Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Date: Sat, 15 Aug 2015 09:20:25 -0500

"Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message
news:mqn6p0$6rt$1@node2.news.atman.pl...
> Nadają się do gotowania wody... no może i ziemniaków na obiad.
> Stal nierdzewna sama w sobie nie jest szkodliwa, ale niestety, jej
> zdolność przewodzenia ciepła powoduje, że garnki z niej wykonane
> nie nadają się do gotowania.

Że co? :-) Stal jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła.

> Dlatego termosy robi się właśnie z takiej stali i tam ona się sprawdza.

Że co? ^2 ?

Chyba nie wiesz jak jest zbudowany termos stalowy...
Taki termos to dwie butelki stalowe, jedna w drugiej, z przerwą
między nimi z której odessano powietrze i ta przerwa stanowi
izolację cieplną, nie stal, która jest bardzo dobrym przewodnikiem
ciepła. Ta sama zasada budowy termostu co w przypadku termostu
szklanego - tam też masz dwie szklane butelki, jedna w drugiej,
i między nimi odciągnięte powietrze stanowi izolację - zamiast
szkła masz stal, a więc taki stalowy termos nie stłucze się jak szklany.

> Oczywiście robione są jakieś egzorcyzmy z nadspawanym dnem czy jego
> pogrubianiem, ale to tylko namiastki i zasadniczo niczego to nie zmienia.
> Im więcej takich usprawnień tym wyższa jego cena i obecnie za
> astronomiczną kasę można kupić taki garnek, którego parametry będą
> porównywalne z tanim garnkiem emaliowanym.

Jesteś pewny, że nie mylisz tu zabiegów potrzebnych do używania
garnków w kuchniach indukcyjnych?

> Pewnie nie ma też idealnego garnka i dlatego ja używam garnki
> różnego rodzaju do różnych zastosowań.
> Stal nierdzewna sprawdza się właśnie przy gotowaniu ziemniaków:)

Używam tego samego kompletu garnków stalowych firmy Revere
kupionych w 1998 roku i bardzo je sobie chwalę - nic się w nich
nie przypala, łatwo je doczyścić, materiał nie jest porowaty (jak
emalia) a więc garnek nie odbarwia się, nie przejmuje zapachów
potrawy i jest bezpieczny do gotowania nawet kwaśnych potraw.