Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Sowa" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: 14 latek, szczury i inne :-)
Date: Mon, 27 Mar 2006 20:05:50 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 47
Message-ID: <e099hu$407$1@inews.gazeta.pl>
References: <e0872e$8ah$1@news2.ipartners.pl> <b8qqwfimyuiu$.dlg@iska.from.poznan>
<e08ptr$k1p$1@news2.ipartners.pl> <52ymxxsqvazr$.dlg@iska.from.poznan>
<e08qju$kdh$1@news2.ipartners.pl> <4427f0cd$1@news.home.net.pl>
<e097pd$omr$1@inews.gazeta.pl> <44282488$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: karwiny.multicon.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1143482750 4103 81.219.100.7 (27 Mar 2006 18:05:50 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 27 Mar 2006 18:05:50 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
X-User: padiszachti
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:12249
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:44282488$1@news.home.net.pl...
>>> Praca domowa ma uczyc systematyczności i samodzielności. Nie
>>> przypominaj, ale stosuj sankcje za uwagi i jedynki.
>>
>> Ale po co własciwie, skoro to nie wpływa na całokształt wiedzy tego
>> młodego jegomościa a ogólne wyniki sa OK a nawet super?
>> Po prostu ma całkiem sensowną cechę nie zawracania sobie głowy
>> pierdołami, robi co ciekawe i co ew. konieczne.
>> Nie każdy musi być skrupulatnym księgowym, jest jeszcze parę mozliwości
>> całkiem sensownego i finansowo korzystnego egzystowania dla lekkoduchów.
>>
>
> Nie dla wiedzy teraz ale dla umiejętności systematycznej pracy potem.
Potem można znaleźć sobie zawód który z samego założenia swojego,
systematyczny nie jest. Ja sobie chwalę takie mało uporządkowane zycie,
systematyczna praca zabijała mnie psychicznie a jej efekty choć
systematyczne były dużo gorsze i dużo mniej twórcze niż te które powstają na
zasadzie zrywów. W dodatku nudziłam się jak mops.;/
Ludzie sa różni, różne sa też teraz możliwości życia i pracowania.
Ale wracając do karania za złe stopnie - to nie uczy systematyczności, tylko
uzależnienia od bycia tak samo dobrym na każdym polu b jak nie to... jakaś
kara będzie - a to w dorosłym życiu przypłaca się nerwicami i zawałami.
Wydaje mi się, ze jednak warto nauczyć dziecko, ze nie ma obowiązku być
zawsze doskonałe, że nie musi go wszystko interesować, ze może mieć z nie
lubianych przedmiotów ocenę minimalną na koniec roku, o ile z lubianych ma
5-6.
> Bestia, jak sądzę, z tych zdolnych a leniwych, jeżeli teraz przywyknie do
> olewania pierdół, to w dobrym liceum może być przykra niespodzianka.
> Gdyby był już licealistą, to powiedziałabym jak Ty, odpuścić, niech robi
> co lubi, jeżeli wystarcza to co usłyszy na zajęciach.
No ale ja tez byłam licealistką. Metodę miałam toćka w toćkę taką jak
Basia opisuje swojego syna a nieźle całkiem liceum skończyłam i dalej też
wtopy nie było. Zresztą oprócz ogólniaków, sa tez licea profilowane - to tez
niezłe wyjście dla pasjonatów od urodzenia.
--
Edyta Czyż
>>Sowa<<
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz
|