Białka

31. Data: 2016-10-11 18:41:48

Temat: Re: Białka
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Sep 2016 08:53:23 +0200, bbjk napisał(a):

> Prośba o inspirację: zostało mi ok. 10 surowych białek, co z nich
> zrobić? Odpowiedź byłaby banalna, gdyby miało to być coś słodkiego:
> bezy, nugat, spód do Pawłowej etc.
> Ale nie, ma nie być słodkie. Już jestem zdecydowana w desperacji po
> prostu ugotować je w woreczku do mrożonek na twardo i podrobić w sałatkę
> jajeczną wraz z kompletnymi pobratymcami. Liczę jednak na lepsze pomysły.

A musisz z nich coś OD RAZU robić? Przymus jakiś?
Zamroź, kobieto, w porcjach (np. po 2), do czasu aż będą potrzebne na coś
konkretnego, słodkiego czy nie, ale z sensem.

Ja mrożę, jednak jeśli mam warunki i czas, to od razu robię z nich blaty do
tortu bezowego dobrze wysuszone, które przechowuję w kredensie, w pudełku
(dla bezpueczeństwa, bo kruche), jeden na drugim, zawinięte każdy osobno w
papier do pieczenia oraz kilka warstw folii kuchennej. Trzymają się i rok
bez żadnego uszczerbku na wyglądzie, smaku czy aromacie. Są jak znalazł na
mniej lub bardziej przewidziane okazje, kiedy sił i/lub czasu nie staje na
robienie tortu daquoise czy pavlovej ab ovo (nomen omen). W kluczowym
momencie poozostaje tylko krem ukręcić i blaty nim przełożyć. 10 minut
roboty.
Czasem zdarzy się blat mniej udany (niekształtny, pęknięty itp), to go też
przechowuję i - pokruszony dekoracyjnie - służy do posypywania lodów w
pucharkach albo babeczek z owocami i bitą śmietaną itp.
Aha, i Wnusia bardzo lubi pogryzać sobie kawałek takiego bezowego blacika.
Wszelkie inne specjały się chowają.

PS. Nie, jeszcze nie wracam. Spoko. Króluj. Ja mam co robić. Tyle że mnie
Twój brak inwencji tak poraził, że wytrzymać było trudno, kiedy zajrzałam
tu po miesiącu 333333-]

32. Data: 2016-10-11 23:16:49

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-11 o 18:41, Ikselka pisze:

> [...]
> Twój brak inwencji tak poraził, że wytrzymać było trudno, kiedy zajrzałam
Ikselka, gdzie balujesz?

--
animka

33. Data: 2016-10-11 23:30:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Oct 2016 23:16:49 +0200, Animka napisał(a):

> Ikselka, gdzie balujesz?

Po Krakowach, Warszawach i Chicagach oraz w domu przy serach :-)))

34. Data: 2016-10-11 23:39:42

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-10-11 o 23:30, Ikselka pisze:

> Po Krakowach, Warszawach i Chicagach oraz w domu przy serach :-)))
Chyba opiszesz wrażenia jak będziesz miała czas?

--
animka

35. Data: 2016-10-12 00:07:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fd3cd9a528cfbe2c

36. Data: 2016-10-12 00:13:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 11 Oct 2016 23:39:42 +0200, Animka napisał(a):

> Chyba opiszesz wrażenia jak będziesz miała czas?

Z Chicagami to, prawdę mówiąc, brak osobistego kontaktu - kontakt zaoczny
raczej, bo to córka wyjeżdżała, a ja "tylko" to wszystko przeżywałam, no
ale to jest właśnie najgorszy rodzaj balowania :-)
Reszta się do opisywania nie nadaje, bo to moje małżeńskie wyjazdy są, w
celach randkowych najbardziej :-)

37. Data: 2016-10-12 00:17:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Oct 2016 00:07:40 +0200, Ikselka napisał(a):

> http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/fd3cd9a528cfbe2c

Lepiej tu:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd3cd9a528cfbe2c

38. Data: 2016-10-12 11:19:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .10.2016 o 00:17 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Lepiej tu:
> http://www.fotosik.pl/zdjecie/fd3cd9a528cfbe2c

Pozazdrościć...
Ale tego chyba nie czytałaś:

https://ksiegarnia.proszynski.pl/grafika/okladki/duz
e/Skad.sie.biora.dziury.w.serze_biala.jpg

--
Trefniś

39. Data: 2016-10-12 14:18:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Oct 2016 11:19:13 +0200, Trefniś napisał(a):

> Pozazdrościć...
> Ale tego chyba nie czytałaś:
>
> https://ksiegarnia.proszynski.pl/grafika/okladki/duz
e/Skad.sie.biora.dziury.w.serze_biala.jpg

Chyba nie czytałam, ale w serku gouda jakoś niebałdzo dziury chcą się
robić. Jak zrobię ementaler, to poczytam :-)

40. Data: 2016-10-12 14:38:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Oct 2016 14:18:06 +0200, Ikselka napisał(a):

e/Skad.sie.biora.dziury.w.serze_biala.jpg

> Chyba nie czytałam, ale w serku gouda jakoś niebałdzo dziury chcą się
> robić. Jak zrobię ementaler, to poczytam :-)

...a na razie dojrzewają w specjalnie do moich serowarskich zapędów
kupionej chłodziarce cztery kilogramowe manchego (tzn. raczej americano, bo
w wersji krowiomlecznej tak się zwie ów ser) - też raczej bezdziurzaste:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/44f76fd91566b15a
:-)

Bez czarny - obróbka termiczna
Wreszcie odkryłam sposób na buraczki!