Curry z ziemniakami przypominam

Data: 2003-10-14 21:38:18
Temat: Curry z ziemniakami przypominam
Od: "Izabela Sowula" <i...@g...SKASUJ.TO.pl>

<m...@W...onet.pl> napisał(a):

> Witam! Lubię ziemniaki pod każdą postacią, przyrządzam wiele potraw z nich,
> ale mój repertuar już mi się znudził. Chętnie skorzystam z przepisów innych
> smakoszy. Właśnie nabyłam cały worek ziemniaczków.Trzeba je jakoś zużyć.
pzdr.

Curry z ciecierzycy i ziemniakow

Moza byc przygotowane ( i wtedy smakuje najlepiej ) dzien wczesniej.
Moze byc podawane z ryzem lub chapati (hinduski chleb )

przygotowanie: 20-30 min
225 g nasion ciecierzycy lub puszka ~440 g (w wodzie lub solance)
3 duze ziemniaki
4 lyzki oleju do smazenia
1 lyzeczka gorczycy (mustard seeds)
1 lyzeczka kminu (cumin)
1/4 lyzeczki asafoetida powder ( nie musi byc)
1 duza cebula obrana i pokrojona w plasterki
3 zabki czosnku
2,5 cm korzenia imbiru
1,5 lyzeczki soli
1 lyzeczka (lub mniej) sproszkowanego chili
3 lyzki mielonej kolendry
2 lyzeczki tumeriku
2 lyzeczki cukru
1 lyzka nasion/ziaren(?) sezamu ( nie musi byc)
400 g puszka pomidorow w sosie wlasnym lub tylez swiezych pokrojonych
1 lyzka soku z cytryny (lub wiecej do smaku)

1. Zamoczyc ciecierzyce na noc. Ugotowac.
Ja zazwyczaj uzywam puszki.
2. Ugotowac ziemniaki (mozna w mundurkach i po ostudzeniu obrac), pokroic w
2,5
cm kostke.
3. W woku/duzym rondlu rozgrzac olej, dodac gorczyce i kmin, po 30 sekundach
gdy zaczna
wyskakiwac dodac asafoetida i po kilku sekundach cebule. Zamieszac smazyc
pod przykryciem
3 min albo az sie lekko zprzybrazowi. Mieszac c ochwile.
4. Zmielic/zetrzec czosnek i imbir ( nie trzzeba imbiru obierac ze skorki).
Do dac te wa skladniki do garnka, miesza.
Po 30 sekundach dodac sol, chili, kolendre, tumerik, cukier i ziarno
sezamowe.
Smazyc mieszjac przez nastepna minute po czym dodac pomidory.
5. Zagotowac i na wolnym ogniu niech pyrka przez nastepnych 5 minut
Dodac nastepnie pkrojone ziemniaki, ugotowana ciecierzyce wraz 300 ml wody.
Dodac sok z cytryny.
Gotowac przez nastepnych 5 min.
6. Przez dluzsze gotowanie mozna to curry zagescic do dowolnej konsystencji.

Smacznego

Iza