Odp: Kombucha.

Data: 2015-10-06 21:45:01
Temat: Odp: Kombucha.
Od: "@" <s...@p...onet.pl>

news:56141c99$0$8366$65785112@news.neostrada.pl...

> Dlaczego miałaby być zakazana? Ta nazwa przecież nie mówi, że ten sok coś
> leczy. I to jest jak najbardziej w porządku.

To tylko przyklad.
Nie, nie mowi "sok z kiszonej kapusty leczy kaca", ale to sugeruje :)
Problem w tym, ze nawet sugestie dzialania leczniczego czy wspomagajacego,
nie moga byc umieszczane na opakowaniu, bo sa to okreslenia zarezerwowane
dla medykamentow.

Ale juz napis na etykiecie np. ostropestu "regeneruje i wspomaga prace
watroby", bez badan EFSA bedzie zakazany.
A Ty, jako konsument, czytajac etykiete, nie bedziesz miec pojecia o takich
wlasciwosciach ostropestu (o ile sama nie bedziesz o nich wiedziec z innych
zrodel), bo etykieta Cie o tym nie poinformuje. I co zrobisz ? Zapewne
pojdziesz do apteki po farmaceutyk.
Idea dzialan EFSA wydaje sie sluszna - ochrona konsumenta.
Ale jak sie tak nieco wglebic w temat, to cenzorowanie "oswiadczen
zdrowotnych" ma na celu przesuniecie konsumentow w strone aptek.
Nie mam tu na mysli oczywiscie marketingu np. rzekomo prozdrowotnych
jogurcikow activia czy innych danonkow "dobroczynnych" dla dzieci lub "100%"
soczkow, bo kazdy kto mniej wiecej wie jak wyglada zdrowe zywienie, tych
produktow po prostu nie tknie. I zadne sztuczne twory typu EFSA nie sa nam
do tego potrzebne. Potrzebna jest edukacja, zeby konsunent mogl dokonac
wlasnego, swiadomego wyboru.
Przeczytaj to:
http://www.svenskavitaminer.pl/Info/Oswiadczenia-zdr
owotne-_-ograniczenia-prawne
Mysle, ze ten artykul rozjasni Ci sytuacje znacznie lepiej niz ja to moge
zrobic :)

Pozdrawiam
@

---