vit.D3

Data: 2009-08-26 17:19:48
Temat: vit.D3
Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl>

Użytkownik "biggero" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:de5d3878-f24d-42f8-be88-ef4122bf40c9@c2g2000yqi
.googlegroups.com...
> [...]
Domyślam się, co chciałaś powiedzieć, ale nie do końca. Czy chodzi o
białaczkę?

W leczeniu raka stosuje się tzw. analogi witaminy D, które podaje się
w stężeniach o wiele wyższych niż witamina D. Analogi te mają takie
samo działanie, jak witamina D, ale nie powodują hiperkalcemii, która
może być groźnym skutkiem ubocznym podawania dużych dawek witaminy D
(bo właśnie duże są potrzebne przy obecnym raku).
Terapia analogami witaminy D jest wciąż jakby nie do końca opanowana,
ale np. w raku prostaty się stosuje i działa:

http://www.medpagetoday.com/Urology/ProstateCancer/1
3794

Co do innych raków, to nie pamiętam, pewnie można by znaleźć, przy
czym się stosuje analogi.

> Jeżeli do piaskownicy w parku wbiegł wściekły pies, strzelanie do niego
> z łuku może nie być najlepszym pomysłem...
> Na poważnie: relacja pomiędzy układem odpornościowym a nowotworem jest
> skomplikowana i miernie rozumiana. Amatorskie majstrowanie może skończyć
> się niemiło.

Koleżanka chce zasięgnąć "drugiej opinii" na forum, bo nie zgadza się
z lekarzem, a Ty Krzysztofie jej z góry odpowiadasz, żeby amatorsko
nie majstrowała. Czyli z tego wynika, że (chyba?) uważasz, że tamten
lekarz ma zawsze rację.
Mało konstruktywne.

Problem w tym, że sam nie mogę podać bardziej konstruktywnego
rozwiązania. Problem jest po prostu zbyt skomplikowany i zbyt poważny,
żeby ktokolwiek go rozwiązał na forum - nie wiadomo, ani jaki rak, ani
jaka terapia jest stosowana, itd.
Witaminę D warto uzupełnić przy niedoborze, ale gdy rak już jest,
chodzi. Może od razu okaże się, że ma rację i nie ma co dalej szukać.
W końcu onkolodzy są raczej obeznani z nowymi terapiami, itd. Ale tu
trzeba się o tej racji upewnić, ponieważ z drugiej strony wiedza na
temat witaminy D wśród lekarzy w Polsce jest bardzo bardzo słaba.

Bigero, jestem Tobie niezmiernie wdzięczna za Twoje wyczerpujące
informacje!!!
Cieszę się, że zgadzasz się ze mną.
Sprawa dot. nowotworu prostaty. Wznowa biochemiczna po radioterapii.
Na vit. D skupiłam uwagę już wcześniej.
Szkoda tylko, że nie mam żadnego wsparcia ze strony naszego lekarza.
Mam problem z moja pocztą, nie wiem czy ten post "wskoczy" na grupę?