Odp: Odp: Odp: Kombucha.

Data: 2015-10-07 22:58:49
Temat: Odp: Odp: Odp: Kombucha.
Od: "@" <s...@p...onet.pl>

Użytkownik "Tomek Kańka" <t...@t...eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnn19ous.nfp.tom@tv2.dom.local...
>@ <s...@p...onet.pl> napisał(a)

> Ale to jest kwestia "jajka i kury". Czy to, że nie jest przedmiotem
> "obrotu gospodarczego" nie jest powodem, że trudno to sprzedać, bo na
> nic nie pomaga?

Nie bardzo.
Trudno sprzedac? Rozeznaj temat - raczej trudno kupic.
Tzn. trudno kupic kombuche, ktora bedzie aktywna, po przebyciu drogi
dostawczej.
Czy pomaga ?
Nie wiem, pewnie tak - inaczej nie mialaby tylu zwolennikow.
Sama nie stosowalam, wiec nie moge sie wypowiedzec.
Jedno jest pewne - kombucha nie jest i nie bedzie przedmiotem ogolnego
obrotu, chocby z tego powodu, ze wymagania dot. jej "produkcji" sa zbyt
restrykcyjne dla masówki.

> Jeśli chodzi o sensowność regulacji dot. oświadczeń zdrowotnych, to
> wydaje mi się, że to krok w dobrą stronę i to pomimo, że EFSA stworzyła
> przy okazji
> różne patologie. Spójrz na nieregulowany rynek kosmetyków, gdzie
> wszystkie preparaty mają cudowne właściwości.

Tak jak pisalam wczesniej - idea jest sluszna. Tylko zle zrealizowana...
Miala byc ochrona konsumenta - jest brak informacji.
Kosmetyki to specyficzna branza - nie ma w niej czynnika, ktory by nie
sprawial cudow :) W koncu za to niektorzy placa :) Ale to juz nie podlega
EFSA.

Pozdrawiam
@

---