Re: Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?

From: "regen" <r...@-...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Czy mam szanse na zwrot kosztow od NFZ?
Date: Tue, 25 Apr 2006 20:38:19 +0200

Uzytkownik "Rdzenny" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci
news:1145978759.929465.208370@j33g2000cwa.googlegrou
ps.com...

>Dla mnie jednak, jako pacjenta, Twoje stwierdzenia w rodzaju
> 'po odczekaniu w kolejce ilus tam dni czy tygodni' sa wysoce nie na
> miejscu. Szczegolnie, gdy widze ile zarobionych przeze mnie pieniedzy
> trafia miesiecznie (pod przymsem) do sluzby zdrowia. I nie jest moja
> wina, ze gdzies na gorze sa one zle rozdzielane. Nie jestem
> hipochondrykiem i z uslug medycznych korzystam niezmiernie rzadko.
> Jednak gdy rzeczywiscie ich potrzebuje, chcialbym uzyskac je na
> odpowiednim poziomie. To takie dziwne?

Naklady na sluzbe zdrowia w Polsce sa jednymi z najnizszych w Europie.
Wysoki jeszcze standard obslugi pacjentów uzyskuje sie dzieki niskim placom
w sluzbie zdrowia , zadluzaniu sie szpitali . Nie wiem co widzisz
niestosownego w stwierdzeniu faktu ,ze istnieja kolejki . Nie badz taki
delikatny i nie uzalaj sie nad soba , ze cos musisz - pretensje kieruj do
politykow .
To ze nie korzystasz z uslug nie ma zadnego znaczenia . Twoje pieniadze
ze skladek ida na leczenie nieubezpieczonych pijaczków, doplaty do leków
,zabiegi wysokospecjalistyczne, cala biurokracje , no i oczywiscie
standardowe wydatki na leczenie ludzi.
Mamy w Polsce o polowe wyzsza umieralnosc noworodków niz srednia w EU ,
brak systemu ratownictwa przez co ginie wiele mlodych ludzi a wiele zostaje
kalekami - o to trzeba walczyc a nie o wygode i komfort . A jesli
zyczysz sobie USG brzucha za friko, to po prostu musisz czekac .

Pozdrawiam
regen