Re: Coś na Walentynki ;>

From: "R" <...@...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Coś na Walentynki ;>
Date: Sun, 1 Mar 2009 21:34:57 +0100
<1gi5i02kvlocd.1w38czdzf5m7u$.dlg@40tude.net> <gns6of$sft$1@news.onet.pl>
<gns79d$tuq$1@news.onet.pl> <gnv2be$b09$1@news.onet.pl>
<1...@4...net> <go42m3$i3q$1@news.onet.pl>
<go484q$5uj$1@news.onet.pl> <go9im8$vd1$1@news.onet.pl>
<go9k6a$3ee$1@news.onet.pl> <1oe2y2xvhddhh.1bk6cillwlkx0$.dlg@40tude.net>
<go9kk2$4kg$1@news.onet.pl> <1...@4...net>
<go9lc4$6hq$1@news.onet.pl> <gx88ogp7kb6h.bhlg1hlz6ks5$.dlg@40tude.net>
<go9m0p$84l$1@news.onet.pl> <2lx8z3fy6dqe.lnipgx5ci2jg$.dlg@40tude.net>
<go9nj6$c2n$1@news.onet.pl>

Użytkownik "Aicha" napisała w wiadomości

> Niom. Znajdź kogoś, kto dostał rozwód wyłącznie na podstawie
> paragrafów z kodeksu, bez machlojek.

A co ma cywilny rozwód do stwierdzenia nieważności w KK?
Cywilny to faktycznnie tylko papier i umowa cywilno-prawna między dwiema
osobami.
Pomijam fakt "machlojek" w celu osiągnięcia celu. Ale też i rozumiem, że
czasami trzeba "zagrać" na zasadach gry wyznaczonych przez tą drugą stronę.
Powiedzmy, że rozumiem iż oszukiwanie na cywilnej sprawie rozwodowej może
dać wymierne korzyści (głównie materialne) i nie musi prowadzić do trwałych
wyrzutów sumienia. Ślub kościelny to coś zupełnie innego - o ile oczywiście
brało się go świadomie a nie tylko dla sąsiadów, rodziny, ładnej sukni i
hucznej imprezy. Ślub w KK jest sprawą wyłącznie sumienia. Ślub cywilny to
sprawa ze świata materialnego.
Tylko proszę nie myśleć, że popieram oszustwo w jakiejkolwiek formie jako
środek do celu.

> A że dupek sam się podkładał, to tylko świadczy o dupowatości jego
> nowej żony, która byłą mu doradcą :DDD Ja adwokatkę, która miała mnie
> reprezentować, wywaliłam po dwóch spotkaniach, bo była za bardzo
> ugodowa. Sama dałam radę. With a little help from my friends :) Teraz
> też dam radę sama. Taka karma :)))

Nie wiem czemu poczułaś się jakoś dotknięta. O ile dobrze kojarzę nie brałaś
ślubu kościelnego. Cywilnych rozwodów chyba jeszcze nikt się tutaj nie
czepiał. Ja w każdym razie jak najbardziej rozumiem, że czasem są nie tylko
potrzebne ale wręcz konieczne i błędem jest nie wzięcie takiego lub poddanie
się bez walki (zwłaszcza jeżeli w takim małżeństwie są dzieci).

R.