Re: Ciasto drożdżowe - bez jajek?

Data: 2004-08-24 11:20:45
Temat: Re: Ciasto drożdżowe - bez jajek?
Od: "Aldona 'Aldik' Richter" <a...@a...pl>

"Martka" <b...@w...pl> wrote in message
news:cgemv4$f4$1@news.onet.pl...
> wiesz, moja mama jest technologiem zywnosci i do procesow kuchennych
> podchodzi naukowo :))) jesli potrzeba jest ci silna argumentacja, to
zapytam
> jej, jak bede miala okazje :)))

Taki ciekawy się ten wątek o drożdżowym zrobił i nawet ktoś kwestię glutenu
poruszył. No to ja mam takie pytanko, czy robił ktoś drożdżowe bez jajek.
Wiem, że brzmi to jak profanacja, ale szukam fajnych przepisów na produkty
bezjajeczne. A gwoli ścisłości to także bezmleczne i bezglutenowe razem
wzięte. Mam po prostu w rodzinie szkraba, który tego jeść nie może. Mąkę
glutenową można zastąpić bezglutenową, masło olejem, zamiast mleka wziąć
letnią wodę. No ale co z jajkami. Jakie będzie ciasto drożdżowe bez jajek?
Czy w ogóle wyjdzie? Albo co można dać zamiast jajka, żeby zachować
konsystencję?
Skoro Twoja mama jest technologiem to może zna odpowiedź? Byłabym wdzięczna
za odpowiedź.
Mnie też narobiliście wszyscy smaku, zrobiłabym na weekend, ale jako że mały
będzie u mnie gościem, to chcę zrobić coś, co on może z nami zjeść :-)

Pozdrawiam serdecznie

Aldik
(aldi75 na poczta.onet.pl)

-- Dla świata jesteś nikim, ale dla kogoś możesz być całym światem.