Re: Administrativa -- tematyka grupy

From: "Manta" <x...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: Administrativa -- tematyka grupy
Date: Wed, 21 Feb 2001 17:09:27 +0100
<3...@f...onet.pl>
<s...@l...localdomain>
<3...@f...onet.pl>
<s...@l...localdomain>
<3...@f...onet.pl> <96thoq$757$1@news.polbox.pl>
<9...@r...of.many.colours>

> Dobrze, powiedz mi co zrobić z człowkiekiem, który przećpał/przepił
> wszystko, nie ma ani grosza i chce się leczyć? Kto za to zapłaci? On
> nie ma pieniędzy. Co wtedy? Chcesz go zostawić, bo 'widziały gały co
> brały'?

Odpowiem slowami Ayn Rand: jezeli ty bedziesz chcial sie nim zajac
i zaplacic za jego leczenie, nikt nie bedzie ci w tym przeszkadzal.
Natomiast nie uwazam, zeby byly powody, dla ktorych nalezy zmuszac
mnie i ciebie do finansowania jego leczenia, a takze kogokolwiek
do finansowania naszego leczenia.

W Polsce nie ma bezplatnej panstwowej zywnosci a mimo to nikt
nie ginie z glodu. Narkomani beda mogli liczyc na swoje rodziny,
rozmaite instytucje dobroczynne i charytatywne itp. itp. Monar
obecnie tez w duzej mierze finansowany jest z datkow - niektore
inicjatywy Kotanskiego, bodajrze Markoty, w ogole nie maja
zadnych panstwowych dotacji.

> Gdyby wszystkie szkoły były prywatne, nie każdego byłoby stać na naukę.

Gdyby nie musial placic za czyjas chorobe, za czyjs socjal i finansowac
stada zlodziei, zwanego popularnie administracja panstwowa?

Bylyby rozne szkoly - drozsze, tansze. Na wsiach, gdzie nie ma pracy
nauczyciele mogliby uczyc za wikt, opierunek i kieszonkowe
- w czyims domu np. Slonce wstaje i bez opieki panstwa...

> Póki co, ludzie Europie, a zwłaszcza w Polsce, są przyzwyczajeni do
> państwa opiekującego się obywatelem (przynajmniej w podstawowym
> zakresie).

Ta opieka panstwa jest bardzo, ale to bardzo kosztowna i kiepskiej
jakosci. Za haracz, placony przez nas pod eufemistyczna nazwa 'podatki'
moglibysmy miec znacznie lepsze swiadczenia prywatne.

> Skąd ta pewność? Łatwiej komuś domieszać substancję, gdy jest ona
> legalna niż nielegalna. Inne są też konsekwencje prawne w takich
> wypadkach.

No, niechby ktos sprobowal! MJ jest legalna - wytaczam mu proces
o milion dolcow, jak na Zachodzie. A teraz co moge zrobic dilerowi,
paluszkiem pogrozic?

> 1. Skąd ta pewność? Myślisz, że 'Twój świat' będzie dokładnie taki, jak
> sobie wyobrażasz?
> Dream on, komuniści/socjaliści też tak myśleli (piękny system, tylko
> ludzie do niego nie dorośli). ;->

Kiedys narkotyki (wszytkie) byly legalne i nie bylo 'problemu narkotykow'.
Zdelegalizowano je i zaczal sie problem...

Hmmm... Byc moze.

m.
_____
...na