Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.

następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Animka <a...@t...wp.pl>
Subject: Nieaktualne już w tym roku ale interesujące.
Date: Fri, 5 Feb 2016 23:50:41 +0100

Tłusty czwartek już niedługo! Tego dnia możesz odpuścić sobie
rygorystyczną dietę. Z lukrem, kandyzowanymi owocami, migdałami i
nadzieniem różanym. A ty? Masz swoje ulubione pączki? Poniżej przepis na
pyszności dla podniebienia, którym się nie oprzesz.

*Przepis na pyszne pączki*. Zrób je szybko sama w domu. Sukces murowany
i brzuch zadowolony.

*SKŁADNIKI:*

0,5 kg mąki pszennej, 50 g drożdży, 1 jajko, 4 żółtka, pół szklanki
cukru, 100 g margaryny, szklanka mleka, łyżka spirytusu, dżem, lub
marmolada, olej, skórka pomarańczowa.

*PRZYGOTOWANIE:*

1. Mleko lekko podgrzej i połącz z łyżeczką cukru, drożdżami
(pokruszonymi) i ok. 5 łyżkami mąki.

2. Mieszankę przykryj i odstaw do ciepłego pomieszczenia na ok. 15
minut, aby wyrosła.

3. Roztop margarynę, ubij żółtka, pozostały cukier i całe jajko.

4. Mąkę wsyp do dużego naczynia, dodaj wyrośnięty zaczyn oraz masę
jajeczną i wyrabiaj dodając margarynę, aż powstanie gładka masa.

5. Do ciasta dodaj spirytus i ponownie je wyrób - ciasto będzie się kleiło.

6. Przygotowane ciasto przykryj ściereczką i także odstaw do ciepłego
pomieszczenia do wyrośnięcia na ok. godzinę.

7. Po godzinie przełóż je na posypany mąką blat, rozwałkuj i wykrawaj
kółka o średnicy ok. 6 cm.

8. Nadzienie rozłóż na połowę krążków i przykryj je pozostałymi.

9. Połącz brzegi ciasta i gotowe pączki ponownie przykryj ściereczką i
pozostaw, aż wyrosną - ok. 35 minut.

10. Pączki smaż z obu stron na głębokim oleju w dużym garnku.

11. Po usmażeniu osącz tłuszcz za pomocą ręczników kuchennych.

12. Gotowe pączki możesz posypać cukrem pudrem lub polać lukrem i
posypać skórką pomarańczową.

Nie odpowiada mi tylko margaryna. Dodałabym masło. No i pączki i faworki
smaży się na smalcu (z pół kg), a nie na oleju.
Jak ja robilam to robiłam z ciasta kulkę, w kulce dziurkę i tam
wkładalam marmoladę czy powidla i dziurkę zaklejałam.

http://www.fakt.pl/przepis-na-pyszne-paczki,artykuly
,446816,1.html

--
animka