Kilka uwag o reformie służby zdrowia

1. Data: 2018-01-17 20:42:32

Temat: Kilka uwag o reformie służby zdrowia
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o uwagi typu :) albo :( ewentualnie dłuższe.

1. Anonimowość wizyty lekarskiej, by pewni pacjenci nie byli traktowani
gożej.

2. Każda wizyta powinna być nagrywana, tak jak pewne interwencje policyjne
od niedawna. Pacjent może zgłosić spszeciw co do nagrywania. Nagrany
materiał powinien być dostępny dla pacjenta z możliwością zgrania, i
kasowany po miesiącu .

3. Do każdego badania medyk powinien zakładać jednorazowe rękawiczki, świeżo
otwierane pszy pacjencie.

4. Pełny dostęp pacjenta do danyh o sobie z systemu komputerowego.

5. Każde badanie, nawet zwykłe palpacyjne powinno być popszedzone pisemną
zgodą pacjenta.

6. Wprowadzić standardy dotyczące USG, tak by wykonujący musiał podać
wymagane dane, np rozmiar każdego organu w zdefiniowany sposub. Powinien być
do tego opracowany formulaż, by nie dało się wykonywać badania byle jak, ani
opuścić żadnej danej.

7. Podobnie zdefiniować inne badania, np padać ilość krwi maksymalną do
pobrania do badań, ewentualnie w zależności od badania. Definicje te powinny
być swobodnie dostępne i wywieszone np pszed gabinetem zabiegowym.

8. Wprowadzić nakaz zwrotu pieniędzy pacjentowi za badanie , jeśli medyk nie
da skierowania na badanie, a badanie będzie mieć wynik poza normą. Zwrot
powinien być np 110% ceny, by złe traktowanie pacjenta nie było opłacalne
pszez ubezpieczyciela. Ograniczenia mogą dotyczyć częstości badań, ale
należy je dokładnie określić.

9. Udostępnić do wolnej spszedaży (znaczy bez recepty) leki, np
antybiotyki.

10. Po wizycie pacjent ma dostać kartkę zawierającą :
- testy i nadania wykonane na pacjenta (np odruhy);
- zlecone badania;
- diagnozę;
- zalecenia do stylu życia, może być jako dopięta ulotka;
- leki z dawkowaniem;
- inne zalecenia (np dla rodziny);
- sugestie innyh lekuw i metod leczenia , tak by pacjent miał realną
możliwość wybrania sposobu leczenia, a nie jedynie teoretyczną.

11. Zlikwidować sądy lekarskie ponieważ zajmują czas, a środowisko
lekarskie i tak nie umie wyeliminować jednostki patologiczne.

12. Egzaminy lekarskie zmodyfikować na system taki jak egzamin teoretyczny
prawa jazdy, gdyż fama niesie, że zdanie zależy od znajomości klucza, a nie
od wiedzy. Losowość pytań uniemożliwi kupowanie klucza i zmniejszy mafijność
środowiska.

13. Zabronić ciuholanduw, jako branży roznoszącej zarazki.

14 Wprowadzić pszepis, że soli jodowanej nie wolno spszedawać,
jeśli w tym samym sklepie , w tej samej cenie, za opakowanie tej samej wagi,
nie będzie w spszedaży soli nie jodowanej.
(By klient miał zawsze realną możliwość wyboru.)

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

2. Data: 2018-01-17 22:19:58

Temat: Re: Kilka uwag o reformie służby zdrowia
Od: Sonn <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-17 o 20:42, Stokrotka pisze:
> Proszę o uwagi typu :)  albo :(    ewentualnie dłuższe.

Ty jesteś naprawdę chora. Umysłowo. Lekarze cię oszukują lecząc cię na
inne schorzenia zamiast skierować na zamknięty oddział psychiatryczny.
Takiej sterty debilizmów już dawno nie widziałem.

--
Sonn

3. Data: 2018-01-17 22:44:36

Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-01-18 o 20:42, Stokrotka pisze:

> 1. Anonimowość wizyty lekarskiej, by pewni pacjenci nie byli traktowani
> gożej.

Jeśli to jakaś jednorazowa interwencja, to może by się dało, ale jak
ktoś musi kilka wizyt zaliczyć, to może warto, by lekarz zapisał. No i
co poradzić, że lekarz zobaczy pacjenta? W ciemnym pokoju ma go przyjmować?

> [...]
> policyjne od niedawna. Pacjent może zgłosić spszeciw co do nagrywania.
> Nagrany materiał powinien być dostępny dla pacjenta z możliwością

Co Ci lekarz podczas wizyty zrobił? I jakie mechanizmy kryptogrficzne
musieliby stosować, by takie nagranie do jakiejś sieci nie wypłynęło
przykładowo?

> 3. Do każdego badania medyk powinien zakładać jednorazowe rękawiczki,
> świeżo otwierane pszy pacjencie.

A jak to będzie pacjent? No i jak idę do internisty, który przepisuje mi
tabletki na przeziębienie, to ma to w rękawiczkach robić?

> 4. Pełny dostęp pacjenta do danyh o sobie z systemu komputerowego.

To chyba jest. Możesz tych danych zażądać.

> 5. Każde badanie, nawet zwykłe palpacyjne powinno być popszedzone
> pisemną zgodą pacjenta.

Czyli idziesz do ginekologa i patrząc Ci w oczy ma wydedukować, czy
jesteś w ciąży? - oczywiście przykładowo.

> [...]
> wymagane dane, np rozmiar każdego organu w zdefiniowany sposub. Powinien
> być do tego opracowany formulaż, by nie dało się wykonywać badania byle

Obecnie chyb w milimetrach podają, ale chyba nie każdy organ, tylko ten
go interesujący.

> 7. Podobnie zdefiniować inne badania, np padać ilość krwi maksymalną do
> pobrania do badań, ewentualnie w zależności od badania. Definicje te
> powinny być swobodnie dostępne i wywieszone np pszed gabinetem zabiegowym.

O standardach od dawna się mówi. Ale ich generalnie nie ma. To już nawet
nie o pacjenta chodzi, tylko by było wiadomo za co płaci NFZ.

> [...]
> opłacalne pszez ubezpieczyciela. Ograniczenia mogą dotyczyć częstości
> badań, ale należy je dokładnie określić.

Czyli nadal chcesz standardów. Problem w tym, że u nas nie ma. Winnych
krajach podobno są.

> 9. Udostępnić do wolnej spszedaży (znaczy bez recepty) leki, np
> antybiotyki.

Zdecydowanie jestem przeciwny. O ile sie orientuję - nie jestem lekarzem
- branie antybiotyków bez potrzeby lub w niewłaściwy sposób jest groźne
nie tylko dla samego biorącego (bo tu bym nawet przyznał Ci racje), ale
dla wszystkich, bowiem może dojść do mutacji drobnoustrojów powodujących
te choroby.

> [...]
> - sugestie innyh lekuw i metod leczenia , tak by pacjent miał realną
> możliwość wybrania sposobu leczenia, a nie jedynie teoretyczną.

Zlecone badania i leki dostaje. Resztę może sobie dostać poprzez
skserowanie swojej kartoteki z wpisem.

> 11. Zlikwidować sądy lekarskie ponieważ zajmują czas, a środowisko
> lekarskie i tak nie umie wyeliminować jednostki patologiczne.

Sądy lekarskie są wewnętrzną sprawą lekarzy i pacjenci nepowinni sobie
tym zabierać czau.

> [...]
> znajomości klucza, a nie od wiedzy. Losowość pytań uniemożliwi kupowanie
> klucza i zmniejszy mafijność środowiska.

Lekarz zdaje masę egzaminów.Nie wymyślisz systemu idealnego.

> 13. Zabronić ciuholanduw, jako branży roznoszącej zarazki.

To niemożna wyprać kupionych ciuchów?

> [...]
> wagi, nie będzie w spszedaży soli nie jodowanej.
> (By klient miał zawsze realną możliwość wyboru.)

Co Ci jod przeszkadza? - pytam po prostu.

4. Data: 2018-01-17 23:21:41

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co Ci jod przeszkadza? - pytam po prostu.

Może ma problemy z tarczycą i akurat jodu nie toleruje. Jod jest pomocny
tylko na niedoczynność, a jak ma sie nadczynnośc to jod szkodzi (tak
wyczytalam), no i wiem po sobie, że więcej niż 2 kawałki karpia nie moge
zjeść, bo mnie potem w gardle coś dusi, tak jak ości, chociaż tych ości
w gardle nie mam.
Ja też chciałabym kupować sól niejodowaną. Nikt mnie ani innym ludziom
nie ma prawa narzucać jaką sól ma kupować. Soli niejodowanej w sklepach
nie ma.
A Naczelna Izba Lekarska to klika złożona z samych lekarzy i jak wiadomo
lekarz będzie trzynał sztamę ze swoim kolegą lekarzem, więc zwykły
obywatel nie ma po co pisać tam skargi.

--
animka

5. Data: 2018-01-18 11:01:33

Temat: Re: Kilka uwag ad 1 anonimowość
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktoś musi kilka wizyt zaliczyć, to może warto, by lekarz zapisał. No i
> co poradzić, że lekarz zobaczy pacjenta? W ciemnym pokoju ma >go

Ma nie widzieć danyh imię , nazwisko , pesel, wiek ma znać z dokładnością do
np 5 lat, dzieci , co do roku, małe dzieci co połowę roku, niemowlaki, co do
miesiąca.
System wymagał by dopracowania , najprawdopodobniej pszez informatyka, bo ci
mają w tym doświadczenie,
i powinien być podobny do oznaczeń meteriału pobranego do badań.
Coś w stylu pacjent ma unikalny numer na wizytę.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2018-01-18 11:06:23

Temat: Re: Kilka uwag o ad 2 nagrywanie wizyty
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co Ci lekarz podczas wizyty zrobił?
> I jakie mechanizmy kryptogrficzne
> musieliby stosować, by takie nagranie do jakiejś sieci nie wypłynęło
> przykładowo?
Ohronę danyh należy zostawić informatykowi.
Jak nie hcesz możesz zgłosić spszeciw.
Co mi zrobił, nie ważne prasa donosi: pruba szantażu, gwałty, pobicia,
celowe zarażanie........

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2018-01-18 11:09:18

Temat: Re: Kilka uwag ...ad 3 jednorazowe rękawiczki
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to będzie pacjent?
Nie rozumiem pytania.

> No i jak idę do internisty, który przepisuje mi
> tabletki na przeziębienie, to ma to w rękawiczkach robić?
Napisałam , że do badania, a nie do pszepisywania, ani słuhania.
NIe każdego musi badać.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2018-01-18 11:11:37

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba jest. Możesz tych danych zażądać.

Nie ma. Mam dostęp do ZIP (Zinterowany Informator Pacjenta)
Tam są tylko dane księgowe: kiedy była wizyta i ile kosztowała,
nie ma nic o wizycie, nawet nazwiska medyka.
Napisałam do NFZ, i ni dali mi danyh.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

9. Data: 2018-01-18 11:14:41

Temat: Re: Kilka uwag ... ad 5 pisemna zgoda na każde badanie
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli idziesz do ginekologa i patrząc Ci w oczy ma wydedukować,
> czy jesteś w ciąży? - oczywiście przykładowo.

Pszyłazi 60 latnia staruszka i ma dedukować o ciąży?
Pszyłazi kobieta w trakcie miesiączki...
Pszyłazi kobieta w ciąży po zmianę leku na lek w innej dawce...

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

10. Data: 2018-01-18 11:19:05

Temat: Re: Kilka uwag.... ad 6 sprecyzowanie USG i inyh badań
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie chyba w milimetrach podają,
> ale chyba nie każdy organ, tylko ten
> go interesujący.

NIe podają. Wybierają ogran zdrowy, łatwy do znalezienia,
a to o co pacjent pyta pozostawiają bez opisu, wymiar nie jest podany.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Re: Kilka uwag ... ad 5 pisemna zgoda na każde badanie
Re: Kilka uwag o reformie służby zdrowia
Re: Kilka uwag o ad 2 nagrywanie wizyty
Re: Kilka uwag ad 1 anonimowość
ilość krwi do badania