Re: Kombucha.

Data: 2015-10-13 13:44:55
Temat: Re: Kombucha.
Od: XL <i...@g...pl>

XL <i...@g...pl> Wrote in message:

> No nie tylko. Jest on dodatkiem funkcjonalnym do peklowania,
> poprawiając kolor i strukturę mięsa. W solance następuje
> utlenianie cukru, przez co pozbawia on ją zbędnego tlenu,
> wpływającego rozwój mikroorganizmów powodujących
> psucie.

Tu ze strony o technologii:
"CUKIER; dodawany jest zarówno do solanek peklujących (peklowanie
wołowiny, schabu, peklowania suchego niektórych gatunków wyrobów
wędliniarskich, oraz solanek nastrzykowych.
Zadaniem cukru jest nadanie mięsu wartości smakowej, poprawy
kruchości mięsa, a także stanowi pożywkę dla bakterii
denitryfikacyjnych.
Maksymalna ilość cukru w mieszance peklującej wynosi 3% w stosunku
do ilości użytej soli. W okresie letnim ilość cukru w
mieszankach, należy znacznie zmniejszyć z uwagi na możliwość
rozwoju mikroflory powodującej fermentację."

No, z tym "okresem letnim" to już nie problem, dziś mamy lodówki.
Dużo i duże.
--
XL

----Android NewsGroup Reader----