religia i etyka w gimnazjum

następny post »
From: "Nixe" <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: religia i etyka w gimnazjum
Date: Wed, 5 Oct 2011 11:58:08 +0200

Czy ktoś z Was orientuje się może conieco w sprawie wyboru religii i etyki w
gimnazjum?
Konkretnie chodzi o to, że gimnazjum mojej córki organizuje zarówno lekcje
religii, jak i etyki. Już przy składaniu podań należało podać, jakiego
wyboru dokona dziecko. Córa zaznaczyła etykę. Sądziliśmy bowiem, że etyka
będzie się odbywała w tym samym czasie, co religia, więc nie będzie
problemów z okienkami i dodatkowo ze średnią ocen (w podstawówce zawsze była
z tego powodu poszkodowana).
Niestety - nasze nadzieje okazały się płonne. Nie dość, że córka ma okienko
w środku dnia (wtedy jest religia), to tego samego dnia ma etykę ... po
lekcjach. No i nie ukrywam, że trochę mnie szlag trafił, ale zanim pójdę się
powywnętrzać do szkoły, to chciałam zasięgnąć tutaj języka, czy ten wybór
jest obowiązkowy? Tzn. czy jeśli dziecko nie wybierze religii, to MUSI
chodzić na etykę, skoro szkoła organizuje, czy też nie musi wybierać żadnego
z tych przedmiotów? Jeśli nie musi, to mamy problem z głowy - po prostu
olewamy etykę i koniec, skoro szkoła nie jest w stanie zorganizować tego w
ludzki sposób. Trochę dziwne, bo gimnazjum z tych porządniejszych, lekcje
drugich języków obcych potrafili ułożyć tak, że stworzyli blok w środku
dnia, gdzie wszystkie pierwsze klasy chodzą na poszczególne języki, ale
podzielone są w zależności od poziomu i rodzaju języka, a na religii i etyce
rozłożyli się totalnie :/

Pozdrawiam
Nixe