Insulina

następny post »
From: Monika <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Insulina
Date: Wed, 12 Jul 2006 06:47:22 +0200

Witam!
Mam nietypową prośbę. Mój dziadek strasznie choruje - nawet nie potrafię
wymienić jego przypadłości. Wczoraj wrócił ze szpitala. Nie jest w stanie
zapamiętać tego co się do niego mówi. Ma cukrzycę jednak zawsze dostawał
jedynie jakieś leki. Teraz mama zobaczyła, że na recepcie ma wypisaną
insulinę i igły. Dodatkowo w jego torbie znalazła takie urządzenie do
podawania odpowiednich dawek. Nigdy w życiu nie widziałyśmy nawet w jaki
sposób robione są zastrzyki insulinowe. Wiem jedynie, że nie jest to
wielka filozofia - ale jeśli nie posiada się żadnej wiedzy teoretycznej a
tym bardziej praktycznej...
Dziwi mnie zachowanie lekarzy. Moja mama w szpitalu była każdego dnia.
Siedziała tam wiele godzin i często rozmawiała z lekarzami i innymi
osobami tam pracującymi. Nikt jej nie uprzedził o insulinie. Nikt nie
powiedział ani słowa.
Mam prośbę - cz ktoś mógłby mi opisać w skrócie jak działa to coś
wydzielające odpowiednią ilość; gdzie można robić te zastrzyki; co to jest
cukier zwierzęcy (w zaleceniach napisano, że ma zakaz spożywania takiego -
czy laktoza także się tu zalicza?); no i wcześniejsze tabletki na
cukrzycę... ale o to będzie się pewnie musiała zapytać lekarza zajmującego
się dziadkiem - nie wiadomo które ze starych lekarstw mają być aktualnie
podawane, a które nie :/
Z góry dziękują za wszystkie odpowiedzi.

- Monika