Książka dla nastolatki...

następny post »
From: "Anai" <a...@W...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Książka dla nastolatki...
Date: Mon, 13 Jun 2011 23:19:10 +0000 (UTC)

Witam!

Jaką m ą d r ą, powtarzam mądrą książkę polecilibyście dla czternastolatki
nie mającej jakoś specjalnie sprecyzowanych zainteresowań?
Zaliczyła już wszystkie Harypotery, Zmierzch itp. Spodobała się jej bardzo
"Księga Labiryntu" C.Frabettiego, ale czy znajdę coś podobnego?
Swego czasu zrobiłam jej listę książek którymi sama fascynowałam się w jej
wieku, ale po rozmowie z nią doszłam do wniosku, że jest już ciut za "stara"
na te wszystkie Anie z Zielonego Wzgórza, Tolki Banany, Księgi Dżungli i
Winnetou, którymi ja się zaczytywałam. Z drugiej strony chciałabym uniknąć
romansideł w stylu Harlequin, czy innych "Plotkar" itp.
Starszej córce przyniosłam dziś z biblioteki "Dymy nad Birkenau" - książkę,
którą sama przeczytałam naście razy i kocham ją miłością dozgonną, ale ona
(córka) ma lat 16 i interesuje ją tematyka wojenno - obozowa. Co do młodszej
nie mam pojęcia, co mogłabym jej polecić... jedyne co mi przyszło do głowy to
"Dzieci z dworca ZOO"
Macie jeszcze jakieś pomysły?

Pozdrawiam
Anai