"kaloryfer" w lazienke

1. Data: 2005-07-01 12:33:57

Temat: "kaloryfer" w lazienke
Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Otoz od niedawna mieszkam w bloku z czasow pozny Gierek-wczesny
Jaruzelski, czyli wielka plyta "stare" budownictwo. Planuje remont
lazienki i moja krwawica jest wspomniany kaloryfer, a raczej rura
srednicy 3-4cm biegnaca prawie od odlogi do prawie sufitu,
nieopomiarowana jednak z jakas plomba i ma dzialac chyba na zasadzie
kaloryfera. Dodam, ze rura zaopatrywana jest z rury biegnacej w
przyleglej kuchni,tzn. jest jak kaloryfer tylko rozciagniety na prawie
cala wysokosc lazienki. Moze ktos z Was ma lub mial cos podobnego. Otoz
moje pytania brzmia: czy moge to cos zastapic normalnym
(mniejszym,nowszym,praktyczniejszym) kaloryferem lazienkowym? Czy musze
ten fakt zglaszac w spoldzielni (mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze)?
Ile orientacyjnie moze kosztowac tego typu sprawa nie liczac ceny
kaloryfera(w rachube wchodzi dospawanie kawalka rury i wyprowadzenie go
na odpowiedniej wysokosci w lazience)? Czy zerwanie istniejacej plomby
musze gdzies zglosic i gdzie? Czy to powazne przedsiewziecie w bloku 10
pietrowym, bo wyobrazam sobie, ze w gre wchodzi spuszczanie wody z
kaloryferow w pionie? A moze znacie kogos kto by sie tym zajal w 3
miescie? Przepraszam za malo fachowe okreslenia ale jestem tylko mala
sprytna blondynka z pomyslem a nie majstrem budowlanym :) Dziekuje za
wszelkie sugestie.
Ewa

2. Data: 2005-07-01 12:49:17

Temat: Re: "kaloryfer" w lazienke
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 01 Jul 2005 14:33:57 +0200 I had a dream that Koala <...@...c> wrote:
>moje pytania brzmia: czy moge to cos zastapic normalnym
>(mniejszym,nowszym,praktyczniejszym) kaloryferem lazienkowym? Czy musze

Dowiedz się w administracji. Poza możliwościami technicznymi w grę wchodzą
też pewnie jakieś zagadnienia związane z podziałem kosztów.

>ten fakt zglaszac w spoldzielni (mieszkanie wlasnosciowe spoldzielcze)?

tak, a na pewno powinnaś zapytać tam, a nie tutaj

>na odpowiedniej wysokosci w lazience)? Czy zerwanie istniejacej plomby
>musze gdzies zglosic i gdzie? Czy to powazne przedsiewziecie w bloku 10

A po co jest plomba? Jest to ozdobnik? :)

>pietrowym, bo wyobrazam sobie, ze w gre wchodzi spuszczanie wody z
>kaloryferow w pionie? A moze znacie kogos kto by sie tym zajal w 3

Najprawdopodobniej tak. I tak bez spółdzielni się nie obejdzie.
Aha - jak coś, to zrób to przed sezonem grzewczym, bo potem nie da rady.

--
Grzegorz Janoszka

3. Data: 2005-07-01 13:09:13

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Koala" <...@...c> napisal w wiadomosci

> moje pytania brzmia: czy moge to cos zastapic normalnym
> (mniejszym,nowszym,praktyczniejszym) kaloryferem lazienkowym?

Tak, mozna. Nie jest to proste ani technicznie ani formalnie, ale jest
mozliwe.

> Czy musze ten fakt zglaszac w spoldzielni (mieszkanie wlasnosciowe
> spoldzielcze)?

Oczywiscie, przede wszystkim samodzielnie nie spuscisz wody w pionie,
to musi zrobic konserwator CO ze spóldzielni. Kwestie plomby itp. tez
zalatwi on. Najlepiej i najsprawniej zalatwisz to zaczynajac rozmowe
wlasnie od niego, poniewaz jak zaczniesz od wyslania pisma do
spóldzielni, to na 99% uslyszysz odpowiedz "nie, bo nie". Poszukaj
tego konserwatora, pogadaj, zaproponuj co trzeba (od razu mówie - nie
wiem, ile), on pmoze to przepchac dalej.

J.

4. Data: 2005-07-01 13:25:28

Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mialem cos takiego robione u siebie w lazience, tzn. gruba rura poszla w
odstawke podczas generalnego remontu lazienki, i zastapil ja kaloryfer
lazienkowy typu drabinka, maly i estetyczny. Koszt kaloryfera wyniosl
niecale 200 zl ale kupowalem od producenta w Bielsku-Bialej nie pamietam
nazwy. Najpierw zadzwon, do spoldzielni do dzialu technicznego powiedz ze
przeprowadzasz remont lazienki, i chcesz wymienic kaloryfer, w zwiazku z
tym prosisz o spuszczenie wody z pionu. U mnie nie bylo z tym problemow,
jeden tel. monter na drugi dzien sie tym zajal oczywiscie za darmo. Wymiana
wszsytkich rur w lazience i montaz armatury wyszedl mnie ok 600 zl.
Dobierz kaloryfer do metrazu lazienki, mi wystarczyl taki na 80x47 cm.
Zaluje ze nie kupilem kaloryfera z mozliwoscia podlaczenia go do pradu tak
zeby pelnil role suszarki w lecie kiedy nie ma okresu grzewczego (ze
wzgledu na wilgotne reczniki, ktore co drugi dzien wymieniam).

Pozdrawiam, logic

5. Data: 2005-07-01 13:41:11

Od: Koala <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

logic7 wrote:
> [...]
> zeby pelnil role suszarki w lecie kiedy nie ma okresu grzewczego (ze
> wzgledu na wilgotne reczniki, ktore co drugi dzien wymieniam).

Super coraz wiecej osob napawa mnie optymizmem, ze moge sie pozbyc tego
paskudztwa:) Mam jeszcze pytanie czy moge zamontowac dowolny kaloryfer w
to miejcse czy musi on spelniac jakies konkretne normy. Chodzi o to, ze
kaloryfer w lazience nie jest opomiarowany, a ja sobie wyobrazam to tak,
ze im wiekszy kaloryfer to oddaje wiecej ciepla wiec znajac zycie pewnie
istnieje jakies maksimum wielkosci tego co moge zamontowac(zeby
przypadkiem grzejnikiem z lazienki nie grzac reszty opomiarowanego
mieszkania).
dziekuje za wszystkie rady
Ewa

6. Data: 2005-07-01 13:44:30

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka wrote:

(....)
> Najprawdopodobniej tak. I tak bez spółdzielni się nie obejdzie.
> Aha - jak coś, to zrób to przed sezonem grzewczym, bo potem nie da rady.

Przerabiałem, i potwierdzam. Potrzeba zgody spółdzielni i wyliczenia
wydajności jaką ma mieć nowy kaloryfer. Sugeruję z praktyki taki, który
jednocześnie jest wieszakiem na ręczniki i ma dodatkową grzałkę elektryczną
(nic tak nie wpienia jak ziąb w łazience zanim ruszy sezon grzewczy)
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

7. Data: 2005-07-01 13:59:56

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Jul 2005 13:25:28 +0000 (UTC) I had a dream that logic7
<l...@R...MOonet.VEpl> wrote:
>Zaluje ze nie kupilem kaloryfera z mozliwoscia podlaczenia go do pradu tak
>zeby pelnil role suszarki w lecie kiedy nie ma okresu grzewczego (ze
>wzgledu na wilgotne reczniki, ktore co drugi dzien wymieniam).

Ehm, a balkon czy inne okno? Ja myślałem o kaloryferze z grzalką elektryczną,
ale kupiłem normalny, tańszy i ani przez chwilę nie żałuję. Lato jest lato -
wtedy jest ciepło :) A na jesień: ludzie żyjący w zimnie żyją dłużej ;-)

--
Grzegorz Janoszka

8. Data: 2005-07-01 14:26:41

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale kupiłem normalny, tańszy i ani przez chwilę nie żałuję. Lato jest
> lato -
> wtedy jest ciepło :) A na jesień: ludzie żyjący w zimnie żyją dłużej ;-)

eeee.

pranie schnie wtedy kiedy jest roznica wilgotnosci wzglednej (mniejsza
powietrza), a nie
od samej roznicy temperatur!!!

u mnie w lazience -- mimo ze pomiary wentylacji wskazuja ze jest w normie --
bardzo slabo schnie. Kaloryfer z dodatkowym podgrzaniem da efekt
spadku wilgotnosci wzglednej (wiecej wilgoci moze rozpuscic sie w powietrzu)
stworzy dodatkowy ruch powietrza

pozdrawiam WM

9. Data: 2005-07-01 20:39:37

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

logic7 <l...@R...MOonet.VEpl> wrote:

> Zaluje ze nie
> kupilem kaloryfera z mozliwoscia podlaczenia go do pradu tak
> zeby
> pelnil role suszarki w lecie kiedy nie ma okresu grzewczego

Grzałkę do kaloryfera możesz domontować w każdej chwili. Jeśli
montując ten grzejnik założyli przed nim zawory, możesz to na
upartego zrobić nawet samodzielnie.
Poniżej pierwszy z brzegu link z google, do informacji tam się
znajdujących dodam jeszcze tylko, że jeśli grzejnik zasilany jest
od dołu, oprócz grzałki potrzebny będzie specjalny trójnik, żeby
jedno z drugim pogodzić.

http://www.enix.com.pl/oferta/grzalki/gr23_gr26/

J.

10. Data: 2005-07-02 08:46:25

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:da3jqv$v98$1@julia.coi.pw.edu.pl...
> [...]
> bardzo slabo schnie. Kaloryfer z dodatkowym podgrzaniem da efekt
> spadku wilgotnosci wzglednej (wiecej wilgoci moze rozpuscic sie w

ta, tylko potem podlicz rachunki za prad..

Sierp

ikea - szufladki FÖRHÖJA
Tort weselny
pralka Electrolux EWT 1015