

Kamienie nerkowe:
Rodzaj wody: wody niskomineralizowane (suma składników mineralnych poniżej
500 mg/l)
Nasz typ: Mama i ja
W rezerwie: Vitalinea, Krynica Zdrój, Evina, Kropla Beskidu, Dobrawa
Działanie: aby zintensyfikować pracę nerek i zmusić je do większego wysiłku
prz oczyszczaniu należy pić 2-3 litry takiej wody dziennie, ale nie
doładowywać orgabuzmu solami mineralnymi.Słabo mineralizowane wody są często
zalecane dzieciom i matkom w ciąży, więc niech Cię nie dzwiw nazwa wody
którą proponujemy.

Ścisła dieta:
Rodzaj wody: bogata w wapń i magnez
Nasz typ: Muszynianka
W rezerwie: Piwniczanka, Staropolanka 200, Muszynianka Plus, Kazimierska
Działanie: podczas stosowania ścisłej diety należy pić dużo wody,aby
oczyszczać organizm, a woda bogata w wapń i magnez potęguje filtrującą pracę
nerek. Do tego rygorystyczna dieta może pozbawić Cię pewnych minerałów- w
ten sposób możesz je uzupełnić.

smacznego:)

13. Data: 2010-10-14 10:20:34

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Tak wiec dziennie czajnik pracuje prawie pol godziny i zuzywa w tym
> czasie 0,5 kWh. Miesiecznie daje to wiec okolo 15 kWh. Teraz
> najwazniejsze pytanie o ile wieksza sprawnosc moze miec czajnik z
> grzalka o dwukrotnie wiekszej mocy (ale i wiekszej pojemnosci 1 litr
> kontra 1,5 litra) i nowego typu (stary ma klasyczna grzalke zanurzana w
> wodzie, nowy ma w podstawie). Ciekawi mnie ile mozna by miesiecznie
> zaoszczedzic wymieniajac czajnik.
>
> W tym poscie nie chodzi tylko o sama oszczednosc, ale sama sprawa
> ciekawi mnie z teoretycznego punktu widzenia.
Q=m x C x ( t1 - t2). m = masa wody w gramach C= 1Cal/1gr x 1 st.C . 1 Cal =
4,19J. 1J = 1Ws
Tego mnie nauczyli 40 lat temu. Przyswój i oblicz sobie. Grzałka zanurzona ma
trochę lepszą sprawność od grzałki umieszczonej pod dnem. A jak nie potrafisz
policzyć. Bo niby skąd miałbyś umieć to zrobić to kup sobie za 5 dych wskaźnik
mocy z licznikiem i sobie sprawdź. Czy teraz w szkołach nie uczą nie tylko
podstaw ale i logicznego myślenia? Nic nie zaoszczędzisz wymieniając czajnik.
Zamiast tego dołożysz do interesu koszt nowego czajnika.

14. Data: 2010-10-14 10:31:59

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>      Polskie Towarzystwo Magnezologiczne
>      im. Prof. Juliana Aleksandrowicza
>

> a jesli zaczniesz marudzic o zbytniej zawartosci radu itp w tych wodach

wdychanie dymu tytoniowego jest bardzo zdrowe i zapobiega nowotworom, chorobom
płuc i serca. Działa oczyszczająco na organizm. Prof kogutek. PO ch. podajesz
jakieś brednie? Czy tylko dlatego ma być to prawda ze prof. jest przed
nazwiskiem. Jak by woda Staropolanka zapobiegała nowotworom i było by to
potwierdzone badaniami to litr by kosztował tysiąc złotych a nie złotówkę z
butelką.

15. Data: 2010-10-14 10:35:15

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nerek. Do tego rygorystyczna dieta może pozbawić Cię pewnych minerałów- w

A jak się ktoś poci i ma nadciśnienie to która?

16. Data: 2010-10-14 11:16:56

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

Hm, moja woda z gruntu zawierała sole żelaza i manganu, założono w tej
szkole filtr do wymiany jonowej i duży filtr z dolomitem. Najpierw pojawiły
się moje kłopoty z układem krążenia - skutek nadmiaru żelaza, a kamienie z
filtra dolomitowego dopiero po instalacji filtra. Powoli znikły w wyniku
instalacji mojego domowego filtra RO.

17. Data: 2010-10-14 11:18:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

Najlepsza była dla mnie Wysowianka.

18. Data: 2010-10-14 11:41:58

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 14.10.2010 12:20, schrieb kogutek:

> [...]
> podstaw ale i logicznego myślenia? Nic nie zaoszczędzisz wymieniając czajnik.
> Zamiast tego dołożysz do interesu koszt nowego czajnika.
W szkole jednak nie nauczyli ciebie, że straty cieplne zależą od
powierzchni promieniowania, dlatego gotowanie wody w większym czajniku,
o ile więcej wody potrzeba jest ekonomiczniejsze od gotowania na raty w
mniejszym.

Waldek

19. Data: 2010-10-14 12:01:41

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powierzchni promieniowania, dlatego gotowanie wody w większym czajniku,
> o ile więcej wody potrzeba jest ekonomiczniejsze od gotowania na raty w

Jak fizyka to fizyka. Oblicz te straty i podaj wynik. Tylko co zrobisz jak Ci
wyjdzie że straty są praktycznie do pominięcia? Bo takie będą. I zysk nie
zrekompensuje kosztu zakupu i amortyzacji czajnika. Pieprzenie a tym ze jak dużo
to oszczędniej miało by sens jak by się porównywało koszt zagotowania litra i
tysiąca litrów. A co ze stratami przez promieniowanie jak mały czajnik będzie z
polerowanej stali nierdzewnej a większy z plastiku.

20. Data: 2010-10-14 14:04:21

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:
> [...]
> uwagę, we wszystkich dyskusjach na temat RO jak mantra powraca fałszywe
> porównanie z destylatorem jak i mineralizacja wody.

Przepuszczenie zdemineralizowanej wody przez dolomit raczej marnie ją
mineralizuje - węglany wapnia i magnezu nie należą do substancji dobrze
rozpuszczalnych. Żeby wodę zmineralizować trzeba doprowadzić do
powstania wodorowęglanów wapnia i magnezu - a w tym celu należy najpierw
do wody dodać pewnej ilości dwutlenku węgla. Mineralizator bez
karbonizatora to w dużej części atrapa...

--
Darek

wywar z miesa wolowego
gąski i przyprawy
BIALA...
JEST PAELLA...
Czemu beszamel/biały sos się nie zapiekł?