soczewica

1. Data: 2004-08-06 10:51:18

Temat: Re: soczewica
Od: "ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z soczewicy robi się świetne pierogi, jadłam, choć sama nie robiłam;
dobra jest też zupa, mi przypomina nieco grochową, choc jest duuuużo
delikatniejsza;
wegetarianie robią sobie z niej pasty do pieczywa - b. dobre

przepisów na sałatki nie znam, ale można coś pokombinować, choć trzeba brać pod
uwagę fakt, że po ugotowaniu jest miękka, a po rozgotowaniu robi się papka.

pozdrowienia
Ania

1. Data: 2004-08-06 10:51:57

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kag" <k...@...pl> napisal w wiadomosci

> wyczytalem, ze ponoc dodanie lyzki oleju do wody spowoduje,
> ze soczewica nie bedzie sie rozlatywac.

hmmmm mi sie rozlatuje (oczywiscie, jesli o niej nie zapomne :))))
moze sie tak zdarzyc, ze jesli sie posoli wode od razu, to ona jest najpierw
dlugo, dlugo twarda, a potem w momencie rozpirzona.

aha, no i jeszcze jesli ktos gotuje ja godzinami bez pamieci, to nawet mimo
2 lyzek oleju sie rozgotuje :))))))

pzdr
marta

1. Data: 2004-08-06 10:58:21

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> z tego co się orientuję
> to mamy 3 rodzaje soczewicy
> - czerwona
> - zielona
> - brązowa

czarna też jest. No i parę podgatunków różniących się wielkością. W
sklepie "za rogiem" mają chyba 10 gatunków.
A która lepsza, to zależy od gatunku. Ja lubię zieloną do sałatek i z
kiełbaską. Czerwoną do zapiekanek. Na inne się na razie nie skusiłem.

Waldek

1. Data: 2004-08-06 11:31:08

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka-wytnij-precz.com> szukaj wiadomości tego autora

Wysoki Sadzie, przychodzi do mnie Thu, 5 Aug 2004 21:11:53 +0200 w imieniu
grupy trzymajacej wladze wojus i mowi:

> - czy można ją podawac jako kaszę czy ryż np. do dań mięsnych i sałatkowych?
> czy znacie moze jakies przpiesy na sałatkę z soczewicą (z tyńczykiem? - jaki
> kolor do czego?)

A ja polecę pierogi - z soczewicą lub z soczewica i boczkiem. Różnie je
można przygotowywać, jadłem kiedyś pierogi z soczewicą, które smakowały
praktycznie jak z mięsem (więc dobry pomysł dla wegetarian) albo te drugie-
w smaku przypominały coś w rodzaju 'koncentratu grochówki' - obydwa rodzaje
bardzo dobre.

mucher

1. Data: 2004-08-06 11:46:57

Od: "ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
z soczewicy jadłam ostatnio super pierogi; polecam, choć sama nie robiłam;
zupka jest przepyszna, ma lekki posmak grochowej, ale jest dużo bardziej
delikatna; dobrze jest zrobić ją w postaci kremu.
w sałatce nie jadłam soczewicy, ale biorąc pod uwagę fakt, że lubi się rozpadać
po ugotowaniu, może wyjść papka,
moja koleżanka robi pastę z soczewicy do pieczywa - też dobry pomysł.

pozdr

1. Data: 2004-08-06 13:58:16

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Martka wrote:

> aha, no i jeszcze jesli ktos gotuje ja godzinami bez pamieci, to nawet mimo
> 2 lyzek oleju sie rozgotuje :))))))

dlatego ja wlasnie kazdego dnia blogoslawie projektantow kuchenek,
ktorzy wmontowali w nie minutniki :-) uzywam zawsze, bo siadam do
komputera i po 5 minutach slysze, ze... 20 minut minelo ;-)

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-06 14:01:12

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Mucha wrote:

> smakowaly praktycznie jak z mięsem (więc dobry pomysł dla wegetarian)

tu chyba nietrafiles. to dobry pomysl dla ludzi, ktorzy z powodow
zdrowotnych NIE MOGA jesc miesa, a nie dla typowych wegetarian, ktorzy
NIE CHCA go jesc. osobiscie przez dlugi czas nie bylem w stanie do ust
wziasc potrawy z czosnkiem, ani serow wedzonych, bo kojarzyly mi sie
wlasnie z kielbasami.

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-06 16:38:17

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest też soczewica żółta, choć u nas jej nie widziałam. Osobiście lubię
zieloną przyprawioną solą i szczyptą kolendry suszonej jako farsz do
pierogów, canelloni, naleśników, krokietów z dodatkiem cebuli i/ lub
pieczarek.
Czerwoną natomiast stosuję jako zagęszczacz ;-) do zup, zwłaszcza smakowita
jest w pomidorowej. Fajną opcją jest też duszona czerwona soczewica z
kalafiorem. Pychotka.

Asieńka P.

1. Data: 2004-08-06 18:24:08

Od: "Asienka P" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Acha, gołąbki z ryżem i soczewicą (zieloną) w sosie koperkowym są przepyszne
:-)

Asieńka P.

1. Data: 2004-08-06 20:25:43

Temat: Re: soczewica [OT]
Od: "Małgorzatka+" <nick(bez+)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wojus" napisał'a:

> - a czy serio az tak często robię błędy?

Tego nie wiem. Nie chciałam Cię "punktować" tylko po prostu rozśmieszyło
mnie to co napisałaś:
"przpiesy" --> "PRZEPRASZAM pszepisy" --> "ale to wszystko przed wino :-)"
i stwierdziłam, że nie wiem co pijesz, ale ja też to chce ;-)
Co do Kadarki to kupuję ją dla mojej teściowej (dla rozluźnienia :-)) i ona
sobie bardzo chwali (ja wolę winka wytrawne).
Pozdrawiam serdecznie,
--
Małgorzatka + Ninka (lipiec 2002)
www.ninka.neostrada.pl

Awantura o drylowanie wiśni
Garnki Berghoff - polecam !!!
Prosty i dobry przepis na piersi z kurczaka [P]
urządzam kuchnię
nutella