Pyzy - pyszne wyszły

From: "Zora" <z...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Pyzy - pyszne wyszły
Date: 26 Mar 2004 18:37:53 +0100

No to napiszę jak było, bo wiem, że ta potrawa wychodzi różnie, sama próbowałam
parę razy.

- Kupiłam pyry sałatkowe /są dość kleiste/,
- 1 kg ugotowałam w mundurkach i przepuściłam przez maszynkę do mielenia,
- 1 kg zmiksowałam w malakserze na papkę i odstawiłam w miseczce do odstania'
- farsz zrobiłam z 70 dkg karkówki uduszonej z cebulą, solą i pieprzem,
przemielonej przez maszynkę+ jajo+ bułka tarta + woda aby nie był za suchy,
- odstane surowe pyry zebrałam łyżką cedzakową z wierzchu, wodę z dna zlałam do
małej miseczki do odstania, na dnie tej pierwszej michy już był krochmal, to
trafił do ziemniaków.
- połączyłam oba rodzaje pyr, dodałam ok. 100g mąki pszennej i krochmal, co
został w małej miseczce po zlaniu wody.
- po namyśle nie dodałam jaja,
- uformowałam kluchę z nadzieniem i wrzuciłam na wrzątek,
- po ugotowaniu wyłowiłam kluskę .......farszu.
- pobiegłam do sklepu po mąkę kartoflaną, w tym czasie ziemniaczki dobrze
zbrązowiały,
- dodałam 150 g mąki kartoflanej
- robiłam kluskę, tym razem bez farszu - udało się!
- potem już tylko lepiłam /już z farszem/, nieustannie nurzając dłonie w mące
pszennej /lepi sie to jak diabli/, i gotowałam spore kluchy 6 min. po
wypłynięciu.

Kluchy wyszły szare, ale delikatne, mięciutkie smaczne i trzymały fason.
Rodzina w 7 niebie.
Na 2 dzień były troche twardsze, ale równie smaczne, córka jadła jeszcze na
kolację.
Z tego farszu wyszło jeszcze 40 małych pierożków.

Jak komuś się chce tak pobawić to polecam. warto wcześniej zaopatrzyć się w
zmywarkę ;)

Pozdrawiam Zora