jak odkamienic zelazko

1. Data: 2005-12-30 18:50:51

Temat: jak odkamienic zelazko
Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich jeszcze w starym roku
Mam zelazko braun si 8595 ze stopa "szafirowa" i mimo jego licznych zalet i
bardzo dobrych efektow prasowania mam problem z kamieniem. Zelazko ma własny
system odkamieniania (odkreca sie korek z "drucikiem" w środku i wtedy
wyrzuca się z niego parę na maksymalnej temperaturze). Działam tak prawie po
każdym prasowaniu i żelazko wyrzuca wtedy sporo z siebie, ale dalej niestety
jest w nim mnostwo kamienia, co widać szczególnie wtedy jak prasuję z
wyrzutem pary ciemne rzeczy. Wniosek z tego taki, że w żelazku narosło
sporo "dobra". Kusi mnie, żeby wlać do niego wode z kwaskiem cytrynowym i
odkamienić je tak jak czajnik, ale jednak trochę się boję, bo to moje
pierwsze żelazko z kategorii "porządniejszych" i nie chcę go zepsuć.
Podpowiedzcie proszę, jak pozbyć się kamienia i nie zepsuć żelazka
Pozdrawiam
Ania

2. Data: 2005-12-30 19:34:36

Temat: Re: jak odkamienic zelazko
Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwsze żelazko z kategorii "porządniejszych" i nie chcę go zepsuć.
> Podpowiedzcie proszę, jak pozbyć się kamienia i nie zepsuć żelazka

Kombinuj z kwaskiem. Nic nie powinno się stać. Gorzej jak zarosną kanaliki
doprowadzajace parę do stopy. Wtedy nic w domowych warunkach nie poradzisz. Na
przyszłosć używaj wody "demi". Nie jest droga od 50gr do złotówki za litr. Tomek

3. Data: 2005-12-31 15:48:44

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich jeszcze w starym roku
> Mam zelazko braun si 8595 ze stopa "szafirowa" i mimo jego licznych zalet
> i bardzo dobrych efektow prasowania mam problem z kamieniem.

Uzywam wody destylowanej (np.na stacji benzynowej za 5l./ok.5-7zl, w makro -
3zl.) i nie mam jak na razie problemu z zelazkiem (tylko kabel raz
zmieniony). Nigdy nie odkamienialam. A mam je od ...nie pamietam dokladnie,
moze 10-15lat -uzywane intensywnie (Philips bezprzewodowy).

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron

4. Data: 2006-01-01 17:22:48

Od: "Ania" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyszłosć używaj wody "demi". Nie jest droga od 50gr do złotówki za litr.

pokombinowalam. Wlalam do żelazka szklane wody z polowa porcji kwasku
cytrynowego i zostawiłam na jakąś godzinę. Po godzinie stwierdziłam, że pewnie
już puściło, część wody odlałam - nie wyleciało z nią nic, resztę trzeba było
przeparować, włączyłam żelazko i odparowałam tą wode nad zlewem - efekt był
piorunujący - z kanalików leciała rdzawa woda z grudkami też zabarwionymi na
rdzawy kolor (pewnie od kwasku to wszystko). Smród był przy tym niezły a para
porządnie piekła w oczy i w nos. Po wylaniu pierwszego zbiornika stopa żelazka
była cała w żółtych wykwitach a dziurki były zabite. Aby wypłukać kwasek z
żelazka musiałam przeparować 5 zbiorników czystej wody. Jednak okazało się, że
cały kwasek jeszcze nie wyszedł. Dziś postanowiłam poprasować - żelazko
napełniłam wodą demineralizowaną. Stwierdziłam, że białego kamienia sypie się
rzeczywiście dużo mniej niż zwykle - tylko pojedyncze kawalki ale niestety nie
ustąpił jeszcze zapach kwasku - już nie piecze w oczy ale mocno śmierdzi. Poza
tym w niższych temperaturach prasowania widać, że sporo kwasku zostało w
środku, bo lecąca woda miała żółty kolor i niestety zaczęły sie wydobywać
rdzawe grudki. Jak się okazało pomysł z kwaskiem był jednak głupi i pewnie
jeszcze przez parę kolejnych prasowań będę czuła jego efekty.
Mam nadzieję, że zmiana wody na demineralizowaną rozwiąże problem z nowym
kamieniem.
Pozdrawiam wszystkich w Nowym Roku
Ania

5. Data: 2006-01-01 17:51:28

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A trzeba było od samego początku używać wody destylowanej. Co wydasz na
prewencję to potem nie wydasz na naprawy, jeden "wałek" ale kłopotu mniej,
bo to zawsze się zepsuje kiedy najbardziej potrzebne ;) Coś z praw
Murphy'ego.
Te wszystkie cudowne systemy w żelazkach, co to mają niby chronić przed
narastaniem kamienia w żelazku to lipa. No gdzieś ten wapń się musi podziać,
cudów nima!
Kilka wątków wcześniej był temat z kamieniem w czajniku ale tu jest trochę
inna sprawa, bo dostęp do elementu grzejnego praktycznie żaden :(
Kwasek i owszem ale to żelazko trzeba po prostu fizycznie rozkręcić i go
wyczyścić. Stopień komplikacji tego urządenia jest niewielki, więc jest
szansa, że uda się go ponownie złożyć. Jest jeszcze możliwość, że jeszcze
śrubek zostanie ;)
Weż jakiś kawałek faceta z kawałkiem śrubokręta i zalatw to jak należy, oj
śjakoś się tam rozliczycie;)

Z prewencyjnych rzeczy polecam jeszcze magnetyzer przy zasilaniu wodą pralki
(ochrona grzałki) i ew. przy zasilaniu wodą piecyka gazowego (ochrona
nagrzewnicy).
To działa!

Pozdrawiam
Pietrek

6. Data: 2006-01-01 18:04:18

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pietrek" <

> [...]
> wyczyścić. Stopień komplikacji tego urządenia jest niewielki, więc jest
> szansa, że uda się go ponownie złożyć. Jest jeszcze możliwość, że jeszcze

ja raz zaryzykowalam rozkrecaniem, wlasnie po odkamienianiu zelazka, efektem
byl zakup nowego:-) albo prasowanie starym bez wody
teraz - juz 3 rok uzywam nowego zelazka i tylko woda demineralizowana i jest
spokoj

--
ania ----------------------------
www.aem.pl GG: 1145538

7. Data: 2006-01-01 18:17:23

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ania" napisała:

> ja raz zaryzykowalam rozkrecaniem, wlasnie po odkamienianiu zelazka,
efektem
> byl zakup nowego:-)

Echhh do Krakowa mam aż 170 km, więc odpada. Trafiłem na allegro na opis
urządzenia i najbardziej podoba mi się w nim "Funkcja Strażak"!

Pietrek

- - -
TANIOo - OKAZJA - SKARPETY - POLECAaM

8. Data: 2006-01-02 09:56:26

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> pewnie
> już puściło, część wody odlałam - nie wyleciało z nią nic,

Najlepiej wlac do zbiorniczka ciepla wode (destylowana!) z rozpuszczonym
kwaskiem i wlaczyc zelazko z parowaniem. Nad zlewem naciskac parowanie,
kilkakrotnie wlewac do zbiorniczka (wylaczajac z sieci zelazko na ten czas,
coby nie porazil prad) wode z kwaskiem, potem sama wode, az nie beda
wylatywaly brudne grudki. Przeprasowywac jakas niepotrzebna scierke tez z
uzyciem pary do calkowitego oczyszczenia zelazka.

> [...]
> na
> rdzawy kolor (pewnie od kwasku to wszystko).

No wlasnie:) czyt. powyzej.

> Mam nadzieję, że zmiana wody na demineralizowaną rozwiąże problem z nowym
> kamieniem.

Z pewnoscia na dluzej.

9. Data: 2006-01-02 13:54:32

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> Na
> przyszłosć używaj wody "demi". Nie jest droga od 50gr do złotówki za
> litr. Tomek

Z tą wodą jest coś nie tak. Właśnie kupiłem nowe żelazko i tam
wytłuszczonym drukiem napisali że NALEŻY stosować wodę z kranu a NIE
NALEŻY wlewać destylowanej, demineralizowanej itp. Trochę mnie to
zaskoczyło. Żelazko TEFAL.
Wojtek

10. Data: 2006-01-02 14:01:53

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wowa" napisał w wiadomości...

> [...]
> wytłuszczonym drukiem napisali że NALEŻY stosować wodę z kranu a NIE
> NALEŻY wlewać destylowanej, demineralizowanej itp. Trochę mnie to

Z wodą akurat jest wszystko w porządku ale w interesie f-my T...l jak i
wielu innych nie leży aby ich urządzenia działały wiecznie. To żaden dla
nich interes.
Nie pisze się przecież wszystkiego, bo zarabia firma na częściach zamiennych
a serwisy na robociznie;) Produkowane urządzenia i tak są coraz gorszej
jakościa wynika to z tego, żeby wyprodukować jak najmniejszym kosztem i
sprzedać jak najdrożej.

Pietrek

amerykanka dla dziecka
Kuchnia ariston i problem z gazem