Re: Automat do chleba

From: "Panslavista" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Automat do chleba
Date: Wed, 15 Aug 2007 02:07:07 +0200

"Konrad Kosmowski" <k...@k...net> wrote in message
news:6sr9p4-96h.ln1@kosmosik.net...

> Dla ułatwienia podpowiem czemu (Jacek o ile go znam z Usenetu jest umysłem
> ścisłym). :) Jakbyś najpierw sypnął proszku to zalewając go potem płynem
> zapchasz mniejsze szczeliny. Nalewając najpierw cieczy, a potem dosypując
> proszku unikniesz sytuacji, w której proszek znajdzie się w miejscu słabo
> dostępnym dla mieszadeł.

Proponuję jeszcze inaczej aby chronić simeringi - na mieszadła nalać trochę
oleju i włączyć na pozycje ciasto (Teig), bez pieczenia. To może być cała
dawka tłuszczu, przewidziana w recepturze, mieszadła kręcąc się posmarują
simeringi. Wlać płyn, nasypać mąkę wymieszaną w osobnym naczyniu (ja to
robię na szalce wagi) z igredencjami (cukier, sól, przyprawy), na końcu
wsypać drożdże, można pokruszyć świeże (te daję w ilości 1/4 paczki drożdży
na 80dag mąki). Znowu załączyć na "ciasto" i automat je wyrobi. Po 15
minutach (sygnale końca procesu) przełączam na pełną procedurę wypieku
chleba (około 3:25h), lubwyjmuję ciasto z foremki automatu i piekę w formie
w piekarniku (160°C) przez godzinę (na termoobiegu). Oczywiście można upiec
z tego lub podobnego ciasta bułki lub inne wyroby piekarnicze np "solanki".