Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Co sądzicie o garnkach ze stali nierdzewnej?
Date: Sat, 15 Aug 2015 16:30:37 -0500

"Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message
news:mqo2ir$end$1@node1.news.atman.pl...

> Stal a stal nierdzewna to dwie, zupełnie różne rzeczy.
> Przewodnictwo cieplne stali: 58 W/(m?K)
> Przewodnictwo cieplne stali nierdzewnej 15 W/(m?K)
>
> Więc nie p... proszę głodnych kawałków.

Oba rodzaje stali są wyśmienitymi przewodnikami ciepła!
I nie o to chodzi w termosie... :-) Tam izoluje próżnia.

A różnica 3-4 razy jest przy naszym gotowaniu małoistotna
wręcz do pominięcia. Dla porównania, przewodnictwo wody
czy mleka to zaledwie 0,5 W/(mK). Napisanie że nie nadają
się do gotowania jest mocnym nieporozumieniem...

> G...o!

:-)))
Oj, palnąłeś głupotę z tym termosem że hej.
Doczytaj proszę jak one działają, ok?

> Nie pisałem, że nie jest odporny na kwasy, tylko pisałem,
> że ma złą przewodność cieplną i stąd problemy z gotowaniem.

Ma zupełnie wystarczającą przewodność, zapewniam Cię.
Problemy z gotowaniem mają różni ludzie i w różnych garnkach...
Kupienie dobrego garnka nie zrobi z Ciebie dobrego kucharza
na takiej samej zasadzie jak kupienie dobrego aparatu foto nie
zrobi z Ciebie dobrego fotografa...

Jak ktoś gotuje na pełnym ogniu gęste potrawy to wiadomo
że mu się wszystko przypala... Bo to potrawa ma niedostateczną
przewodność cieplną aby odprowadzić energię od dna i rozprowadzić
ją po całej swej objętości a ponieważ gęsty sos czy zupa ma utrudnioną
konwekcję to się szybko przypala od dna i jest to chyba oczywiste.
Będzie się przypalać tak samo w emaliowanym garnku jak i z nierdzewki.

Podobnie jest z patelnią z nierdzewki - mięso przywiera do czystej
patelni z nierdzewki na początku i po pewnym czasie samo się od
niej odlepia... O ile oczywiście nie spróbujesz go na siłę w pierwszej
fazie przywierania odrywać... Tu masz fajny przykład takiego smażenia:
https://www.youtube.com/watch?v=V01DNd3VEm8
Jak widać, nie trzeba żadnego tłuszczu czy -tym bardziej- teflonu.

> Tu cytat ze strony
> http://blog.ballarini.pl/wszystko-co-chcielibyscie-w
iedziec-o-patelniach-ze-stali-nierdzewnej-3/

> "Wady patelni ze stali nierdzewnej
[...]
> Zresztą autor tego tekstu opisze bzdury w innym miejscu, a mianowicie:
>
> "Istotna cecha stali jest rowniez to, ze jest to materiał
> ferromagnetyczny, czyli przyciagajacy magnes. Oznacza to, ze kazde
> naczynie ze stali nierdzewnej nadaje sie do stosowania na kuchenkach
> indukcyjnych."
>
> Spróbujcie przyłożyć magnes do takiego garnka, możecie się zdziwić :)
> Inna rzecz, że akurat ta własność nie ma najmniejszego wpływu na gotowanie
> na kuchenkach indukcyjnych, ale o tym poszukajcie sobie sami:)

No to sam widzisz jaki sobie autorytet do cytowania wybrałeś... :-)