Odp: ZDRADA A SOCJOBIOLOGIA (odp.: PRAWDA A ZDRADA !!!)

From: "TRABUL" <9...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Odp: ZDRADA A SOCJOBIOLOGIA (odp.: PRAWDA A ZDRADA !!!)
Date: Mon, 24 Apr 2000 14:56:20 GMT

Użytkownik j23 <j...@a...phils.uj.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:QMTM4.34296$h...@n...tpnet.pl...
TRABUL wrote:

> [...]
po
> to, zeby zwrocic uwage na to, ze zdrada jest, IMO, czesciej problemem
> mezczyzn niz kobiet a w swietle tez stawianych przez socjobiologie jest to
> calkiem logiczne.
> Zastanawiajace jest, czy istnieje jakis ewolucyjnie uksztaltowany,
> "psychiczny" korelat tego biologicznego stanu rzeczy? Np. taki, ze kobieta
> bylaby bardziej sklonna zaakceptowac "przelotny wyskok" swojego samca, niz
> na odwrot. Jest to godne zbadania, i to nie tylko z punktu widzenia
pytania
> "Czy nalezy sie przyznawac do zdrady?" .....

W naszej kulturze dziewczyny nie specjalnie chca akceptowac zdrade, czy
mowiac inaczej wielosc partnerek..........pewnie wlasnie bardziej z powodow
kulturowych niz innych. Pierwotnie wielorzenstwo bylo powszechne i obie plci
mialy z tego tytulu same zyski !!! Kobiety mniej sie napracowaly i mialy
wyreke u towarzyszek, w chwilach dla kobiet trudnych, a panowie nie musieli
juz specjalnie sie uganiac za innymi......majac kilka zon, nie trzeba juz
chyba specjalnie co szukac :-))). Jak nie jedna to druga !!! Nie od rzeczy
bedzie tu zwrucic uwage na elementu "rownowagi ducha" u kobiet w takim
stadle rodzinnym :-))). Konkurencja zawsze robi swoje.................nie
tylko na rynku !!!

> przejsciowej
> wybory

> zostalo.
>
> Dobrze kombinujesz, bo slowo "troublemaker" to jak najbardziej angielskie
> slowo :>

Kombinuje w "rzeczywistosci"...........i to mi calkowicie wystarczy !!! Tu
........gdy czegosc nie wiem, czy nie rozumie, to sie pytam.............wiec
jeszcze raz........co to znaczy "mejker" ???

> "Consuetudo est altera natura" (Cycero)

To gdybys przelozyl na polski, tez bylbym wdzieczny :-)))

TRABUL