Re: Arszenik w ryzu

Data: 2018-09-19 16:40:31
Temat: Re: Arszenik w ryzu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> Czytałem kiedyś publikację, w której stwierdzono, że metoda zasypywania
> siarką jest mało skuteczna. Autorzy sugerowali zasypanie pyłem cynkowym,
> podobno powstający amalgamat trudno uwalnia rtęć. Sam nie mam żadnych
> doświadczeń w tej kwestii, i niech już tak zostanie.

Pewnie mieli rację. Zasypuje się tym, co się akurat ma, gdy do wypadku
dojdzie (ja akurat mam i siarkę, i pył cynkowy).

> Wystarczy miedziany :-)

Nie tak łatwo. Amalgamat miedziowy powstaje, ale nie tak chętnie jak
srebrny. Do srebra rtęć klei się z dziką rozkoszą, zwilża je jak woda
bibułę (w tej kwestii mam doświadczenie). Ze złotem podobnie -- można
sobie łatwo przy tego typu awariach zartęcić obrączkę czy pierścionek.

--
Jarek