Re: 160 KK...

From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.sci.medycyna
Subject: Re: 160 KK...
Date: Fri, 24 Jan 2014 02:13:25 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" lbscd9$nue$...@n...news.atman.pl

> Chcesz czy nie chcesz -- Twoja pomoc jest (co najmniej)
> znacząca! I za to Ci dziękuję.

Tak jeszcze dodam, że mam astmę alergiczną i wrodzone wady
wzroku: dalekowzroczność, astygmatyzm, zeza i niedowidzenie
lewego oka. Aby było jasne -- zez dotyczy obu oczu, ale tak
naprawdę po prostu lewe oko ucieka, by ,,nie przeszkadzać''
w widzeniu -- bo i tak niczego ciekawego nie wnosi. :)

Dalekowzroczność i astygmatyzm dotyczy i prawego oka, i lewego,
ale lewe jest znacznie gorsze pod względem dalekowzroczności.
Ponoć pół roku po urodzeniu miałem +11 dioptrii w dalekowzroczności
lewego oka. Dokumenty z tamtego okresu zaginęły i nie odnalazły
się. Cudem (za sprawą pani Anny Wróblewskiej) odnalazła się
część dokumentów, ale nie zawiera ona okresu najwcześniejszego.

Obecnie chyba lewe oko ma wadę dalekowzroczności wynoszącą
+6 dioptrii -- chyba, bo szło korekcyjne nie pokrywa tej wady.

Nigdy nie miałem dobrego wzroku -- być może dlatego nie
zazdroszczę innym ludziom, gdyż nie wiem, co to dobry wzrok.

Astma (leczona kilka lat antybiotykami i Actimelem)
doprowadziła mnie na skraj śmierci -- i niewiele
brakowało, a umarłbym w rodzinnej przychodni lekarskiej.

Ale stał się cud, przychodnia zatrudniła nowego lekarza
(Andrzeja Wydryckiego) który bez pudła natychmiast wykrył
astmę, skierował mnie na badania do alergologa i pulmunologa
oraz wypisał receptę na Neplit oraz Ventolin.

Ten ostatni lek kupiłem po pierwszym ostrym ataku,
parę dni po pierwszej wizycie u Wydryckiego. Atak
był taki, że nie mogłem mówić -- wezwać pogotowia
za pomocą telefonu...

Leżałem, wiedząc o tym, że im mniej ruszam się,
tym mniej zużywam powietrza, którego ponoć w organizmie jest dużo.
Serce miałem mocne, dlatego spokojnie czekałem...

Jak zadziałał Ventolin? -- dodał dosłownie skrzydeł...

Wydryckiemu zawdzięczam życie?
Bez przesady -- tylko tę część mego życia, która ma
swe miejsce po mojej pierwszej wizycie u Wydryckiego..

Obecnie pozostaję pod stałą opieką porani alergologicznej
i cieszę się z tego, że tam leczę się, choć żałuję tego,
że w 2010 roku nie starałem się o wyjazd do sanatorium
w związku z astmą...

Od jesieni 2009 do połowy stycznia 2010 roku stan mój był tak
marny, że niewiele chodziłem. Wcześniej (przed ostrym atakiem,
po którym miały miejsca łagodniejsze ataki) miałem trudności
z szybkim chodzeniem. O bieganiu mogłem jedynie pomarzyć
-- lekarze rodzinni zapewniali mnie, że jest OK!!!!

Jedynie lekarka laryngologii zauważyła, że mam poważną chorobę płuc/oskrzeli
i że nie rozwiążę problemu za pomocą ,,domowych medykamentów'' typu sztyfty
do nosa, ale muszę udać się do specjalistów i chorobę te potraktować poważnie.

Nie mam wątpliwości co do tego, że białostockie powietrze
nie służy mi -- najchętniej wyjechałbym stad nad morze.

W Gołdapi mieszkałem w lesie (sanatorium jest w lesie)
dlatego musiałem przyjmować Diffumax i Neplit, ale poza
tym, że tamtejsze powietrze dusiło mnie, było raczej
obfitsze w tlen, niż to białostockie.

Astma potrafi zaatakować tak, że nie można oddychać, ale jej zło
tak naprawdę kryje się w czymś niepozornym -- w notorycznym
niedotlenieniu organizmu, skutkującym bólami i zawrotami
głowy, niewysypianiem się itd...

Lekarze bagatelizujący problemy potrafią zabić dosłownie z tak zwaną
zimna krwią? IMO to nie są lekarze, ale mordercy. Prawdziwy lekarz
nie bagatelizuje problemu, ale wręcz przeciwnie -- uwrażliwia
pacjenta, zwykle nieco zdezorientowanego chorobą...

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'