Jaka surówka/sałatka do ryby?

1. Data: 2003-07-18 09:35:01

Temat: Jaka surówka/sałatka do ryby?
Od: "Pola" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przejrzałam archiwum i znalazłam mnóstwo surówek i sałatek, ale żadna
szczególnie nie pasuje mi do ryby. Co byście polecili jako dodatek do rybki
i frytek, bo kapusta kiszona już mi się znudziła?

Dziękuję,
Pola

1. Data: 2003-07-18 09:56:20

Temat: Re: Jaka surówka/sałatka do ryby?
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pola" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
rybki
> i frytek, bo kapusta kiszona już mi się znudziła?

Moze marchewka +seler+orzechy wloskie, polaczone smietana (albo jogurtem) z
odrobina cytryny?
Albo klasycznie grecka : pomidor, ogorek, czerwona cebula, feta, wszystko
posypane oregano i zalane oliwa z oliwek (tak 2 lyzki)
Do ryby tez swietnie pasuja pieczarki podsmazone na masle z pietruszka
(sucha) i pieprzem .
O, jeszcze groszek na cieplo z koperkiem :)

pozdrawiam
Mor.

1. Data: 2003-07-18 09:57:00

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-18 11:35, osoba przedstawiająca się jako 'Pola', zachciała zauważyć:
> Przejrzałam archiwum i znalazłam mnóstwo surówek i sałatek, ale żadna
> szczególnie nie pasuje mi do ryby. Co byście polecili jako dodatek do rybki
> i frytek, bo kapusta kiszona już mi się znudziła?

Od razu pomyślałem o kapuście kiszonej, takiej ze świeżym jabłkiem i
marchewką, odrobiną oleju, solą, cukrem i pieprzem.

Może z porów: białe częście pora pokroić na plasterki, dodać jabłko,
sól, cukier, pieprz, sok z cytryny. Dodać trochę oleju.

Powyższa występuje w wersji ze śmietaną zamiast oleju, ale do ryby nie
pasuje.

R.

1. Data: 2003-07-18 10:03:26

Od: "Rafał Wylociński" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> [...]
rybki
> i frytek, bo kapusta kiszona już mi się znudziła?

Kapusta pekińska i młoda cykoria - drobno pokrojone. Sparzone, drobno
posiekane, orzechy włoskie (ale nie za bardzo), sparzone lekko namoczone
rodzynki, jogurt, majonez, sok z cytryny, sól, biały pieprz do smaku. Sos
dobrze zrobić trochę wcześniej (godzinę). Rodzynki i orzechy oczywiście do
sosu.

Życie jest jak gulasz. Nigdy nie wiesz na co trafisz.
Pozdrawiam
.Rafał

1. Data: 2003-07-18 10:06:29

Od: "Krushynka" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Pola" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> rybki

Poszatkować białą kapustę, potrzeć marchewkę na grubych oczkach, pokroić
drobno cebulkę, posypać cukrem i troszkę posolić, popieprzyć, poczekać aż
troszkę zmięknie i puści soczek i dodać trochę octu.... Pychotka właśnie do
rybki... :-)

Pozdrawiam Krushynka :-)

1. Data: 2003-07-18 10:58:12

Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

2003-07-18 12:03, osoba przedstawiająca się jako 'Rafał Wylociński',
zachciała zauważyć:
> [...]
> dobrze zrobić trochę wcześniej (godzinę). Rodzynki i orzechy oczywiście do

Też taką tworzę, ale bez jogurtu i majonezu. Zamiast nich - oliwa.
Dodatkowo jabłka i cząstki pomarańczy. Może być bez kapusty.

R.

Pytanie dot. grillowania
Czy nie zastanawia Was...
co dobrego zjesc/kupic na sycylii?