Dlaczgo?

1. Data: 2018-03-17 04:17:43

Temat: Dlaczgo?
Od: Marek Panek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dień dobry!
1. Dlaczego np. do angiologa (prywatnie) nie jest wymagane ( w ramach,
czy poza NFZ?) skierowanie od lekarza 1. kontaku, a do okulisty czy
neurologa jest?
2 Dlaczego, mając skierowanie prywatne i zamawiając odpowiednio w sieci,
pełnopłatne badanie na rezonans e-m z odcinka lędzwiowego kręgosłupa z
kontrastem, panienki z rejestracji zadecydowały, że bez kontrastu
będzie lepiej. Lekarza na oczy nie widziałem. Różnica w cenie: bez
kontrastu: 380PLN
z kontrastem: ~540PLN
3. Ile prawdy jest w tym, że jeżeli skorzystam z prywatnych
konsultacji, czy badań, nie będą one brane pod uwagę w NFZ|-owskiej
ścieżce leczenia? (czas, kolejka?)
pzdrw
M.P.

2. Data: 2018-03-17 08:27:03

Temat: Re: Dlaczgo?
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Dlaczego np. do angiologa (prywatnie) nie jest wymagane ( w ramach,
> czy poza NFZ?) skierowanie od lekarza 1. kontaku, a do okulisty czy
> neurologa jest?

Do okulisty setki lat nie było. Wiem bo jestem ślepawa.
Ale prawda, że dopiero co to zmieniono.
NIe wim czemu. To idiotyczne.

> [...]
> kontrastem, panienki z rejestracji zadecydowały, że bez kontrastu będzie
> lepiej. Lekarza na oczy nie widziałem. Różnica w cenie: bez kontrastu:

Kontrst jest szkodliwy. Czasem nawet bardzo.
Robiłam prywatnie rezonas magnetyczny bżuha. Bardzo nie polecam, ale być
może zależy to od ośrodka.
Ja robiłam gdzieś na Woli w Warszawie.
Medycy znęcają się nad pacjentem:
W trakcie badania człowiek jest rurce o średnicy trumny.
Maszyna skanuje człowieka i to nie jest dolegliwe, ale pszerwy są długie.
_____W tym czasie powinni wysunąć cię automatem by widzieć normalnie sufit.
Nie robią tego, celowo. A badanie trwa godzinę czy więcej.____
Hałas, o kturym piszą nie jest dolegliwy.
Rozprasza uwagę, powoduje , że człowiek nie myśli, że jest w trumnie.
Hałas - z dźwiękami jak z dużej budowy - jest pewnie nagrany i puszczany.

Opis wynikowy ma mniej danyh niż pszecietne USG, i całowicie się z nimi nie
pokrywa, a USG jest powtażalne.
NIe zgadzają się o duży procent rozmiary organuw.
Mam watpliwości czy na CD-ROMie jestem ja.

> 3. Ile prawdy jest w tym, że jeżeli skorzystam z prywatnych konsultacji,
> czy badań, nie będą one brane pod uwagę w NFZ|-owskiej ścieżce leczenia?
> [...]

Obecnie w NFZcie medycy są tak bezczelni, że nie uznają każdego badania,
jesli im ono nie pasuje, i nie ma znaczenia, czy jest prywatne, czy
państwowe.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-03-18 20:08:08

Od: "Endriu11111111" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hałas - z dźwiękami jak z dużej budowy - jest pewnie nagrany i puszczany.

To fakt. Po jaką cholerę się to tak tłucze. Przecież to niby jakieś fale

Endriu

4. Data: 2018-03-19 07:24:19

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To fakt. Po jaką cholerę się to tak tłucze. Przecież to niby jakieś fale

Żeby uwagę delikwenta odwrucić od faktu, że leży w ciasnej trumnie.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

5. Data: 2018-03-19 15:00:53

Od: Marek Panek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19.03.2018 07:24, Stokrotka wrote:

> Żeby uwagę delikwenta odwrucić od faktu, że leży w ciasnej trumnie.

Ludzie! Opankujcie - się ja to: Panek (oczywiście żart: :-;). Zmienne
pole magnetyczne w rezonansie e-m (MRI) jest wzbudzane w indukcyjności
uzwojeń odpowiednio DUŻYM prądem zmiennym (o ile pamiętam indukcja pola
do 3T). W związku z czym poszczególne zwoje cewek są poddawane znaczącym
siłom na skutek działania sił (w skrócie e-m) i dlatego hałasują i w
zależności od częstotliwości i kształtu obwiedni przebiegu w czasie"
grają melodię". Dla zobrazowania: obecnie indukcja ziemskiego pola
magnetycznego przy powierzchni Ziemi zawiera się w granicach od 30
mikrotesli (odpowiada to natężeniu pola magnetycznego 24 A/m), co jest
100 tysięcy razy mniejsze od stosowanych w MRI.
Specjalne wytłumaczenie dla Stokrotki - też chyba miałać
ś wykłady z elektrotechniki.
Studentka na wykładzie pyta: p.prof. "dlaczego transformator sieciowy
buczy?
Odpowiedz prof: Gdyby Pani miała, tak jak transformator 50 okresów na
sekundę, to też by Pani Buczała, a może i aoś więcrj

6. Data: 2018-03-19 19:34:16

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Panek" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
> Odpowiedz prof: Gdyby Pani miała, tak jak transformator 50 okresów na
> sekundę, to też by Pani Buczała, a może i aoś więcrj

NIe jestem inżynierem, ale jakieś pojęcie o tehnice mam.
W dobie bezgłośnego dźwigu budujacego dom,
nie wydaje mi się możliwe, by nie dało się tego jakoś prosto wyciszyć.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2018-03-19 20:54:48

Od: Marek Panek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19.03.2018 19:34, Stokrotka wrote:

> [...]
> W dobie bezgłośnego dźwigu budujacego dom,
> nie wydaje mi się możliwe, by nie dało się tego jakoś prosto wyciszyć.

Sister "Stokrotko" - obecnie praw fizyko/techniki nie przeskoczysz: wez
cewkę na rdzeniu magnetycznym (a to właśnie są elementy wkonawcze MRI) i
wpuść prąd zmienny o natężeniu rzędu kA. Musi BUCZEĆ! -
https://pl.wikipedia.org/wiki/Magnetostrykcja). Nawet bez rdzeni,
koncentrujących pole magn. wszystkie przewodzące materiały (nawet
diamagnetyki w mikroskali) pod wpływem pola B będą zmieniać wymiary,
czyli "BUCZEĆ"!
Podyskutuj na grupieb "fizyka" - będą mieli ubaw.
Mimo wszystko pzdrw i gratuluję zacięcia medyczno-gramatyczno-prawnego
M.P

8. Data: 2018-03-19 20:57:45

Od: Marek Panek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2018-03-20 08:24:51

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sister "Stokrotko" - obecnie praw fizyko/techniki nie przeskoczysz: wez
> cewkę na rdzeniu magnetycznym (a to właśnie są elementy wkonawcze MRI) i
> wpuść prąd zmienny o natężeniu rzędu kA. Musi BUCZEĆ! -

To nie buczy. To zgżyta.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2018-03-20 08:26:44

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie buczy. To zgżyta.

A poza tym niekure ośrodki wykonujące to badanie mają w ankiecie pytanie w
stylu głośniej czy ciszej.
Zalecam wybieranie głośniej- mniejszy stres klaustrofobiczny.

> --
> (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)
> Ortografia to NAWYK, często nielogiczny, ktury ludzie ociężali umysłowo,
> nażucają bezmyślnie następnym pokoleniom. ( ortografia . pev . pl )

baba
Medycy w Pytaniu na Śniadanie - potępiam
Co to jest koronka dotycząca zęba?
Ostatnio jak chodzę do lekarza to te wizyty wyglądają tak.