Pekinka inaczej.

1. Data: 2006-03-21 18:12:08

Temat: Pekinka inaczej.
Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Często robię surówki na bazie kapusty pekińskiej i dzisiaj nie było inaczej.
Jednak dziś postanowiłam wprowadzić pewne modyfikacje. Ponieważ okazało się,
że efekt przerósł moje oczekiwania postanowiłam się tym spektakularnym
sukcesem kulinarnym pochwalić publicznie ;))

Sałatka pekińsko-tatarska ;)

kapusta pekińska
ząbek czosnku
marynowana ostra papryka - sztuk 1, bo ostra jak diabli ;)
sól
pieprz
ocet winny
sos tatarski (ja miałam winiary)
oliwa, olej - co tam komu pasuje

Czosnek bardzo drobno posiekałam, wrzuciłam do miski, posoliłam. Do tego
dodałam poszatkowana kapustę i w miarę drobno pokrojona papryczkę. Całość
posoliłam, popieprzyłam, skropiłam octem winnym, polałam oliwą, dodałam
łyżkę sosu tatarskiego i dokładnie wymieszałam. Po 15 minutach wyjęłam z
lodówki pysznościową sałatkę :)
Ania

--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
************************* www.madej.master.pl ************************

2. Data: 2006-03-21 19:56:40

Temat: Re: Pekinka inaczej.
Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> posoliłam, popieprzyłam, skropiłam octem winnym, polałam oliwą, dodałam
> łyżkę sosu tatarskiego i dokładnie wymieszałam. Po 15 minutach wyjęłam z

Pyszne. Ja osobiście kroje drobno kapuste, cebule w piórka odrobine sole i
gniote (czyli traktuje brutalnie, ale nie za bardzo). Kapusta i cebula
miesza się i daje dość ciekawy efekt smakowy. A dodatki to juz jak kto
lubie. Wczoraj była konserwowa papryka, ogorek, oliwa, troche przypraw i
majonez. Dzisiaj podobnie plus groszek konserwowy zamiast ogorka. A że
kapucha duża była to starczyła na dwa razy:)

pozd
Aga

3. Data: 2006-03-21 20:17:44

Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga Michalak" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> majonez. Dzisiaj podobnie plus groszek konserwowy zamiast ogorka. A że
> kapucha duża była to starczyła na dwa razy:)

A umnie jeszcze inaczej. Kapustka, czerwona cebula (koniecznie czerwona)
dużo czosnku, śmietana/ majonez/jogurt (najczęściej majonez z jogurtem), sok
z cytryny, pieprz biały i duuużo estragonu (suszonego). I do lodówki na pół
godzinki, żeby się przegryzło. Wszystkim się uszy trzęsą - tzn. tym czosnko
i ziołolubnym.

pozdrawiam

m.

4. Data: 2006-03-21 20:32:49

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** @nn wrote:

> [...]
> Ponieważ okazało się, że efekt przerósł moje oczekiwania postanowiłam
> się tym spektakularnym sukcesem kulinarnym pochwalić publicznie ;))

(ciach)

Ja smażę na woku. :)

Składniki:
- kapusta pekińska
- kilka ząbków czosnku
- czerwona papryczka czili
- olej do smażenia (np. sojowy)

Składniki na sos:
- dwie łyżki jasnego sosu sojowego
- łyżeczka sambala
- łyżeczka octu ryżowego
- łyżeczka mąki ziemniaczanej
- odrobina/na koniuszek noża MSG (można ominąć jak ktoś przeciwny)
- pół filiżanki ciepłej wody

Przygotowanie:
- na woku rozgrzewam olej
- wrzucam poszatkowany czosnek i czili pocięte w paseczki, przesmażam
chwilkę
- dodaję poszatkowaną (grubo) kapustę
- smażę na oko 3 min. aż kapusta sflaczeje (zmniejszy objętość na oko o
połowę) i większość soki
- zalewam sosem (w/w składniki sosu dobrze wymieszane); mieszam aby sos
się ładnie rozrpowadził

Dobre na ciepło i na zimno.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

5. Data: 2006-03-21 20:43:48

Od: "Aga Michalak" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m." <m...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pół
> godzinki, żeby się przegryzło. Wszystkim się uszy trzęsą - tzn. tym

O to ja jestem czosnko i ziołolubna. Reszta Rodzinki tez!Wypróbuje! Gorzej
pewnie potem z przebywaniem w miejscu publicznym :>

6. Data: 2006-03-21 21:00:38

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dvpnsf$s62$1@atlantis.news.tpi.pl,
Konrad Kosmowski wrote:
> Ja smażę na woku. :)

Ja też ostatnio usmażyłam, ale w zupełnie innym celu: chciałam mianowicie
z okazji świętego Patryka zrobić colcannon, a w lodówce z kapust miałam
tylko pekińską. Podsmażyłam z czosnkiem i cebulą, dodałam do puree z
ziemniaków - wyszło bardzo dobre danie chińsko-irlandzkie. :-)

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

7. Data: 2006-03-21 21:04:32

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dvpp99$bkp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> tylko pekińską. Podsmażyłam z czosnkiem i cebulą, dodałam do puree z
> ziemniaków - wyszło bardzo dobre danie chińsko-irlandzkie. :-)

A ja robię kim-chi według przepisu kogoś z tej grupy. W skrocie jest to
kapusta pekińska kiszona z czosnkiem, chili i imbirem mocno slona. Niedawno
w wiadomo

8. Data: 2006-03-21 21:07:24

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2006-03-21 21:11:02

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gsk" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>>

> A ja robię kim-chi według przepisu kogoś z tej grupy. W skrocie jest to
> kapusta pekińska kiszona z czosnkiem, chili i imbirem mocno slona.

...chciałam napisać, że w tv mówili [:-)], że kim-chi jest dobre w
profilaktyce przed ptasią grypą i w Azji często tym daniem właśnie podnosi
się odporność organizmu. Nie dziwię się, to śmierdzi jak cholera, ale ten
ostry smak wciąga jak narkotyk.
Pozdrawiam
Gosia

10. Data: 2006-03-21 21:12:51

Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ze nie na temat, ale czy wie ktoś jak skreślić post tak, zeby
nie było go widać w ogóle?
Gosia

opisy przypraw, przepisy
wiśnie z nalewki