Re: Dania nadajace sie na mrozenie

From: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Dania nadajace sie na mrozenie
Date: Sat, 11 Jul 2009 16:22:34 +0200

MarkX pisze:
> Szukam przykladow dan, ktore bez problemow da sie zamrozic i odmrozic bez
> utraty walorow smakowych. Pierogi, bigos, nalesniki to tak na szybko
> przyszly mi na mysl. Moze jakies inne wykwintniejsze :)? Druga sprawa walory
> smakowe to jedno, a co z walorami odzywczymi? Mrozenie ma na to jakis wplyw?

Mrozic mozna w zasadzie wszystko, ale najmniej na tym tracą dania w miare 'suche' i
nie zawierające
ziemniaków (ktore po odmrozeniu, nawet szybkim zamieniają sie w breje i smakują
cierpko) mi zdarzyło
sie juz mrozic:
pulpety, kotlety mielone i schabowe, de volai, kotlety rybne, pierogi (jeśli juz to
tylko ruskie, z
owocami podczas gotowania sie rozlatują) grilowane mięso z kurczaka - uda i
skrzydełka, Mrozilem też
pizze (Upieczoną, ćwiartki), po wrzuceniu do nagrzanego piekarnika na pare minut jest
świetna,
fasolka po bretońsku też znosi mrożenie bardzo dobrze, ba - moim zdaniem po odgrzaniu
smakuje
lepiej, fasola jest wtedy bardziej 'przegryziona' z resztą składników, Leczo - jeśli
robi się je z
cukinią to trzeba sie liczyć z tym ze 'zniknie'

od jakiegos czasu regularnie mroze 'suche' dania ryżowe np. Nasi goreng, i makaronowe
np. Bami
goreng, makaron z kapustą i grzybami czy też lasagne, warunek to szybkie rozmrazanie
- bezpośrednio
na patelni, bo przy powolnym zamienia sie w papkę (chyba że makaron jest al dente)

Prócz tego mrozic z powodzeniem można pieczywo, np. zdarzyło mi sie zrobic nadwyżke
chlebków Pita
(surowe), pozniej prosto do piekarnika na pare minut i są swietne, mrozenie
normalnego pieczywa typu
chleb zwykły czy bułki moim zdaniem niema sensu, ale np własne wypieki mozna
spokojnie mrozic

Samo mrozenie niema wpływu na walory odżywcze, jeśli juz to sposób odmrazania, czy
odgrzewania
A smakowe - no cóż, czasami czuć różnice w smaku (mięso - nawet wcześniej grilowane
po odmrozeniu
sie rozlatuje, tzn łatwo odchodzi od kości i nie smakuje już tak 'konkretnie' jak
prosto z grila -
ale tego chyba nikt nie oczekuje)

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl