Re: 14 latek, szczury i inne :-)

From: "Sowa" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 14 latek, szczury i inne :-)
Date: Mon, 27 Mar 2006 20:05:50 +0200

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:44282488$1@news.home.net.pl...

> Nie dla wiedzy teraz ale dla umiejętności systematycznej pracy potem.

Potem można znaleźć sobie zawód który z samego założenia swojego,
systematyczny nie jest. Ja sobie chwalę takie mało uporządkowane zycie,
systematyczna praca zabijała mnie psychicznie a jej efekty choć
systematyczne były dużo gorsze i dużo mniej twórcze niż te które powstają na
zasadzie zrywów. W dodatku nudziłam się jak mops.;/
Ludzie sa różni, różne sa też teraz możliwości życia i pracowania.
Ale wracając do karania za złe stopnie - to nie uczy systematyczności, tylko
uzależnienia od bycia tak samo dobrym na każdym polu b jak nie to... jakaś
kara będzie - a to w dorosłym życiu przypłaca się nerwicami i zawałami.
Wydaje mi się, ze jednak warto nauczyć dziecko, ze nie ma obowiązku być
zawsze doskonałe, że nie musi go wszystko interesować, ze może mieć z nie
lubianych przedmiotów ocenę minimalną na koniec roku, o ile z lubianych ma
5-6.

> Bestia, jak sądzę, z tych zdolnych a leniwych, jeżeli teraz przywyknie do
> olewania pierdół, to w dobrym liceum może być przykra niespodzianka.
> Gdyby był już licealistą, to powiedziałabym jak Ty, odpuścić, niech robi
> co lubi, jeżeli wystarcza to co usłyszy na zajęciach.

No ale ja tez byłam licealistką. Metodę miałam toćka w toćkę taką jak
Basia opisuje swojego syna a nieźle całkiem liceum skończyłam i dalej też
wtopy nie było. Zresztą oprócz ogólniaków, sa tez licea profilowane - to tez
niezłe wyjście dla pasjonatów od urodzenia.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz