Chwila oddechu :-)

11. Data: 2016-08-10 22:18:56

Temat: Re: Chwila oddechu :-)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2016 20:53:11 +0200, Trefniś napisał(a):

> Dużo tu ostatnio o fermentacjach :)

> Tego po pomidorach kiszonych się spodziewałem, taką mają strukturę :)
>
> Akurat zanik smaku pomidorowego nie zawsze musi być wadą. Pomidor,
> zwłaszcza przetworzony (choć wtedy zdrowszy!),

???

> często w potrawie przejmuje
> główny smak. A przecież nie wszystko musi smakować pomidorem.
> Przekonałaś mnie, spróbuję ukisić sobie słoik pomidorów.

Dla mnie efekt niewart zachodu.

> Dla mnie (każdy ma swój gust) sporym nadużyciem jest kompulsywne
> stosowanie np. ketchupu. Niektórzy dodają prawie do wszystkiego i prawie
> wszystko tym ketchupem im smakuje.

Zależy, jaki to "ketchup".
Domowy jak najbardziej.

> Pewien znajomy potrafił robić sobie na obiad coś takiego: zupka - paskudka
> (chińska ramen instant), do tego sporo ketchupu. Pomidorowa jak znalazł :)
> Fuj...

Jako połączenie dwóch rzeczy nie mających wiele wspólnego ze swymi
desygnatami - fuj, rzeczywiście...

> Nie próbowałem, to miał być debiut.
> Tu też mnie przekonałaś. Mam zapas pysznych ogórków kiszonych,
> niepotrzebna mi jeszcze paciaja o smaku ogórków.

Też mam - już 50 dużych weków. Plus oczywiście 50 półlitrowych twistów
ogórków diabelskich.
Cukinię jemy na bieżąco - starszą faszerowaną w sosie cukiniowym i młodą
grillowaną. I placki - ale pół na pół z ziemniakami. I bigos z cukini z
wędliną i boczkiem - bez żadnych pomidorów, tylko dużo papryki świeżej i w
proszku plus tzw przyprawa Królewska, wspaniała do tego dania (polecam!,
formy Visana, bez glutasoli, tylko naturalne składniki..

> W occie cukinia byłaby lepsza, zwłaszcza na moim domowym occie jabłkowym.

Spróbuj zrobić pikle i marynaty w occie z kieleckiego Społem. Bez
porównania z octem innych firm. W naszym rejonie kobiety (i ja!) kupują
inny ocet tylko w ostateczności, kiedy braknie naszego, bo zapewniam, JEST
różnica - nasz kielecki, od 90 lat robiony w tradycyjny sposób, w kolumnach
(niektóre jeszcze przedwojenne - to zaleta!), przez bakterie, na bukowych
wiórach, a nie z rozcieńczanej syntetycznej esencji octowej, smakuje
wybornie, ma "ten" charakter!
Ten po lewej (po prawej jeden z tzw. smakowych):
http://img.hurtidetal.pl/_art/13595/126926000455d733
400003b.jpg

> Ale też lepiej zużyć ten ocet na pełnoprawne pikle wielowarzywne.
> Cukinia w innej formie trafi do żołądka.

j.w.

12. Data: 2016-08-10 22:30:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2016 21:36:02 +0200, wolim napisał(a):

> Eee tam. Cukinia w occie też jest bez smaku.

Nie, nie jest - no ale trzeba ją przyprawić jak ogórki konserwowe. One też bylyby bez
smaku, gdyby nie przyprawiać.

> To warzywo nadaje się do
> "polskiego" lecza, albo zgrilowania, ale z przyprawami. Ewentualnie
> lekkie przesmażenie i z bułką tartą - jak fasolka szparagowa.

Tak? - to zrób moją cukinię w sosie cukiniowym. Kiedyś podawałam. Bajka!
Lub zupę z cukinii - taki troszkę rzadszy sos cukiniowy, ale koniecznie na dobrym
rosole, z grzaneczkami i kleksem dobrej śmietany.
Albo młodziutkie cukinie, takie 20-30 cm, w plastry, troszkę posypać solą, wymieszać
i ledwie zeszklić z czosnkiem na kilku łyżkach gorącego oleju lub oliwy, na jarzynkę
do obiadu :-)

13. Data: 2016-08-10 22:34:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2016 21:58:35 +0200, Trefniś napisał(a):

> I tak właśnie skończy u mnie ta cukinia.

Cóż, wiele tracisz.

14. Data: 2016-08-10 22:44:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Aug 2016 22:18:56 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> wybornie, ma "ten" charakter!
> Ten po lewej (po prawej jeden z tzw. smakowych):

I pięknie octowo pachnie! - nie chemicznie-kwasowo, jak te inne,
rozcieńczone syntetyki.

15. Data: 2016-08-11 00:42:55

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-10 o 22:30, Ikselka pisze:

> [...]
wymieszać i ledwie zeszklić z czosnkiem na kilku łyżkach gorącego oleju lub oliwy, na
Fu! Nie dość, że z czosnkiem to jeszcze do obiadu.

--
animka

16. Data: 2016-08-11 01:12:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Aug 2016 00:42:55 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
jarzynkę do obiadu :-)
> Fu! Nie dość, że z czosnkiem to jeszcze do obiadu.

Matkoboskastokrocka, co TY jesz w końcu? - tego nie, tamtego nie, no żałość
po prostu.

17. Data: 2016-08-11 01:50:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Aug 2016 01:12:38 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
rosole, z grzaneczkami i kleksem dobrej śmietany.
wymieszać i ledwie zeszklić z czosnkiem na kilku łyżkach gorącego oleju lub oliwy, na

Animska, no oczywiście, przepraszam :-D

> co TY jesz w końcu? - tego nie, tamtego nie, no żałość
> po prostu.

j.w.

18. Data: 2016-08-12 00:26:30

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-11 o 01:12, Ikselka pisze:
> Matkoboskastokrocka, co TY jesz w końcu? - tego nie, tamtego nie, no żałość
> po prostu.
To Twój jakis bożek?
Nie jem i nie chcę wąchać czosnku i już. Nie pożądam tego warzywka.

--
animka

19. Data: 2016-08-12 00:33:53

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-11 o 01:50, Ikselka pisze:

> [...]
> Animska, no oczywiście, przepraszam :-D

> Może i żalość, ale jak już wole jeść chleb z maslem i pomidorem albo frytki z
kotletem i surówka niz jakieś świństwo, które mi nie smakuje.
Przetworów nie robię, bo mam akurat w niej buzujace grube rury
kaloryferowe na cały piom mieszkalny.
Inni, z innymi piwnicami to sobie mogą jakieś sloiki czy ziemniaki tam
trzymać.
Nie mam pola, nie mam ogrodka, nie mam plonów do przetworzenia.

--
animka

20. Data: 2016-08-12 00:49:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Aug 2016 00:33:53 +0200, Animka napisał(a):

> [...]
kotletem i surówka niz jakieś świństwo, które mi nie smakuje.
> Przetworów nie robię, bo mam akurat w niej buzujace grube rury

Wystarczy owinąć izolacją. Ileż masz tej rury tam - 2 metry?

> Inni, z innymi piwnicami to sobie mogą jakieś sloiki czy ziemniaki tam
> trzymać.
> Nie mam pola, nie mam ogrodka, nie mam plonów do przetworzenia.

Wiesz, w sezonie warzywa są tanie - np. takie ogórki czy pomidory... Wolisz
zimą kupić przecier i tyle.

Kipiący miód
Kociołek
Kwasek cytrynowy a ocet