No i jeszcze chwalę...

11. Data: 2013-09-28 16:38:31

Temat: Re: No i jeszcze chwalę...
Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 15:52, Ikselka pisze:
> Lidl'u są też podobne kabanoski w różnych smakach - zdaje się Pikok.
> Identycznie pakowane, identycznie wyglądają. Najlepsze z tych sa
> "wieprzowe". Jednak są nieco mniej wysuszone, ale też smaczne.

Jeśli je masz, to zobacz dobrze na producenta, bo niewykluczone, że
Sokołów. W biedronce też mają podobne.

Ewa

12. Data: 2013-09-28 19:33:33

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 11:33, Ikselka pisze:

> kruchutkie, suchutkie, cieniutkie - jak zadne inne. I bardzo dobrze
> przyprawione, chociaz jak wszystkie wędliny soli mają sporo, ale co tam,
> jak sie ogranicza sól w ogóle, to można sobie pozwolić.

A oprócz tej soli, ile % mięsa mają w składzie?

13. Data: 2013-09-28 23:58:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Sep 2013 19:33:33 +0200, Aicha napisał(a):

> A oprócz tej soli, ile % mięsa mają w składzie?

Jakoś sporo podają, zdaje się Ewa pisała. Proporcje (o ile prawdziwe lub
prztynajmniej bliskie rzeczywistości) są zadowalające.

14. Data: 2013-09-29 11:03:37

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 23:58, Ikselka pisze:

> Jakoś sporo podają, zdaje się Ewa pisała. Proporcje (o ile prawdziwe lub
> prztynajmniej bliskie rzeczywistości) są zadowalające.

Ja podałam proporcje z kabanosów Tarczyńskiego, bo akurat takie mam w
domu - "z 200g mięsa wyprodukowano 100g kabanosa".
Natomiast na stronie Sokołowa podają, że te ich "międzynarodowe
kabanosy" mają proporcje 185g/100g. Trochę gorsze jednak.

Ewa

15. Data: 2013-09-29 12:55:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Sep 2013 11:03:37 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

> [...]
> Natomiast na stronie Sokołowa podają, że te ich "międzynarodowe
> kabanosy" mają proporcje 185g/100g. Trochę gorsze jednak.

Może za to uczciwie podane ;-PPP

16. Data: 2013-09-29 17:28:40

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-29 12:55, Ikselka pisze:

> Może za to uczciwie podane ;-PPP

Nie o to pytałam, tylko o to ile % mięsa jest w następującym składzie
kabanoska:
"mięso wieprzowe, substancja żelująca E401, sól, białko sojowe,
wzmacniacz smaku - glutaminian monosodowy, przyprawy, aromaty i
ekstrakty przypraw, hydrolizat białka roślinnego (w tym soja),
maltodekstryna, regulatory kwasowości - mleczan wapnia, kwas cytrynowy,
stabilizatory E460, E509, przeciwutleniacz - askorbinian sodu,
substancja konserwująca - E250".
Ale to pewnie pilnie strzeżona tajemnica producenta i tej zagadki nie
rozwiąże nawet Piotr Ogiński :>

17. Data: 2013-09-29 19:46:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Sep 2013 17:28:40 +0200, Aicha napisał(a):

> [...]
> substancja konserwująca - E250".
> Ale to pewnie pilnie strzeżona tajemnica producenta i tej zagadki nie

Mnie to wszystko zbytnio nie rusza, ponieważ i tak wędliny kupne stanowią
margines mojego menu. Co innego "ogół ludności" miast np.

18. Data: 2013-10-03 22:27:21

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-28 16:38, Feniks z popiołów pisze:

> Jeśli je masz, to zobacz dobrze na producenta, bo niewykluczone, że
> Sokołów. W biedronce też mają podobne.

Ha! Byłam blisko - Pikoka produkuje Tarczyński. W Lidlu są oczywiście
tańsze, niż pod rodzimą marką. Smak ten sam, a może nawet lepsze, bo
zdaje się wyjątkowo świeże kupiłam.

Ewa

19. Data: 2013-10-03 22:56:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 03 Oct 2013 22:27:21 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

> Ha! Byłam blisko - Pikoka produkuje Tarczyński. W Lidlu są oczywiście
> tańsze, niż pod rodzimą marką. Smak ten sam, a może nawet lepsze, bo
> zdaje się wyjątkowo świeże kupiłam.

Jeśli mam teraz porównywać, to zdecydowanie górą Sokołów - te lidlowskie
tylko na początku były dobre=suche=trzeszczące, teraz są raczej
wilgotnogumiaste i mają takie twarde grydki jakby pozostałosci zmielonych
kości - chrzęści to w zebach, a reszta gumiasta; tj od dwóch razy, kiedy je
ostatnio kupiłam. Zostaję już tylko przy tych z Sokołowa.

20. Data: 2013-10-03 22:58:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Oct 2013 22:56:46 +0200, Ikselka napisał(a):

> grydki

grudki

Chwalę "Bagatelkę" :-)
No tak...