Ach ten dyktator!

21. Data: 2015-12-03 21:37:31

Temat: Re: Ach ten dyktator!
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-03 o 15:01, Wiesiaczek pisze:
> Dziś poczułem się gorzej nieco (pewnie zmiana klimatu) więc
> postanowiłem poradzić się lekarza.
>
> Poskarżyłam się pani doktor na kłopoty z oddychaniem, lekki kaszel i
> katar, więc ona mnie zbadała starannie, osłuchała, zmierzyła
> temperaturę ciśnienie i skierowała na badanie krwi, RTG płuc i EKG.

Z powodu zmiany klimatu i przeziębienia? Ciesz się, że lobotomii nie
zaproponowała. ;-P

Ewa

22. Data: 2015-12-03 21:38:28

Od: Stiopa Lichodiejew <v...@k...na.kolyme> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-03 o 19:27, Ikselka pisze:

> Mniód na serce, co piszesz :-)

A bo co? Nieprawda?
Fakty są takie, pszepani, że makaroniarz czy Grek musi potrawę
przE(!)prawić, Hiszpan nawalić papryki jak pijany Madziar (tu szacun dla
madziarskiego gulaszu! Prawidłowo!) Wietnamczyk czy Hindus wymieszać
cukier z kwasem i cyjankiem. A po co?
Nie można subtelnie? Wysączyć te smaki prosto z natury i uwiązać w
cieście? Można. Ta pozorna ubogość wariacji smakowych wschodniej Europy
wynika z tego, że rzadko doświadczała wieloletnich epidemii głodu, co
akurat nie było niczym dziwnym w Europie Zachodniej - to z tych czasów
ewoluowały do rangi przysmaków żaby, ślimaki, małże i wodorosty.

--
Z lewicą się nie dyskutuje. Do lewicy się strzela w obronie własnej.

23. Data: 2015-12-03 21:55:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2015 21:36:54 +0100, Stiopa Lichodiejew napisał(a):

> Nie denerwuj ludzi. :-)
> Raki.. Kto w Polszcze raki widział? Chyba w akwarium!

W Finlandii niektórzy byli, to widzieli:
http://www.fishinginfinland.fi/polow_rakow

> Za łebka, ojciec prowadzał mnie nad rzekę, a kiedy ja się taplałem na
> płyciźnie, on podwijał nogawki i grzebał rękami w zwisających brzegach i
> co jakiś czas się wydzierał - bo go raki szczypały. :-)

Coś ubarwiasz, bo raki są aktywne w nocy - na raki się wieczorem i w nocy
chodziło, z pochodniami. Pamiętam 3-)
--
XL
http://www.eioba.pl/a/2zax/szczepionki-ktore-zabijaj

24. Data: 2015-12-03 21:56:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Dec 2015 21:38:28 +0100, Stiopa Lichodiejew napisał(a):

> A bo co? Nieprawda?

Przecież piszę - że miód na serce, znaczy prawda :-)

25. Data: 2015-12-03 21:58:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> akurat nie było niczym dziwnym w Europie Zachodniej - to z tych czasów
> ewoluowały do rangi przysmaków żaby, ślimaki, małże i wodorosty.

No i oczywiście - prawda :-)
Żarli co było. A u nas w puszczy zwierza wszelkiego był zawsze dostatek :-)

26. Data: 2015-12-03 22:23:43

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-03 o 21:55, Ikselka pisze:

> W Finlandii niektórzy byli, to widzieli:
> http://www.fishinginfinland.fi/polow_rakow

> Coś ubarwiasz, bo raki są aktywne w nocy - na raki się wieczorem i w nocy
> chodziło, z pochodniami. Pamiętam 3-)

w nocy to się brało raki na koszyk z zaśmierdniętą żabą, a w dzień na
rękę. Przez długie lata miałem szramy na palcach jak zamiast złapać raka
pod korzeniami nieraz piżmak rąbnął mnie w paluchy...
pozdr
Stefan

27. Data: 2015-12-03 23:24:49

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> w nocy to się brało raki na koszyk z zaśmierdniętą żabą, a w dzień
> na rękę. Przez długie lata miałem szramy na palcach jak zamiast
> złapać raka pod korzeniami nieraz piżmak rąbnął mnie w paluchy...

Wuj Ignacy brał na żabę. W dzień biały. Takoż i ciotka Jula. Ja im
w tym rakobraniu często towarzyszyłem w mych pacholęcych latach.
Żaba w tej operacji była świeża, dopiero co znieżywiona. W rozszczepiony
kozikiem leszczynowy kijaszek za nogi umocowana. Trzeba było kunsztu,
trzeba było znawstwa, by wiedzieć gdzie do stromego brzegu rzeczułki
przystawić przynętę i w ciszy czekać na skorupiaka. Do późnej nocy to
się te raki później jadło. I rozmawiało przy tym. Ale i tak mistrzem,
znanym pono w połowie Galicji, był pradziadek Jan. Ten faktycznie lubił
na raki wyprawiać się nocami. Ale to znam tylko z rodzinych opowieści.
I przynosił nie miednicę raków, jak nam to się zdarzało, ale całą balię,
albo i więcej.

Nocne połowy to ja dużo później sam wypraktykowałem. W jeziorze.
Zdziwiło mnie, że zwierza tak łatwo jest dopaść na piszczystym dnie.
Dość poświecić w mroku latarką.

Jarek

--
Tam szczupak żarłoczny poluje na lina | Tam rak, wodny żulik, dopadłszy robaka
i okoń się czai na żabę. | zamęcza go w sposób haniebny,

28. Data: 2015-12-04 08:46:15

Od: "nawrakm" <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>Z powodu zmiany klimatu i przeziębienia? Ciesz się, że lobotomii nie
>zaproponowała. ;-P

Ja jednak podejrzewam, że to był jedyny "zabieg" który na wieśniaku
przeprowadzili. I nie lekarze a pałkarze. To co pisze jawnym dowodem.

29. Data: 2015-12-04 13:07:54

Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-03 o 15:01, Wiesiaczek pisze:

> Wazelina więc dla dyktatury! :D

A kolki zarabliajuć u Bielarusi, a?

30. Data: 2015-12-04 13:16:15

Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-03 o 19:37, nawrakm pisze:

> Użytkownik "Wiesiaczek" napisał w wiadomości grup

> Kto wieśniakowi uwierzył?
>
> Widać w załączonej dyskusji.

A tym co szczekają na wolna i suwerenną Białoruś wierzysz? Bo rozumiem
zdania nie opierasz na swoich osobistych doświadczeniach.

Zupa na kościach jagnięcych...
Gotowanie... wody
Garnek rzymski glazurowany czy nie
[gdzie] sok z kiszonej kapusty (w 3c) :)
Pao de Queijo