Re: Ciastka

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Ciastka
Date: Sun, 8 Oct 2000 14:55:03 +0200

Danka <j...@z...nl> wrote:

> Dostalam w "spadku" od tesciowej ( dobra z niej kobieta :) ) foremki na
> ciastka, ale nie takie do wyciskania lub wykrajania ciastek jak np. na Boze
> Narodzenie z ciasta kruchego, tylko do wypelniania. Trzeba je wypelnic
> jakims ciastem. No wlasnie - jakie ciasto sie do tego najlepiej nadaje?
> Zwykle biszkoptowe? Sa to misie, rybki i sowy wielkosci ok. 10 cm i glebokie
> na jakies 2 - 3 cm ( tak na moje oko ).

Jestes pewna, ze to na ciatka, a nie na np. galarety, pasztety lub musy?

A propos: w zeszlym roku w Ziebicach zwiedzilem bardzo ciekawe i
sympatyczne muzeum gospodarstwa domowego. Otoz maja tam piekna kolekcje
forma na auszpiki, ktore pokazuja jako formy na babki.

> A poza tym mam jeszcze blaszke z 8 "dziurkami" na ciastka. Na muffins sa za
> plytkie i nie ten ksztalt chyba. Te moje to jakby male pokarbowane babeczki.

Wiec to chyba wlasnie na babeczki. Po holendesku nazywaja sie, o ile
sie nie myle "zandgebaksnijders". Wyklada sie je kruchym ciastem,
piecze, a otrzymane babeczki z ciasta wypelnia odpowiednia masa, czy to
slodka, czy pikantna.

Wladyslaw