galasy po raz kolejny...

następny post »
From: "Gustaw H." <n...@n...nocom>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: galasy po raz kolejny...
Date: Wed, 14 Mar 2007 13:05:46 +0100

chciałem po raz kolejny poruszyć temat nieprzyjemnych narośli na
świetkach, zwanych galasami. dowiedziałem się, że zaatakowaną roślinę
można podlać jakimś środkiem (*** SL200?) który zostanie pobrany przez
roślinę i... - no właśnie - co? dowiedziałem się również, że można także
stosować opryski preparatami zawierającymi olej parafinowy.

na ile skujteczne są oba sposoby?

wiem, że świerki i modrzewie nie lubią się, nie mam jednak wyjścia bo oba
gatunki rosną sobie w najlepsze: modrzewie mają już kilka lat, podobnie
zresztą jak i świerki. czy można chemią calkowicie wytruć pasożyta
powodującego te narośla? co zrobić, by w przyszłości nie akatkował
świerków? modrzewie wydają się być wolne od takich narośli - jaka więc ich
rola w całym procesie?

czy może regularnie co jakiś czas stosować jakąś chemię? na który z
gatunków?

proszę o pomoc, bo chyba zbliża się już czas by zacząć opryski lub
podlewania tymi preparatami...

opera for MAC OSX