Re: Co diabły i Diabły powinny zrozumieć

Subject: Re: Co diabły i Diabły powinny zrozumieć
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: Trybun <M...@j...ru>
Date: Mon, 15 Jul 2019 19:03:10 +0200

W dniu 15.07.2019 o 06:05, j...@o...pl pisze:

> Bo był to też przytyk dla sybarytów, co jest tożsame z opanowaniem,
> o którym pisałem.

Czyli co wg kapłanów reprezentują tzw siły dobra i zła? To dobro
najchętniej widzi istotę ludzką w ciągłej ascezie, natomiast u zła
uciecha full wypas bez limitu? Dodać należałoby że to zło tak właściwie
nie jest kreatorem niczego, nie ono przecie stworzyło człowieka z jego
upodobaniami, czy jak tam by napisać - do czerpania przyjemności z życia.

> Nie, nie jest nieczysta, ale osobiście wolałbym żenić się z dziewicą.
> Aby zrozumieć Miłość, trzeba przeżyć parę lat; wówczas wiesz, że pozwoliłbyś
> bez urazy swojej żonie pokochać się z kimś innym, skoro sprawiłoby jej to
przyjemność.
> Niestety nie wiem jakie to miałoby obopólne skutki, bo dzięki Bogu mam taką żonę,
> która jest bardzo tradycyjna sama z siebie i głęboko wierząca, choć nie zawsze
słusznie;
> tzn. patrzy bardziej, podobnie jak Kościół, na tradycje wiary, aniżeli na jej
istotę.

Tym niemniej cnota postrzegana jest jako coś bardziej "czystego" niż jej
brak.

> [...]
> które wówczas całkiem poświęceniem siebie dla kogoś nie jest, ale inni tego nie
mają,
> więc choćbyś dał swoje przyzwolenie, to dana osoba nigdy z tego nie skorzysta,
> bo byłaby to dla niej, według jej zapatrywań, tragedia jej osobowości i nawet może
dobrze,
> że tak jest.
> To wszystko trzeba wziąć - jednocześnie - pod uwagę.
>
> Natomiast o owsiakowym ,,róbta co chceta" nawet nie ma co deliberować, bo wiadomo
> iż jest za pan brat z tymi, którzy starają się jak mogą, by pogorszyć stan

Pozwolenie na "Róbta co chceta" nie musi, i nie odnosi się do życia w
małżeństwie, tutaj człowiek już właściwie jest z własnej i
nieprzymuszonej woli w kajdanach, nawet niewielkie odchylenie to już
czyste złamanie złożonego ślubowania, tak więc to pozwoleństwo wręcz nie
może dotyczyć ludzi w stanie małżeńskim. Pytanie tylko o pozostałych -
dlaczego Bogu może się nie podobać ich czerpanie przyjemności z życia?

Co do błony dziewiczej - jedna z teorii naukowych głosi że to w ramach
selekcji naturalnej, wątły samiec chyba nie powinien mieć potomstwa.

No właśnie jakoś nie ma rzeczowych wskazań do życia w ascezie, i że
takie życie podoba się Bogu, i taki człowiek jest bardziej ludzki.