Re: Dieta Optymalna - FAKTY

From: "Zbyszek" <z...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Dieta Optymalna - FAKTY
Date: Fri, 5 Oct 2001 10:29:17 +0200
<9ot9pn$6vd$1@news.tpi.pl> <9oulag$56m$1@news.tpi.pl>
<9ov5b6$94m$1@news.tpi.pl> <9ovbc3$1is$1@news.tpi.pl>
<9ovvcn$i8i$2@news.tpi.pl> <9p185r$8ik$1@news.tpi.pl>
<9p1tq9$md7$4@news.tpi.pl> <9p96kv$1ao$1@news.tpi.pl>
<9pcr3m$6s3$1@news.tpi.pl> <9pefdq$kd3$1@news.tpi.pl>
<9pfvh9$4nu$2@news.tpi.pl> <9phfli$9m$1@news.tpi.pl>
<9pi4aj$8ga$1@news.tpi.pl>

Użytkownik "AnieszkaP" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:9pi4aj$8ga$1@news.tpi.pl...

> Wiesz ja wiem czym jest zasilany moj mozg, moja watroba, moje serce itd.
> pytam czym jest zasilane twoje serce skoro nie dopuszczasz glukozy jako
> czynnika energetycznego, a jeszcze piszesz ze nie jest zasilane produktami
> powstajacymi z beta- oksydacji kwasow tluszczowych to ja sie pytam czym?
W takim razie wiesz bardzo dużo. Ja tego nie wiem i zdaję się w tym
względzie na opinię Jk. Natomiast jestem pewien jednego: Organizm każdego
człowieka zasila serce i mózg najlepszym paliwem jakim jest w stanie bo są
to dla niego dwa najważniejsze organy. Natomiast choroby serca czy patologie
w zachowaniu danego osobnika (praca mózgu) wynikają z tego, że możliwości
jego organizmu w zasilanie tych organów są mizerne. Jeżeli jest taki sposób
odżywiania, który poprawia te możliwości to należy go stosować.

> A nie wpadles na to ze to zalezy od wielu czynnikow np wyobrazasz sobie
> wysokiego, normalnie zbudowanego mezczyzne z malym sercem, nie nadazyloby
> pompowaniem krwi. Serce nie ma byc male ma byc proporcjonalne., Nie
> napisalam o zadnej patologi typu "przerost miesnia sercowego"
Nie wydaje ci się, że im lepsze paliwo w silniku tym ten silnik może być
mniejszy aby osiągnąć tę samą moc?

> Chyba nie do konca fantastycznie, gdyz na jedna jego odpowiedz czekalam
> tydzien (ty to nazywasz szybkim kojarzeniem?), a na nastepne jeszcze sie
nie
> doczekalam.
Widzisz są ludzie, którzy muszą pracować aby utrzymać rodzinę i nie mają za
dożo czasu na internet.

> Nie, to nieprawda. Chodzilo mi o gorali. W wysokich gorach zmienia sie
> metabolizm min zwieksza sie erytropoeza i na pewno wiele innych rzeczy o
> ktorych ja nie wiem wiec porownanie odzywiania gorali z moim jest bez
sensu.
We wszystkich górach nie za bardzo jest gdzie uprawiać zboża i ludzie żyją z
pasterstwa (żyli do póki nie pojawili sie turyści). Natomiast mniejsza podaż
tlenu utrudnia a nie ułatwia organizmowi pracę.
To może przerzucimy sie na Amerykańkich Indian. Kojarzysz takie pyknięcie z
fajki i głęboki namysł wodza indiańskiego zanim coś powie? Nie wydaje ci
się, że jest to bardzo zbliżone do zachowania bacy na hali? Pytanie co jedli
tacy dzicy indianie?

> Dziekuje za ostrzezenie.
Nie ma problemu.

> Ale orzechy zawieraja takze NNKT- twojego wroga nr1. Zapotrzebowanie
dzienne
> na magnez to okolo 300-350mg na dzien, gdy masz stresujaca prace to nawet
> wiecej, zwazywszy ze u ciebie beta-oksydacja kwasow tluszczowych jest
> podstawowym procesem energetycznym to potrzebujesz jeszcze dodatkowo
> magnezu. Przelicz ile bys musial dziennie tej czekolady zjesc, aby to
> utlenianie tluszczu zaszlo prawidlowo- jezeli zaspokoilbys zapotrzebowanie
> na magnez to nie zgodza ci sie weglowodany.
Mam nadzieje, że wiesz iż wielonienasycone kwasy tłuszczowe są konieczne do
prawidłowej pracy (budowy) mózgu. Natomiast zapotrzebowanie na nie jest
minimalne. (o ile się nie mylę to ok. 0,4% podaży tłuszczu)
Nie wiem też jak jest z tym magnezem? Czy raz użyty nie może być odzyskany i
użyty ponownie? Jak to jest na twojej diecie a jak na mojej? Potrafisz tu
udzielić wyczerpującej odpowiedzi?

> Pomijam fakt wystepowania izomerow trans w czekoladzie.
Nie pomijaj. Napisz dalej jeżeli zaczęłaś. Może czegoś się dowiem?

> Male sprostowanie 45zl- dzisiaj widzialam w ksiegarni.
Świat idzie z postępem. Ja za "Żywienie optymalne" dałem 27zł 2 lata temu.
Tych książek jest kilka. Książka kucharska kosztowała mnie koło 50zł.

> Niektorzy ludzie lubia sie leczyc- wtedy czuja sie zdrowsi- ich wybor ich
> pieniadze. Ja jak mnie boli glowa to ide na spacer- a inny woli lyknac
> tabletke- kazdy wybiera. Uwielbiaja serwowac sztuczne witaminki sobie i
> swoim dzieciom ich wybor- kazdy ma swoj rozum-ale nie narzucaj nikomu
> swojego stylu zycia.
Czy jas ci narzucam. Pokazuje tylko, że można inaczej i jak pokazuje
praktyka tych co zaczęli lepiej. Natomiast wiele rzeczy jest mi narzuconych
i nie mogę nić z tym zrobić. Boli mnie, że cała moja składka na szpitale
(wysoka niestety) jest zmarnowana na leczenie chorób których mogłoby nie
być. Martwi mnie, że idąc wieczorem muszę się oglądać za siebie czy ktoś nie
ma zamiaru uderzyć mnie w głowę bo jego rodzice w ramach wolnej woli żywili
go od urodzenia węglowodanami z przewagą cukru.

> Tez jestes egoista?
Korzystanie z doświadczeń innych egoizmem nie jest. Zachowanie ważkich
odkryć dla siebie już jest.

> A nie mozesz odpowiedziec- jezeli jest blokada, ktora pozwala przyswoic
> tylko 14g na godzine to po co spozywasz wiecej?
Gdybym spożywał tyle ile organizm może strawić to byłoby tego aż (14g*24) 34
dkg.
Nie mam czasu przeliczać tego na energię ale przypuszczam że wystarczyło by
mi na przerzucenie 100ton węgla i to na Syberii w zimie.
Dziennie zjadam około 15-20dag. Podobno przeciętny Francuz zjada około 16dag
tłuszczu dziennie wcale nie będąc na DO.
Widzisz na DO jest taki paradoks, że organizm potrzebuje mniej kalorii bo
nie wykonuje niepotrzebnych prac.
Nie wiem czy pamiętasz sytuację z nieodległej jeszcze epoki PRL. Huty
produkowały tysiące ton stali kopalniom, które to kopalnie wydobywały
miliony ton węgla tym hutom. Wyścig wydawał sie nie mieć końca. Wydaje mi
się, że np.: dieta Atkinsa jest właśnie przykładem takiej gospodarki dlatego
jego pacjenci chudną. Bo jest to dieta odchudzająca.

> Organizm nie magazynuje bialka- czy o takie zabezpieczenie ci chodzilo?
Organizm jest w stanie przyjąć o wiele więcej białka niż jest w stanie
zagospodarować na cele budulcowe. Musi go następnie z dużym obciążeniem dla
nerek, wątroby i bilansu energetycznego wydalić.
Innymi słowy jest w stanie przyjąć za dużo białka i sobie tym szkodzić.
Podobnie jest z węglowodanami.

> nawet,
> czy
>
> Jakich serow zoltych czy bialych?
Czy chcesz abym Ci ułożył jadłospis dla takiego odżywiania?
Ja jadam sery ale tylko te co tłustsze. Nie wiem czy zauważyłaś, że jeżeli
na serze pisze "wg. receptury francuskiej" to jest bardzo tłusty. Ciekawe,
nie?
Jeżeli jem biały to ze śmiataną lub z masłem.

> Ale oni wszyscy jedza duzo bialka.
Tak, a wszyscy ludzie są braćmi.

> [...]
> - są potrzebne do prawidłowego transportu lipidów we krwi
> -hamują proces agregacji płytek krwi (profilaktyka cukrzycy II typu,
chorób
> układu krążenia)
> -zwiększają wydalanie sodu z moczem oraz rozszerzenie naczyń tętniczych.
> Odkladane sa w postaci tkanki brunatnej ona zawiera liczne mitochondria, w
> ktorych zachodzi zwykle przewodzenie protonow co prowadzi do wytworzenia
> ATP, moze tez nastapic "przeciek" protonow bez wytwarzania ATP, natomiast
> powstaje wiecej ciepla- to tyle specjalista napisalby ci wiecej no ale ja

Cieszę się. Jeżeli spojrzysz na skład tłuszczu w maśle czy słoninie to
znadziesz tam wiele tłuszczy nienasyconych również. Mam nadzieję, że u mnie
wystarcza ich na te wszystkie procesy. Slyszałem natomiast, że tłuszcze
nienasycone są źródłem tzw. wolnych rodników i z tego powodu lepiej nie
spożywać za wiele tłuszczów roślinnych.

> Niestety ona preferuje soje i kasze wiec chyba bys jej nie przekonal (ale
> smietany uzywa tylko 36% to fakt)
Z tą soją to lepiej na razie nie próbuj.

Zbyszek