jak ugotować ryż by...

1. Data: 2002-11-23 11:22:26

Temat: jak ugotować ryż by...
Od: "witaminki" <w...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

pytanko:
co należy zrobić by ryż po ugotowaniu był faktycznie sypki a nie robiła się
z niego papka?
z góry dzięki wielkie.

1. Data: 2002-11-23 11:48:33

Temat: Re: jak ugotować ryż by...
Od: "Edyta" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatni poznałam sposób, który mi osobiście pasuje.

Szklankę ryżu wsypuję na patelnię, chwilę przesmażam z łyżką oleju (aż
niektóre ziarna zbrązowieją leciutko). Wsypuję ryż do garnka, zalewam 2
szklankami wody (raz zalałam zimną, raz wrzątkiem - chyba nie było różnicy),
dodaję soli do smaku, gotuję na małym ogniu ok. 5 minut, po czym zdejmuję z
gazu a ryż dochodzi sam pod przykrywką. Od czasu do czasu go zamieszam. Jest
dobry, gdy wchłonie wodę i jest miękki.

Jak do tej pory wychodzi świetnie.

Edyta

1. Data: 2002-11-23 15:09:03

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witaminki napisal(a):

>pytanko:
>co należy zrobić by ryż po ugotowaniu był faktycznie sypki a nie robiła się
>z niego papka?

A w zasadzie to co to za szjba z tym sypkim ryzem? Na cholere ryz ma
byc 'faktycznie' sypki?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"What is it about audio that brings out all the idiots?"

1. Data: 2002-11-23 16:35:42

Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aby ryż był sypki do gotowania trzeba wlać odrobinę oleju

1. Data: 2002-11-24 01:04:37

Od: "Adam" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aby dobrze wchłaniał gęste sosy.

Ryż sypki to podstawa wielu kuchni: indonezyjskiej, niektórych chińskich,
malajskiej ...

1. Data: 2002-11-24 08:39:12

Od: "witaminki" <w...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

olej! i to byla odpowiedz!
wychodzi rewelacyjny
jeszcze raz dzieki.

1. Data: 2002-11-25 10:54:46

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> co należy zrobić by ryż po ugotowaniu był faktycznie sypki a nie
robiła się
> z niego papka?

Jak makaron!!!

Qwax

1. Data: 2002-11-28 11:08:56

Od: Mirek <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 23 Nov 2002 12:22:26 +0100, "witaminki" <w...@g...net>
wrote:

>pytanko:
>co nale? zrobi?y ry?po ugotowaniu by?faktycznie sypki a nie robi? si?z niego papka?
>z g?dzi? wielkie.

1. gotujemy ryż ok 8 minut w dobrze osolonej wodzie
2. odcedzamy, płuczemy
3. przekładamy do miski i wstawiamy do garnka z gotującą się wodą i
gotujemy ryż na parze ok 30 min
4. czekając, aż ryż będzie miękki idziemy do komputera i ustawiamy
kodowanie polskich znaków na ISO-8859-2, aby inni mogli to bez
problemu czytać.

Smacznego.

1. Data: 2002-11-29 00:58:38

Od: "Sarna" <m...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek" <b...@w...pl> wrote in message

niego papka?

Przede wszystkim wazne sa proporcje.Ja np.wsypuje kubek ryzu na dwa i pol
kubka wody.Szczypta soli.Nastepnie czekam az sie zagotuje .Nastepnie
drewniana lyzka zamieszam raz i zmniejszam plomien do minimum pozostawiajac
pod przykryciem ryz na jakies 15 -20min.Po tym czasie powinien byc juz
gotowy.Mysle ze o powodzeniu udanego gotowania ryzu ,oprocz proporcji bedzie
decydowac trafiona temperatura,ktora trzeba wyczuc ,bowiem kazda kuchenka
podgrzewa inaczej.
powodzenia
pozdr,
sarna

1. Data: 2002-11-29 04:00:02

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

Jaki ryz masz do swojej dyspozycji? Na sypko najlepiej gotowac indyjski
Basmati. Z tym, ze najpierw trzeba go dobrze wyplukac, potem wstawic do wody i
moczyc przez 20 minut, a potem odcedzic i suzyc przez co najmniej pol godziny.
Gotowac w proporcjach poltora szklanki wody na szklankr ryzu.

RE: Beaujolais nouveau
GOLONKA PO BAWARSKU (w piwie) - proszę o przepis
Reklama w radio
Ciasta mojej mamy:-)
przepraszam, ale...