Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?

141. Data: 2015-02-24 14:50:30

Temat: Re: Gluten nie jest szkodliwy, poza celiakią?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-24 o 11:11, krys pisze:
> A teraz zamień boczek na spirytus. I spróbuj 20 razy przekroczyć ADI
> dla spirytusu.

Tak z czystej ciekawości (a to nawet pasuje do tematyki grupy) - jaką
dzienną dawkę spirytusu można przyjmować codziennie przez całe życie bez
uszczerbku dla zdrowia? ;)

Ewa

142. Data: 2015-02-24 16:27:18

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.02.2015 o 14:50, FEniks pisze:

> Tak z czystej ciekawości (a to nawet pasuje do tematyki grupy) - jaką
> dzienną dawkę spirytusu można przyjmować codziennie przez całe życie bez
> uszczerbku dla zdrowia? ;)
>
> Ewa

Setę możesz walić spokojnie!
Jeszcze na zdrowie Ci wyjdzie :)

(Badanie moje własne - empiryczne)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

143. Data: 2015-02-24 16:32:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Tak z czystej ciekawości (a to nawet pasuje do tematyki grupy) - jaką
> dzienną dawkę spirytusu można przyjmować codziennie przez całe
> życie bez uszczerbku dla zdrowia? ;)

No właśnie sam się zastanawiam...

144. Data: 2015-02-24 16:35:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"krys" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> A teraz zamień boczek na spirytus. I spróbuj 20 razy przekroczyć
> ADI dla spirytusu.
> I skąd ta pewność, że się tylko źle poczułam?
> Organizm to nie komputer, czasem nie da się odwrócić zmian.

Ale wtedy jest mowa o dawkach toksycznych... Np. LD50.

Tu nie mamy do czynienia z dawkami toksycznymi - ADI
to ilość substancji która pobierana codziennie przez całe życie
nie wywołuje ŻADNYCH objawów. Róznica jest chyba oczywista?

Generalnie rzecz ujmując przekraczanie ADI nawet 100 krotnie
w jednorazowej dawce absolutnie niczego nam nie mówi o ryzyku
gdy nie wiemy jakie są limity dla tej substancji dla "acute toxicity".

145. Data: 2015-02-24 16:52:57

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak z czystej ciekawości (a to nawet pasuje do tematyki grupy) - jaką
> dzienną dawkę spirytusu można przyjmować codziennie przez całe życie bez
> uszczerbku dla zdrowia? ;)

Zależy czy ruski czy czeski.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

146. Data: 2015-02-24 17:22:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Tak z czystej ciekawości (a to nawet pasuje do tematyki grupy) - jaką
> dzienną dawkę spirytusu można przyjmować codziennie przez całe życie
> bez uszczerbku dla zdrowia? ;)

Podobno alkohol pity z umiarem nie szkodzi w żadnych ilościach.

Próbowano zbadać co innego -- jaka jest minimalna dzienna dawka alkoholu
etylowego, z której nie można zrezygnować bez uszczerbku dla zdrowia.
Oraz czy w ogóle taka jest -- bo o to toczy(ł) się spór. Ma zwolenników
teoria, która głosi, że pewne ilości są niezbędne dla zdrowie, są one
zaspokajane przy spożywaniu chleba, kefiru czy innych produktów powstałych
przy udziale fermentacji.

--
Jarek

147. Data: 2015-02-24 17:32:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Zależy czy ruski czy czeski.

Kiedyś czeską wódkę łatwo dało się rozpoznać w ślepej próbie.

Jarek

--
...kurze ziarno.

148. Data: 2015-02-24 17:33:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Feb 2015 12:17:02 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> tak. najbardziej szkodzi na głowę

No, od razu widać, żeś się zaszczepił.
--

XL
pewni siebie.

149. Data: 2015-02-24 17:35:46

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Kiedyś czeską wódkę łatwo dało się rozpoznać w ślepej próbie.

:-))))

Czy próba ta polega na "chłopaki pijmy denaturat szybciej bo się już
ściemnia?"

150. Data: 2015-02-24 18:06:35

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-02-24 17:22, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> [...]
> teoria, która głosi, że pewne ilości są niezbędne dla zdrowie, są one
> zaspokajane przy spożywaniu chleba, kefiru czy innych produktów powstałych

W tym szaleństwie jest metoda!

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki